پیشنهاد سفر

بهترین روش بستن چمدان سفر

در این مقاله می خواهیم بهترین روش برای بستن چمدان سفر را بررسی کنیم. بعضی‌ها می گویند شما باید لباس‌ها را به شکل استوانه ای (لول کردن) جمع کنید. بعضی پیشنهاد می دهند که آنها را تا کنید. مثل کارهای دستی که با کاغذ در اوریگامی ژاپنی انجام می‌دهیم.

بعضی ها بسته بندی مثل بقچه  را توصیه می کنند. تعدادی از مردم از ابزارهای خاص این کار استفاده می‌کنند، مثل مکعب‌های بسته بندی یا کیف‌های فشرده‌ساز. سفر اخیری که داشتم به من این فرصت را داد که بسته بندی های مختلف را امتحان کنم و بهترین و کاربردی ترینشان را انتخاب کنم و در مپگرد برای شما بنویسم.

من خودم راهی سازمان یافته و تا حدودی کارآمد را در نظر گرفتم. هدفم این بود وسایل را طوری جا دهم که کوچکترین فضایی هدر نرود. مثل قرار دادن جوراب ها در کفش هایم و یا پوشیدن لباس هایی که بیشتر حجم می گیرند در هواپیما.

اما ذهنم درگیر این بود که به چه شکل می توانم به بهترین حالت لباس ها را در چمدان قرار دهم. من هیچوقت مطمئن نبودم لول کردن لباس ها بهتر است یا ساده تا‌کردنشان! شاید هم روش‌های دیگری که به من پیشنهاد شده بود مفیدتر بودند. این سوال ها همیشه در ذهنم می چرخید:

کدام روش می تواند بهترین راه برای استفاده بهینه از فضای چمدان باشد؟

کدام روش بستن چمدان، لباس هایم را کمتر چروک می کند؟

مطلب پیشنهادی: راهنمای انتخاب سایز مناسب چمدان سفر

  

چطور برای انتخاب روش بستن چمدانم به نتیجه رسیدم؟  

برای این کار، در پنج روز، لباس های خودم و دخترم را به روش های زیر بسته بندی کردم. می خواستم ببینم کدام روش بهترین و کاربردی ترین راه برای استفاده بهینه از فضای چمدان است.

مثلاً امتحان کردم که چه تعداد تی شرت می توانم بدون اینکه مچاله و فشرده شوند، در زیپ بالایی چمدان جا بدهم. از آنجایی که اکثر لباس های سفر ما خیلی راحت چروک نمی شدند، من تعدادی پیراهن مردانه و شلوار همسرم را اضافه کردم تا میزان چروک شدن آنها را هم بررسی کنم و در آخر روش های مختلفی برای بسته بندی لباس ها در چمدان پیدا کردم که هر کدام مزایا و معایب خودش را داشت. مثل بقچه کردن، تا کردن، لول کردن و … 

 

  • تا کردن لباس ها

تا کردن لباس ها

مثل راحت الحلقوم است، راحت و آسان ( اما در استفاده بهینه از فضا چنگی به دل نمی زند)

ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﻗﻮﻝ ﻣﯽ ﺩﻫﻢ ﺍﮐﺜﺮ ﻣﺮﺩﻡ ﺧﯿﻠﯽ ﺳﺎﺩﻩ ﻟﺒﺎﺱ ﻫﺎﺷﺎﻥ ﺭﺍ ﺗﺎ ﻣﯽ ﺯﻧﻨﺪ ﻭ ﺩﺭ ﭼﻤﺪﺍﻥ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﯽ ﺩﻫﻨﺪ ﺩﻗﯿﻘﺎ ﻣﺜﻞ ﮐﺎﺭﯼ ﮐﻪ ﻫﻤﺴﺮﻡ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ. ﻫﻤﺎﻧﻄﻮﺭ ﮐﻪ بیشتر ﻣﺮﺩﻡ ﻟﺒﺎﺱ ﻫﺎﯼ ﭼﺮﮎ ﺭﺍ ﺗﻮﯼ ﮐﺸﻮ ﯾﺎ ﺳبد ﻟﺒﺎﺱ ﭼﺮﮎ ﻫﺎ ﻣﯽ‌ﺍﻧﺪﺍﺯﻧﺪ.

بستن چمدان مثل یک معما و چیستان است که با لباس هایی با اندازه ها و شکل های مختلف روبرو هستید. در واقع ایجاد فضا در چمدان به این معنی نیست که با هر چیدمانی که خواستید لباس ها را قرار دهید بلکه باید بهترین چیدمان را داشته باشید تا بهترین فضا در اختیار شما قرار گیرد.

می توانید لباس های تا شده را با توجه به استفاده‌شان چیدمان کنید (برای مثال شلوارها و پیراهن هایی را که برای روزهای آخر سفر استفاده می کنید در زیرترین قسمت چمدان، شلوار‌ها و پیراهن هایی که برای روز دوم تا روز آخر سفر استفاده می کنید روی بقیه قرار دهید و به همین ترتیب) این روش فضای بیشتری را اشغال می کند، اما برای طبقه‌بندی و چیدمان بهتر لباس‌ها مفید است.

برای اولین آزمایش، لباس‌ها را تا کردم و در حالتی که بر اساس استفاده روزانه‌ام  باشد قرار دادم، بعد جاهای خالی باقی مانده را با تی‌شرت های لول شده پر کردم.

مطلب پیشنهادی: کارهایی که باید قبل از یک سفر خارجی انجام دهید 

 

نتیجه ای که به دست آوردم؟

فضا: با استفاده از روش تا کردن لباس توانستم 16 عدد تی شرت روی لباس‌های مسافرتمان قرار بدهم.

چین و چروک ها: بعد از بسته بندی، شلوارک‌های خاکی (شلوارک هایی به رنگ خاک) و پیراهن مردانه ها در جایی که تا شدن، چین و چروک قابل توجهی داشتند. این روشی خارق‌العاده برای استفاده بهینه از فضا نیست اما خوب همه با این روش هم آشنا هستیم و هم استفاده می کنیم. در مقصد هم که خواستید لباس ها را در بیاورید، همه را از چمدان خارج می کنید و در یک ردیف در کشو قرار می دهید.

مطلب پیشنهادی: راهنمای خرید چمدان سفر

 

افقی تا کردن لباس ها

روش دیگری هم هست که می توانید به جای افقی قرار دادن لباس ها آنها را از عرض مثل (فایل پرونده ها در کتابخانه) قرار دهید. هم فضای بیشتری دارید هم می تواند در انتخاب لباس مورد نظر راحت تر باشید. نا‌گفته نماند که این روش را هم برای بسته بندی چمدان امتحان کردم.

نتیجه ای که به دست آوردم؟

فضا: با این روش نه تنها توانستم در استفاده‌ بهینه از فضا موفق باشم، بلکه توانستم 22 تی شرت به لباس‌ها اضافه کنم.

 

  • دسته بندی کردن (بقچه بندی کردن): بهترین راه برای دسته بندی لباس هایی بدون چروک 

دسته بندی کردن (بقچه بندی کردن)کردن لباس ها

بقچه بندی کردن می تواند روشی هوشمندانه برای بسته بندی لباس هایتان باشد. لباس ها را خیلی تر و تمیز تا می کنید و در کیفی قرار می دهید که چروک هم نشوند. نکته مهم اینجاست که لباس های که بد چروک هستند را باید در قسمت بیرونی تر قرار دهید و در کنار لباس هایی باشند که چین و چروک شدنشان مهم نیست مثل لباس زیر و جوراب ها، اینطوری چین و چروک کمی خواهند داشت و از فضا استفاده بهینه شده است.

البته برای همه شرایط و زمان ها خیلی کاربردی نیست. مثل زمانی که شما به یک جوراب نیاز دارید و آن جوراب در وسط بقچه هست، باز کردن و رسیدن به آن خیلی سخت است، پس همیشه هم نمی تواند کاربردی ترین روش باشد.

 

نتیجه ای که به دست آوردم؟

فضا: با این روش توانستم  18 تی شرت اضافه کنم. موفقیت شما در این روش به این بستگی دارد که چقدر لباس‌ها را خوب تا کرده اید.

چین و چروک ها: پیراهن های مردانه با این روش، کمترین مقدار چین چروک را داشتند.

 

  • لول کردن لباس ها

لول کردن لباس ها بندی کردن (بقچه بندی کردن)کردن لباس ها

بهترین روش برای استفاده بهینه از فضای چمدان است اما در اینکه لباس ها چروک نشوند اطمینانی نیست.

وقتی شروع به لول کردن لباس ها کردم، واضح بود که فضای خالی بیشتری نسبت به تا کردن لباس خواهم داشت. خیلی هم نیاز به مهارت ندارد. این روش بیشترین فضا را ایجاد می کند، اما مشکل اینجاست که در آوردن لباس مورد نیاز در مقصد هم سختی خودش را دارد.

ﺍﮔﺮﭼﻪ ﺑﻌﻀﯽ ﻣﺮﺩﻡ ﻣﻌﺘﻘﺪند ﻟﻮﻝ ﮐﺮﺩﻥ ﻟﺒﺎﺳﻬﺎ ﭼﯿﻦ ﻭ ﭼﺮﻭﮎ ﻫﺎ ﺭﺍ ﮐﺎﻫﺶ می دهد، ﻣﻦ ﻓﮑﺮ ﻣﯿ ﮑﻨﻢ ﻟﻮﻝ ﮐﺮﺩﻥ می تواند چین و چروک هایی ایحاد کند که بعضی اوقات بیشتر از تا کردن هم به چشم بیاید.

مطلب پیشنهادی: روش های کسب درآمد در سفر

 

بهترین روش برای استفاده بهینه از فضای چمدان

نتیجه ای که به دست آوردم؟

فضا: با ابن روش توانستم 13 تی شرت بزرگ اضافه کنم. شما می توانید از این طریق لباس های بیشتری را در چمدان جا دهید.

چین و چروک: واقعیتش من از لول کردن لباس ها خیلی راضی نیستم.

 

  • ﺑﺴﺘﻪ ﻫﺎﯼ ﻓﺸﺮﺩﻩ ﮐﻨﻨﺪﻩ لباس

ﺑﺴﺘﻪ ﻫﺎﯼ ﻓﺸﺮﺩﻩ ﮐﻨﻨﺪﻩ لباس

ﺍﯾﻦ ﺑﺴﺘﻪ ﻫﺎ ﻓﻀﺎﯼ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺗﺎ ﺳﻪ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﻣﯽ دهند، اما بیشتر به درد لباس های بزرگ می خورد و مجبورید برای جا شدن همه لباش هایتان تعداد زیادی از آنها را بخرید.

 

نتیجه ای که به دست آوردم؟

فضا: با این روش توانستم 16 تی شرت اضافه کنم. من در این روش استفاده بهینه ای در فضای چمدان ندیدم، البته نا گفته نماند که لباس هایی با اندازه بزرگ نداشتم و تعدادی از لباس های معمولی خودم را فشرده سازی کردم.

چین و چروک: لباس ها کلی فشرده شدند و دیگر هوایی بینشان نبود. اما بعد از بازکردن چین و چروکی وجود نداشت.

مطلب پیشنهادی: نکاتی برای تنها سفر کردن

 

  • کیف های بسته‌ بندی مکعبی شکل

کیف های بسته‌ بندی مکعبی شکل

این روش وقتی با روش‌های دیگر ترکیب می شود، خیلی کاربردی است، اینها لوازم مسافرتی هستند که می توان گفت همه دوستشان دارند. اما وقتی امتحانش کردم از اینکه چرا اینقدر این وسیله برای همه جذاب هست، متعجب شدم.

کیف های مکعبی بسته بندی، در چمدان شما فضایی را حفظ نمی کنند. در واقع خودش به فضای چمدان اضافه می شود. بعضی از مردم بر این باورند که این کیف ها مانع از ایجاد چین و چروک لباس ها می شوند و به نوعی لباس ها پخش و پلا نیستند. اما من به شخصه این منطق را متوجه نمی شوم.

کیف های مکعبی بسته بندی برای یک مورد خیلی عالی هستند، البته یک مورد خیلی مهم. آن هم نظم دهی به لباس هاست.

لول کردن لباس ها یکی از روش هایی است که می تواند خیلی در استفاده بهینه از فضا کمک کند. اما این امکان که شما بتوانید با استفاده از این روش نظم و طبقه بندی برای لباس هایتان داشته باشید را ندارد.

روش تا کردن لباس ها بیشتر طبیعی و منطقی است. اما برای حفظ فضا مناسب نیست.

کیف های مکعبی بسته بندی هر دو مشکل را حل می کند. چه بخواهید تا حد امکان در چمدان لباس جا دهید چه بخواهید بقجه بندی کنید که کمترین چروک را هم داشته باشند. آن ها به شما این اجازه را می دهند که یکی از روش های ترجیح خودتان را انتخاب کنید و همچنین به بسته بندی لباس هایتان نظم دهید. انتخاب هر کدام از روش های بالا می تواند برای شما کارساز باشد.

این مطلب را از دست ندهید: کارهایی که نباید در سفر انجام داد

 

بهترین روش بستن چمدان؟ یعنی همه روش های بالا؟

در آخر، بهترین روش برای بسته بندی چمدان می تواند ترکیبی از روش های ذکر شده باشد، استفاده از روش بسته‌بندی بقچه برای حفظ لباس های که زود چروک می شوند. لول کردن هر کدام از لباس ها برای استفاده بهینه از فضای چمدان، استفاده از کیف فشرده ساز برای کم‌حجم کردن.

اگر شما روش های دیگری پیشنهاد می کنید لطفا از بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید
(7 امتیاز)
بهترین روش بستن چمدان سفر - 5.0 out of 5 based on 7 votes

بنر فروشگاه اکسسوری سفر مپگرد 2

فرم خبرنامه
برای اطلاع از تخفیف ها و آخرین مطالب مپگرد در خبرنامه عضو شوید
سمانه قائدی

بلاگر سفر، متخصص دیجیتال مارکتینگ و SEO

کانال تلگرام مپگرد
نظری داری؟

از پر شدن تمامی موارد ستاره‌دار (*) مطمئن شوید. کد HTML مجاز نیست.

دانستنی ها و نکات سفر