پیشنهاد سفر

روش های کسب درآمد در سفر

یکی از دغدغه های همیشگی علاقمندان به سفر، هزینه های سفر است. عده ای فکر می کنند برای شروع یک سفر باید حتما از قبل پس انداز کنند اما اینطور نیست. با مپگرد همراه باشید تا با روش هایی که می توانید در سفر درآمد داشته باشید آشنا شوید.

 

1) کسب درآمد در سفر با آموزش زبان

آموزش زبان

آموزش زبان می تواند یکی از بهترین روش های کسب درآمد در سفر باشد. مثلا بیشتر ما زبان انگلیسی خوبی داریم و می توانیم در کشورهای دیگر به کسانی که زبانشان خوب نیست با قیمت های پایین، زبان یاد بدهیم.

البته زبان فارسی را هم دست کم نگیرید، در مدرسه زبان های زنده شرقی دنیا، که یکی از مدارس پرطرفدار و مهم دنیا برای شرق شناسان محسوب می شود، فقط سه درس (پارسی، ابری و عربی) تدریس می شود. پس روی آموزش زبان مادری خودمان هم می توانید حساب کنید.

در بعضی از کشورها انجمن های زیادی وجود دارد که شما می توانید قبل از سفر با ارسال درخواست و رزومه خود، بعد از رسیدن به مقصد به افرادی که ابراز آمادگی کردند زبان مادری خود و یا زبانی که بر آن تسلط دارید را یاد دهید و مبلغی را دریافت کنید.

همینطور می توانید برای این روش درآمد ها روی وب سایت زیر هم حساب کنید.

www.eslcafe.com 

 

2) کسب درآمد در سفر با فروشندگی

فروشندگی

خیلی ها هستند که فروشندگی در خونشان هست. این کار بیشتر در کشورهایی جواب می دهد که توریست های بیشتری دارد. مثلا می توانید اجناسی را از یک شهر خریداری کرده و در شهرها یا کشورهای دیگر بفروشید و در طول مسیر سفرتان این کار را ادامه دهید.

 

3) کسب درآمد در سفر با کار در اقامتگاه ها (مثل هتل ها یا هاستل ها)

کار در اقامتگاه ها (مثل هتل ها یا هاستل ها)

معمولا کار در اقامتگاه ها چند ساعت در روز است. بیشتر آنها در ازای چند ساعت کار در روز به عنوان رسیپشن یا تمیز کردن اتاقها… به شما جای خواب و وعده های غذایی می دهند و یا حتی مقداری هم حقوق. (این روش را افراد زیادی پیشنهاد می دهند)

مطلب پیشنهادی: انواع اقامتگاه های ارزان و عجیب جهان را بشناسید

 

 

4) کسب درآمد در سفر با شغل های آنلاین (کار در فضای اینترنت)

شغل های آنلاین (کار در فضای اینترنت)

یکی از بهترین روش های کسب درآمد در سفر، کارهایی است که می توانید به صورت آنلاین و از طریق اینترنت انجام دهید، مثل طراحی سایت، برنامه نویسی، فوتوشاپ و ادیت عکس، عکاسی، ترجمه، نویسندگی، مشاوره و غیره. 

اگر علاقه دارید با روش های کسب درآمد در سفر از طریق اینترنت آشنا شوید ورکشاپ آنلاین و غیر حضوری "کسب درآمد در سفر به روش دیجیتال نومد" را به شما پیشنهاد می کنیم.

 

5) کسب درآمد در سفر با چیدن میوه

چیدن میوه

ممکن است بتوانید در باغ میوه به عنوان کسی که میوه ها را می چیند و برای فروش ارسال می کند، کار کنید. این کارها معمولا پاره وقت و فصلی هستند و معمولا به ازای هر کیلو میوه که جمع کنید پول دریافت می کنید. این کار در کشورهایی مثل استرالیا، آمریکا و کانادا رواج بیشتری دارد.

 

6) کسب درآمد در سفر با سفرنامه نویسی

سفرنامه نویسی

این کار از آن دسته کارهایی است که خیلی ها فکر می کنند سخت و وقت گیر است، اما اگر مهارت خوبی در آن پیدا کنید می توانید با در اختیار گذاشتن سفرنامه هایتان با آژانس های گردشگری و یا کسانی که به تجربیات شما نیاز دارند کسب درآمد کنید.

مطلب پیشنهادی: بلاگینگ را اصولی یاد بگیرید و حرفه ای سفرنامه بنویسید و درآمد کسب کنید

 

7) کسب درآمد در سفر با مراقبت از خانه های دیگران

مراقبت از خانه های دیگران

اگر دوست داشته باشید جای خواب مجانی داشته باشید یکی از راه های آن مراقبت از خانه کسی است که در آن بازه زمانی خانه نیست یا مثلا سفر است. ممکن است لازم باشد از گلها و گیاهان آن خانه و یا حیوانات خانگی اش مراقبت کنید.

این کار می تواند خیلی هیجان انگیز باشد اما مسئولیت زیادی هم دارد. انجمن و وبسایت های زیادی هستند که با ثبت نام در آنها می توانید با این افراد آشنا شوید و قبل از سفر با آنها مکاتبه کنید.

مطلب پیشنهادی: کارهایی که باید قبل از یک سفر خارجی انجام دهید 

 

8) کسب درآمد در سفر با آرایشگری

آرایشگری کنید

آرایشگری شغلی هست که همه جا می توانید آن را انجام دهید. یکی از جاهایی که می توانید تبلیغ کنید، هاستل ها و اقامتگاه ها هستند. می توانید هر شهری رفتید، به چند هاستل بسپارید که می توانید با قیمتی پایین آرایشگری کنید.

 

9) کسب درآمد در سفر با ماساژ

ماساژ

هر جای دنیا که بروید، آدمایی هستند که عاشق ماساژ هستند. می توانید ماساژ حرفه ای یاد بگیرید و در سفرتان برای کسب درآمد از آن استفاده کنید.

 

10) کسب درآمد در سفر با کار در کافه یا رستوران

کار در کافه یا رستوران

اگر با نوشیدنی ها آشنا هستید، می دانید چه چیزهایی را با هم ترکیب کنید و یک نوشیدنی خوشمزه درست کنید و یا غذاها را می شناسید و روابط عمومی خوبی دارید، می توانید از این روش هم کسب درآمد کنید.

مطلب پیشنهادی: کارهایی که نباید در سفر انجام دهید

 

12) کسب درآمد در سفر با موسیقی

موسیقی

اگر موسیقی خاصی بلد هستید می توانید با نواختن و یا آموزش آن به دیگران کسب درآمد کنید.

 

13) کسب درآمد در سفر با نگهداری از کودک

نگهداری از کودک

اگر با بچه ها رابطه خوبی دارید، می توانید از کودکان در منزل افراد نگهداری کنید و در عوض حداقل جای خواب و غذا داشته باشید.

 

14) کسب درآمد در سفر با آموزش ورزش

آموزش ورزش

اگر ورزش خاصی بلد هستید و می توانید آن را آموزش دهید می توانید پول خوبی به دست آورید. مثل اسکی، شنا، ورزشهای رزمی، ژیمناستیک، موج سواری و ... بستگی دارد که چه فصلی به کجا سفر می کنید.

 

15) کسب درآمد در سفر با تور لیدری

تور لیدر

این مورد با دیگر فعالیت ها کاملا متفاوت است و نیاز به روابط عمومی بالایی دارد. برای اینکه بتوانید در سفر به عنوان راهنمای تور کار کنید باید درباره مقصد خود اطلاعات کافی و مناسبی داشته باشید تا بتوانید آنها را با دیگران به اشتراک بگذارید. در کنار این باید بتوانید به خوبی صحبت کنید و به زبان انگلیسی هم تسلط داشته باشید.

 

15) کسب درآمد در سفر با فروش صنایع دستی

فروش صنایع دستی

اگر می توانید چیزی درست کنید و بفروشید، دست به کار شوید. هر جا رفتید، بساط کنید و ساخته های خودتان را بفروشید و یا مکان هایی مثل یکنشبه بازارها یا داخل پاساژها یا هاستل ها را اجاره کنید. اگر سفرتان به شهرهای ساحلی هست، کنار ساحل یکی از مکان های پرطرفدار برای فروش صنایع دستی است.

 

16) کسب درآمد در سفر با عکاسی و فیلم برداری

عکاسی و فیلم برداری

برای انجام این کار باید دوربین عکاسی و فیلم برداری مناسبی داشته باشید، می توانید قبل از سفر سفارش ویدیو یا عکس بگیرید و یا در طول سفر فیلم برداری یا عکاسی کرده و در موقعیت مناسبی آنها را بفروشید.

مطلب پیشنهادی: نکاتی برای گرفتن عکس های حرفه ای با دوربین گوشی 

 

17) کسب درآمد در سفر با تحقیق برای کتاب های راهنمای سفر

برای کتاب های راهنمای سفر تحقیق کنید

اگر اهل پژوهش و تحقیق هستید، برای شرکت های راهنمای سفر مثل Lonely Planet و Fodor  کار کنید. این کار به شما این امکان را می دهد تا با فرهنگ ها، غذاها و هتل های لوکس و… زیادی اشنا شوید.

مطلب پیشنهادی: چطور کارت اعتباری مناسب سفر انتخاب کنیم؟

 

18) کسب درآمد در سفر با کار روی کشتی

کار روی کشتی

این کار پر هیجان و سفر به نقاط اسرار آمیز و مهیج است. درآمد این شغل با توجه به ساعت کاری آن، خیلی زیاد نیست، اما سفر ها و هزینه های آن به صورت رایگان است و البته از خدمات مخصوص خدمه هم نمی شود چشم پوشی کرد. برای این کار می توانید از وب سایت زیر کمک بگیرید.

www.wanderingearl.com/travel-resources/work-on-cruise-ships

 

19) کسب درآمد در سفر با کار داوطلبانه

کار داوطلبانه

سازمان ها و ارگان های زیادی هستند که متقاضیان و داوطلبان را از کشورهای مختلف جمع می کنند و در ازای جای خواب و غذا، از آنها در کار و یا پروژه خاصی کمک می گیرند. مثلا می توانید عضو آیسک شوید یا از طریق وبسایت های کار داوطلبانه از جمله Workaway.info در کشورهای مختلف کارهای داوطلبانه پیدا کنید.

مطلب پیشنهادی: آموزش کار با وبسایت کار داوطلبانه Workaway 

 

20) کسب درآمد در سفر با کار در مزرعه

کار در مزرعه

با کار کردن در مزرعه علاوه بر جای خواب و غذا از هوای عالی و طبیعت بکر هم لذت خواهید برد. به این کار ووفینگ گفته می شود و برای آن می توانید از این وب سایت هم کمک بگیرید.

www.wwoof.net

 

21) کسب درآمد در سفر با کار در زمان تعطیلات افراد دیگر

در زمان تعطیلات افراد دیگر کار کنید

در بعضی کشورها می توانید به جای افرادی کار کنید که قصد سفر دارند و دنبال کسی می گردند که توانایی آنها را داشته باشد و چند روزی جای آنها کار کنند و به ازای آن مبلغی پرداخت کنند.

 

اگر شما هم راه های دیگری برای کسب درآمد در سفر و یا روش های سفر ارزان می شناسید در قسمت نظرات بنویسید تا به این لیست اضافه کنیم.

به این مطلب امتیاز دهید
(23 امتیاز)
روش های کسب درآمد در سفر - 4.7 out of 5 based on 23 votes

بنر فروشگاه اکسسوری سفر مپگرد 2

فرم خبرنامه
برای اطلاع از تخفیف ها و آخرین مطالب مپگرد در خبرنامه عضو شوید
کانال تلگرام مپگرد
نظری داری؟

از پر شدن تمامی موارد ستاره‌دار (*) مطمئن شوید. کد HTML مجاز نیست.

1 نظر

دانستنی ها و نکات سفر