12 پیست برتر اسکی در 10 کشور همسایه ایران

منطقه خاورمیانه به خاطر کوه های مختلفی مثل هیمالیا، پامیر (Pamir)، هندوکش (Hindu kush)، قفقاز و زاگرس دامنه های بسیار مناسبی برای اسکی بازی دارد. با تورهای ورزشی مناسبی که از طرف آژانس های مسافرتی برگزار می شود، می توانید تعطیلات خارق العاده ای برای خود رقم بزنید. با مپگرد همراه باشید تا با پیست های مطرح کشورهای همسایه آشنا شوید.

 

پیست های اسکی ترکیه (Turkey)

این کشور 16 پیست اسکی مطرح فعال جهانی دارد. از بین آنها به معرفی معروف ترین و نزدیک ترین پیست اسکی به شهر استامبول (Istanbul) می پردازیم:

 

پیست اسکی پارک سبز (Green park)

پیست اسکی پارک سبز (Green park)

این پیست اسکی در منطقه کاراتپه (Karatepe) در استان مرمره (Marmara) است. طول این پیست اسکی 19 متر است و 4 آسانسور حمل گردشگران در این پیست اسکی وجود دارد. این منطقه ورزش های زمستانی، در ارتفاع 1300 تا 1699 متری از سطح دریا است.

Address: Eski Maden Yolu, 41000 Balaban/Kartepe/Kocaeli, Turke

Phone: +90 262 315 47 00

Website: www.karteperesort.com

 

پیست اسکی پالان دوکن (Palandoken)

پیست اسکی پالان دوکن (Palandoken)

این پیست اسکی که در استان ارزروم (Erzurum) ترکیه (Turkey) است، به نظر خیلی از اسکی بازان بهترین پیست اسکی ترکیه (Turkey) است. این منطقه هتل ها و امکانات خوبی برای اسکی بازان دارد. پیست اسکی پالان دوکن (Palandoken) حدود 5 ماه در سال قابل استفاده است که معمولا از اواخر نوامبر شروع می شود.

اختلاف ارتفاع پیست اسکی پالان دوکن (Palandoken) که یکی از بلندترین و پرشیب ترین پیست های اسکی دنیا است، بین 2000 تا 3176 متر است. در این منطقه 7 پیست اسکی آسان، 8 پیست اسکی متوسط و سخت و 4 پیست اسکی طبیعی و همین طور، 10 تله کابین با اتاقک باز، 1 تله سکی، 2 نوار کمکی برای کودکان، 1 آسانسور گوندولا (ترکیب تله کابین و آسانسور ) دارد. آسانسور گوندولا با طول 1000 متر، اسکی بازان را به قله اژدر (Peak torpedo) می برد.

این پیست اسکی محلی مناسب برای اسنوبرد هم هست و امکان پرش با پاراشوت، کوه نوردی، تیوب بازی و پینت بال را هم به شما می دهد. در تمام پیست های اسکی این مجموعه12000 نفر همزمان می توانند اسکی کنند.

Address: Osman Bektaş, İbrahim Polat Cd., 25080 Palandöken/Erzurum, Turkey

Phone: +90 442 317 08 04

 

پیست های اسکی گرجستان (Georgia)

این کشور 6 پیست اسکی مطرح جهانی دارد که معروف ترین آنها را معرفی می کنیم:

 

پیست اسکی گودائوری (Gudauri)

پیست اسکی گودائوری (Gudauri)

این پیست اسکی 2196 متر از سطح دریا ارتفاع دارد و امکانات بسیار مناسبی برای اسکی از ماه دسامبر تا آوریل دارد. علاوه بر امکانات معمول مثل تله کابین و تله سیژ، این پیست اسکی امکاناتی برای هلیکوپتر اسکی هم دارد. هلیکوپتر، اسکی بازها را به ارتفاعات بلندی که برف پودر شده در آنجا وجود دارد می برد که در آنجا اسکی می کنند. این مجموعه پیست های اسکی با شیب های مختلفی برای اسکی بازان در سطوح متختلف دارد. هتل و امکانات آموزشی هم برای علاقمندان وجود دارد.

Address: Gudauri, Georgia

Phone: +995 591 34 05 00

Website: www.gudauriskiresort.com

 

مطلب پیشنهادی: با جاذبه های گردشگری آسیا آشنا شوید 

 

پیست های اسکی امارات متحده عربی (United Arab Emirates)

امارات 3 پیست اسکی جهانی دارد:

 

پیست اسکی دبی (Ski Dubai)

پیست اسکی دبی (Ski Dubai)

پیست اسکی دبی (Dubai) بزرگترین و عجیب ترین پیست اسکی سرپوشیده دنیا است و در کشوری ساخته شده که دمای هوا در تابستان به 50 درجه سانتیگراد می رسد. این اولین پیست اسکی سرپوشیده در خاورمیانه است که در قلب بیابان های امارات (Emirate) ساخته شده و در سپتامپر 2005 افتتاح شده است. افتتاح پیست اسکی دبی (Dubai) موج جدیدی از گردشگران را از تمام نقاط دنیا به این منطقه کشانده است.

پیست اسکی دبی که در مرکز خرید مال امارات (Mall Emirates) است، یکی از جاذبه‌های دیدنی ساخت بشر در قرن حاضر است. این مجموعه و مرکز خرید آن توسط شرکت مجید آل فاطیم (majid al futtaim)،  یکی از ثروتمندان دبی اداره می شود. برای ساخت پیست اسکی دبی حدود 272 میلیون دلار هزینه شد. این پیست اسکی همزمان می تواند 1500 اسکی باز را بپذیرد. پیست اسکی دبی (Dubai) میزبان مسابقات اسکی قهرمانی جهان هم بوده و اسکی بازان مشهوری از 14 کشور جهان در این مجموعه با هم مسابقه داده اند.

Address: Sheikh Zayed Rd - Dubai - United Arab Emirates

Phone: +971 800 386

Website: www.theplaymania.com

 

پیست اسکی مارینا مال (Snoworld Marina Mall)

پیست اسکی مارینا مال (Snoworld Marina Mall)

پیست اسکی سرپوشیده مارینا مال (Marina Mall) در ابوظبی (Abu Dhabi) در سال 2006 ساخته شده است و سالن اسکی آن آمادست اما متاسفانه هنوز قادر به تولید برف نشده است و الان فقط می شود از اسکی روی یخ آن استفاده کرد.

Address: Abu Dhabi - United Arab Emirates

Phone: +971 2 681 2310

Website: www.marinamall.ae

 

 

پیست های اسکی ارمنستان (Armenia)

این کشور 3 پیست اسکی مشهور دارد که یکی از آنها را در ادامه معرفی می کنیم:

 

پیست اسکی زاخکادزور (Tsaghkadzor)

پیست اسکی زاخکادزور (Tsaghkadzor)

مجموعه زمستانی دره گل های ارمنستان (Armenia Flowers Valley)، در ارتفاعات شهر زاخکادزور (Tsaghkadzor) در 50 کیلومتری شمال شهر ایروان (Yerevan) و در ارتفاع 1750 متری از سطح دریا است.

این مجموعه در سال های اخیر کاملا نو سازی و مدرن سازی شده و تله کابین های این مجموعه توسط شرکت بین المللی گارتنر (Gartner) ساخته شده است. 4 خط تله کابین دره گلهای ارمنستان (Armenia)، اسکی بازان و گردشگران را از کوهپایه در ارتفاع 1969 متری از سطح دریا به ارتفاعات 2234 و 2465 متری می برند. فصل اسکی در دره گلها از دسامبر شروع می شود و تا ماه مارس ادامه دارد.

مجموعه ورزشی المپیک زاخکادزور (Tsaghkadzor) در سال 1967 به عنوان مرکزی برای اردوی قهرمانان و تیم های ورزشی شوروی (Russia) برای آمادگی حضور در المپیک مکزیک (Mexico) افتتاح شد. این مجموعه بعد از بازسازی، در سال 2007، الان یکی از پیشرفته ترین مراکز ورزشی در قفقاز (Caucasus) است.

Address: 34/1 Tandzaghbyur str., 2310 Tsaghkadzor, Republic of Armenia

Phone: +374 60 46 10 99

Website: www.goldenpalace.am/en

 

 

پیست های اسکی آذربایجان (Azerbaijan)

این کشور 2 پیست اسکی مشهور بین المللی دارد، که یکی از آنها را در ادامه معرفی می کنیم:

 

پیست اسکی شاهداگ (Shahdag)

پیست اسکی شاهداگ (Shahdag)

این مجموعه در حال حاضر شامل 7 پیست اسکی است که بیشترین طول آن ها 2 کیلومتر است و 3 ساعت با شهر باکو (Baku) فاصله دارد. پیست اسکی شاهداگ که در سال 2009 افتتاح شده است، پیست های اسکی درجه بندی شده مختلفی برای اسکی بازان دارد.

Address: Qusar, Leze, Motor Road, Azerbaijan

Phone: +994 12 310 11 10

Website: www.shahdag.az

 

پیست های اسکی قرقیزستان (Kyrgyzstan)

این کشور 7 پیست اسکی مطرح جهانی دارد که معروف ترین آن را معرفی می کنیم:

 

پیست اسکی کاراکول (Karakol)

پیست اسکی کاراکول (Karakol)

با شروع بارش برف در قرقیزستان (Kyrgyzstan)، پیست اسکی کاراکول (Karakol) به یک جاذبه گردشگری تبدیل می‌شود. پیست های اسکی توگوز بولاک (Toguz bulak) و زیل (zil) و ارلوکا (Orlovka) از دیگر پیست های اسکی معروف قرقیزستان (Kyrgyzstan) هستند.

Address: Kyrgyzstan

Phone: +996 772 53 40 81

Website: www.karakol-ski.kg

 

 

پیست های اسکی قزاقستان (Kazakhstan)

پیست های اسکی قزاقستان (Kazakhstan)

پیست اسکی اک بولاک (Ak Bulak) و پیست اسکی مدعو (Medeu) در شهر آلماتی (Almaty) و پیست اسکی شیمبولاک (Shymbulak) و پیست اسکی روستای کوک شوکی Kok shoky) village) از پیست های اسکی معروف قزاقستان (kazakhstan) است.

 

 

پیست های اسکی پاکستان (Pakistan)

 

پیست اسکی مالام جبه (Malam Jabba)

پیست اسکی مالام جبه (Malam Jabba)

طول پیست اسکی مالام جبه (Malam Jabba) که در استان خیبر پختونخوا (Khyber Pakhtunkhwa) است برای اسکی و اسنوبورد حدود 1 کیلومتر است. 1 آسانسور حمل و نقل هم برای اسکی بازان وجود دارد. این منطقه ورزش های زمستانی، در ارتفاعات 2469 و 2670 متری از سطح دریا قرار دارد.

Address: KPK، Malam Jabba, Pakistan

Phone: +92 321 9277881

 

 

پیست های اسکی قطر (Qatar)

 

پیست اسکی شنی مسیعید (Mesaieed)

پیست اسکی شنی مسیعید (Mesaieed)

این پیست شنی در بیابان های اطراف شهر مسیعید (Mesaieed) قرار دارد و برای انواع فعالیت های ورزشی بر روی شن، امکانات مناسبی برای گردشگران دارد. تپه سواری، شتر سواری، شن سواری روی تخته از جمله این فعالیت ها است.

 

 

پیست های اسکی ازبکستان (Uzbekistan)

 

پیست اسکی کومبل (Kumbel)

پیست اسکی کومبل (Kumbel)

طول پیست اسکی کوه کومبل (Kumbel) که در منطقه تاشکند (Tashkent) است برای اسکی و اسنوبورد 3.2 کیلومتر است و در ارتفاعات 1500 و 2350 متری از سطح دریا قرار دارد. 2 آسانسور هم برای جابجایی اسکی بازان وجود دارد.

 

مطلب پیشنهادی: با برترین پیست های اسکی ایران آشنا شوید 

 

به این مطلب امتیاز دهید
(3 امتیاز)
12 پیست برتر اسکی در 10 کشور همسایه ایران - 5.0 out of 5 based on 3 votes

بنر فروشگاه اکسسوری سفر مپگرد 2

فرم خبرنامه
برای اطلاع از تخفیف ها و آخرین مطالب مپگرد در خبرنامه عضو شوید
کانال تلگرام مپگرد
نظری داری؟

از پر شدن تمامی موارد ستاره‌دار (*) مطمئن شوید. کد HTML مجاز نیست.

1 نظر

برترین های جهان