شهرهای توریستی و مکان های معروف مالزی (Malaysia)

اگر قرار بود، کشورهای جهان را بر حسب تنوع رتبه بندی کنند، مالزی (Malaysia) در جای نخست این فهرست قرار می گرفت. مالزی نه تنها دارای فرهنگ های قومی متنوعی است بلکه طیف وسیعی از آداب و رسوم، غذاها و مذاهب مختلف را در کمال صلح و دوستی در خود حفظ کرده است و برای سفر به آن به ویزا نیازی ندارید.

جغرافیای این کشور تنوع بی نظیری دارد، از کوه ها و ارتفاعات سر سبز گرفته تا جنگل های استوایی. کشور مالزی به دو بخش تقسیم شده است. مالزی غربی بر روی شبه جزیره مالایی قرار دارد و از شمال با تایلند مرز خشکی دارد، در همین حال دریای جنوبی چین (China) در سراسر مالزی شرقی امتداد دارد و در جزیره بورنئو (Borneo) واقع شده است.

10 شهرتوریستی مالزی که در ادامه معرفی می شوند، از جمله محبوب ترین مقاصد توریستی این کشور از لحاظ فرهنگی، تاریخی و طبیعی هستند، با مپگرد همراه باشید.

مطلب پیشنهادی: راهنمای کامل سفر به مالزی (Malaysia) 

 

1) کوتا بارو (Kota Bharu)

کوتا بهرو (Kota Bharu)

عمدتاً توسط بسیاری از گردشگران که از جزایر زیبای پرهنتیان (Perhentian) بازدید می کنند، به عنوان توقفگاه استفاده می شود. کوتا بارو (Kota Bharu) جذابیت های منحصر به فردی دارد، از جمله جاذبه های گردشگری آن می توان به مراکز خرید و غذاهای محلی اشاره کرد.

کوتا بارو (Kota Bharu) مرکز ایالت کلانتان (Kelantan) است و در شبه جزیره مالزی در نزدیکی مرز تایلند قرار دارد. عمده تمرکز کوتا بارو (Kota Bharu) در بازارها و مراکز خرید شلوغ است که بزرگترین آن، بازار مرکزی است (Central Market) که با کافی شاپ ها و خیابان های شلوغ و اتوریکشا (موتور سه چرخه) احاطه شده است. در بازار مرکزی، مشاهده زنان پرتکاپویی که در حال عرضه میوه ها، غذاها و سبزیجات رنگارنگ هستند، تصویری همیشگی است. 

مطلب پیشنهادی: جاذبه های گردشگری کوتا بارو (Kota Bharu) 

 

2) ملاکا (Melaka)

ملاکا (Melaka)

موقعیت مهم جغرافیایی مالزی (Malaysia) در مسیر دریایی، بین هندوستان (India) و چین در سواحل جنوب غربی این کشور، قرن ها محل مناقشه کشورهای هندوستان (India)، پرتغال (Portuguese)، انگلستان (British) و هلند (Dutch) بوده است. امروزه در نتیجه این مراودات و داد و ستدد ها، شهرهای مالزی از لحاظ معماری، فرهنگ و سنت و غذا، تنوع بی نظیری دارند. در نواحی تحت اشغال پرتغالی ها در ملاکا (Melaka) ویلاهای جذاب و دیدنی و قلعه های قدیمی و در نواحی تحت اشغال هلندی ها بعضی از قدیمی ترین آثار معماری هلندی در شرق دیده می شود. 

مطلب پیشنهادی: جاذبه های گردشگری ملاکا (Melaka) 

 

3) ارتفاعات کامرون (Cameron Highlands)

ارتفاعات کامرون (Cameron Highlands)

ارتفاعات کامرون (Cameron Highlands) یا کمرون هایلند که در کوه ‌های تیتوانگسا (Titiwangsa) قرار دارد از قدیمی ترین مقاصد گردشگری مالزی محسوب می شود. از جذابیت های این ناحیه می توان به باغ های انگلیسی، جنگل ها و دریاچه ها، گونه های جانوری متنوع و تفریحگاه های طبیعی اشاره کرد. همانطور که می دانید، کشور مالزی (Malaysia) یکی از بزرگترین صادر کنندگان گل و چای به سراسر جهان است، ارتفاعات کامرون یکی از نواحی مالزی است که دارای مزارع بسیار زیبای چای و گل های رنگارنگ است. شاید گلف در دشت های سر سبز این ناحیه خالی از لطف نباشد. 

مطلب پیشنهادی: معروفترین مزارع چای جهان 

 

4) کوتا کینابالو (Kota Kinabalu)

کوتا کینابالو (Kota Kinabalu)

با توجه به نزدیکی کوتا کینابالو (Kota Kinabalu) مرکز ایالت صباح (Sabah) در جزیره بورنئو (Borneo) به جزایر گرمسیری، جنگل های انبوه، زیستگاه های حفاظت شده، پارک های ملی و بلندترین قله مالزی، کوه کینابالو (Mount Kinabalu) یکی از مقاصد جذابی است که گردشگران آن به سرعت در حال افزایش هستند.

کوتا کینابالو (Kota Kinabalu) که بعضی از نقاط دیدنی، آثار تاریخی و رصدخانه ها در آن بنا شده اند، در فاصله چند کیلومتری شهر، پارک دریایی تانکو عبدالرحمان (Tunku Abdul Rahman) قرار دارد که مجمع الجزایری متشکل از پنج جزیره است و مکان ایده الی برای غواصی، اسنورکلینگ و شنا است. 

مطلب پیشنهادی: با دیدنی های کوتا کینابالو (Kota Kinabalu) آشنا شوید 

 

5) کوچینگ (Kuching)

کوچینگ (Kuching)

کوچینگ (Kuching) بزرگترین شهر در جزیره بورنئو (Borneo) است که یکی از پایگاه های محبوب برای کاوش جنگل هاست. البته به جز این، کوچینگ (Kuching)، چیزهای دیگری هم دارد که گردشگران را به خود جلب کند، آثار و بناهای تاریخی و بازارهای شلوغ و تفریحگاه های دیدنی در طبیعت.

این شهر در کنار رودخانه ساراواک (Sarawak) قرار دارد که اسکله های زیبا و آثار تاریخی مثل، قلعه مارگریتا (Margherita palace) و کاخ آستانا (Astana palace) در آن قرار گرفته اند. مرکز مدنی کوچینگ با سقف چتری شکل خود، یک افلاک نما را در خود جای داده است. 

مطلب پیشنهادی: جاذبه های گردشگری کوچینگ (Kuching) را بشناسید 

 

6) جزیره پنانگ (Penang)

جزیره پنانگ (Penang)

 جزیره پنانگ (Penang) در تنگه مالاکا (Malacca) در سواحل شمال غربی مالزی غربی قرار دارد. این جزیره با توجه به جورج تاون (George Town) و تنوع غذایی اش یکی از مقاصد محبوب گردشگری مالزی محسوب می شود. از آنجایی که این جزیره در امتداد یکی از پر رفت و آمدترین مسیرهای حمل و نقل جهان قرار گرفته، فرهنگ ها، معماری ها و غذاهای زیادی به این ناحیه وارد شده اند. هیچ سفری به پنانگ (Penang) بدون اتوریکشا سوار شدن و یا قدم زدن در اطراف مرکز جزیره، جورج تاون و بازدید از معماری های بریتانیا و معابد تاریخی چینی و هندوستانی کامل نیست.

مطلب پیشنهادی: با جاذبه های گردشگری جزیره پنانگ (Penang) بیشتر آشنا شوید 

 

7) کوالالامپور (Kuala Lumpur)

کوالالامپور (Kuala Lumpur)

کمتر از دو قرن پیش، کوالالامپور (Kuala Lumpur) فقط یک شهر معدنی آرام در غرب مالزی بود، اما امروزه، این شهر پایتخت کشور و بزرگترین کلان شهر مالزی محسوب می شود. این شهر بخاطر فرهنگ های مختلف، آسمان خراش ها، مراکز خرید، کافه ها و رستوران های شلوغش معروف است. کوالالامپور دارای آثاری تاریخی با معماری استعماری و میدان مردکا (Merdeka Square) است، محله چینی این شهر هم یکی از مراکز توریستی جذاب است، در همین حال، مرکز خرید مثلث طلایی (Golden Triangle) با برج معروف پتروناس (Petronas Towers) چهره مدرنی از شهر را به نمایش می گذارند.

مطلب پیشنهادی: برترین جاذبه های گردشگری کوالالامپور (Kuala Lumpur)

 

8) جنگل های تامان نگارا (Taman Negara)

جنگل های تامان نگارا (Taman Negara)

 جنگل های تامان نگارا (Taman Negara) که در سه ایالت غربی کشور گسترده شده اند، از قدیمی ترین جنگل های استوایی جهان محسوب می شوند. پارک ملی تامان نگارا (Taman Negara)، اکوتوریسم و مقصد ماجراجویی محبوبی است که بعضی از گونه های نادر از پرندگان عجیب تا حیوانات بسیار کمیابی مثل ببر مالایی، فیل آسیایی و کرگدن سوماترایی را به نمایش می گذارد. یکی دیگر از جاذبه های تامان نگارا (Taman Negara)، پل سایبان (Canopy Walk) است، پل معلق و طویلی که به بازدیدکنندگان امکان مشاهده پرندگان را از نزدیک می دهد. پارک شبانه روزی سافاری (Guided night safaris) هم یکی دیگر از جاذبه های دیدنی ناحیه است، در این پارک گیاهانی هستند که تنها در شب شکوفه می دهند، قارچ هایی که در شب درخشش خاصی دارند و موجودات شبگردی مثل جغد، گربه پلنگی و اژدها ماهی.

مطلب پیشنهادی: با پارک های ملی جهان بیشتر آشنا شوید

 

9) مجمع الجزایر لنکاوی (Langkawi)

مجمع الجزایر لنکاوی (Langkawi)

مجمع الجزایر لنکاوی (Langkawi) در سواحل شمال غربی مالزی در دریای آندامان (Andaman) قرار دارند و شامل 99 جزیره با سواحلی دیدنی، جنگل های انبوه، درختان حرا و کوه های جنگلی هستند. در سال های اخیر، در لنکاوی مکان های تفریحی، هتل ها، رستوران ها و امکانات گردشگری بسیاری ساخته شده اند تا بازدیدکنندگان تجربه زیبایی از طبیعت استثنایی این مجمع الجزایر داشته باشند.

مطلب پیشنهادی: با مجمع الجزایر لنکاوی بیشتر آشنا شوید

 

10) پارک ملی گونانگ مولو (Gunung Mulu)

پارک ملی گونانگ مولو (Gunung Mulu)

 پارک ملی گونانگ مولو (Gunung Mulu) بخاطر کارست سنگ های آهک و غارهای فوق العاده اش مشهور است و یکی از دیدنی ترین مکان های توریستی آسیای جنوب شرقی محسوب می شود. پارک ملی گونانگ مولو (Gunung Mulu) در جزیره بورنئو (Borneo) در ایالت ساراواک (Sarawak) قرار دارد و شامل بعضی از بزرگترین و طولانی ترین غارهای جهان است. از جمله غار ساراواک (Sarawak) که تخمین زده می شود به اندازه ای بزرگ است که می توان 40 فروند هواپیمای بوئینگ 747 را در آن قرار داد!

مطلب پیشنهادی: با غارهای جهان بیشتر آشنا شوید

 

به کمک نقشه زیر می توانید قیمت هتل ها و اقامتگاه های شهرهای مختلف مالزی را در نواحی مختلف ببینید و با کلیک بر روی آن یکی از آنها را رزرو کنید.

Booking.com

به این مطلب امتیاز دهید
(8 امتیاز)
شهرهای توریستی و مکان های معروف مالزی (Malaysia) - 5.0 out of 5 based on 8 votes

بنر فروشگاه اکسسوری سفر مپگرد 2

فرم خبرنامه
برای اطلاع از تخفیف ها و آخرین مطالب مپگرد در خبرنامه عضو شوید
سمانه قائدی

بلاگر سفر، متخصص دیجیتال مارکتینگ و SEO

کانال تلگرام مپگرد
نظری داری؟

از پر شدن تمامی موارد ستاره‌دار (*) مطمئن شوید. کد HTML مجاز نیست.

1 نظر

برترین های جهان