شگفتی های جهان

شگفتی های جهان را از این قسمت دنبال کنید.

خانه اسرارآمیز اورگون ورتکس (House of Mystery) که در گلد هیل قرار دارد، مکانی است که در آن توپ ها به سمت بالا حرکت می کنند و جاروها بدون تکیه داده شدن به چیزی، ثابت قرار می گیرند. لجبازی وسایل قرار گرفته در این خانه با قوانین فیزیک، یکی از عجایب خانه اورگون ورتکس است.

خانه اسرارآمیز اورگون ورتکس (Oregon Vortex) | جایی که قوانین فیزیک در آن بی معنی است - 4.3 out of 5 based on 7 votes

شاید این مکان ها توسط موجودات فرا زمینی ساخته نشده باشند اما به این معنی نیست که آن ها فراتر از زمین نیستند. سیاره زمین خانه بعضی از آثار برجسته دوران گذشته است، سازه هایی که از قابلیت های تکنولوژیکی زمان خود هم سر پیچی کرده اند چرا که بیش از حد بزرگ، سنگین و پیچیده هستند.

۷ جای باستانی که توسط فرازمینی ها ساخته شده - 4.4 out of 5 based on 51 votes

فرسایش صخره‌ها در طول زمان در یکی از شهرهای صربستان باعث بوجود آمدن صخره‌هایی با شکل‌های عجیب و غریب شده است و به همین دلیل به این شهر، شهر شیطان می گویند. افسانه‌های محلی در رابطه با بوجود آمدن این صخره‌های عجیب وجود دارند که می‌گویند در واقع این صخره‌ها افرادی بوده‌اند که در یک میهمانی شرکت کرده بودند، اما شیطان آن‌ها را تبدیل به این صخره‌ کرده است.

شهر شیطان (Devil’s Town) | عجایب صربستان - 5.0 out of 5 based on 3 votes

عبارت "خانه کاغذی" احتمالا تصویر یک سازه ضعیف را در ذهن شما ایجاد می کند اما این باور اشتباه است زیرا خانه کاغذی راکپورت از دهه 20 میلادی به عنوان یک بنای محکم شناخته می شود. در سال 1922 میلادی یک مهندس مکانیک به نام الیس اف. استنمان (Elis F. Stenman) شروع به ساخت یک خانه با استفاده از روزنامه کرد.

خانه کاغذی (Paper House) | خانه ای از روزنامه در ماساچوست - 5.0 out of 5 based on 1 vote

قلعه بیشاپ (Bishop Castle) درواقع کلبه ای سنگی است که جیم بیشاپ (Jim Bishop) در سال 1969 میلادی، زمانی که تنها 25 سال داشت، برای خانواده اش ساخت و با گذشت چند دهه به یک قلعه تبدیل شد و امروزه به صورت یک بنای زیبا با سه برج، یک سالن رقص بزرگ و یک اژدهای فلزی که از خانه محافظت می کند، در آمده است و بیشاپ هنوز هم می خواهد آن را گسترش دهد.

قلعه بیشاپ (Bishop Castle) | نمادی از آزادی آمریکایی - 5.0 out of 5 based on 1 vote

میستیک هاوس (Mistake House) توسط یک طراح بسیار ماهر در محوطه دانشکده پرینسیپیا (Principia College) ساخته شده که شبیه به 5 ساختمان متصل به هم است که به سبک های متفاوت معماری ساخته شده اند. در سال 1931 میلادی زمانی که برنارد میبک (Bernard Maybeck) به این فکر می کرد که از چه مواد و روش های زیباشناختی برای ساخت طرح خود استفاده کند، نقشه این ساختمان را کشید و در نهایت بر اساس روش آزمون و خطا این ساختمان را ساخت.

میستیک هاوس (Mistake House) | چند خانه متصل بهم با سبک های معماری مختلف - 5.0 out of 5 based on 1 vote

اینتگراترون (The Integratron) به شکل گنبدی زیبا در یک صحرا ساخته شده که هرکسی از آن بازدید می کند، شگفت زده می شود. ساختار گنبد اینتگراتون به شکلی است که زمانی که در آن صحبت می کنید، به راحتی انعکاس صدای خود را می شنوید.

کلیسای جامع جانک (Cathedral of Junk) در سال 1988 میلادی ظاهری به شکل توده ای از فلزات ضایعاتی داشت اما با گذشت زمان توسط شخصی به نام وینس هانیمان (Vince Hannemann) به یک ساختمان چند طبقه با شکاف های زیاد تبدیل شد و هنوز هم در حال گسترش است. شاید در نگاه اول تماشای توده بزرگی از زباله که در حیاط یک خانه انبار شده است زیبا نباشد اما زمانی که کلیسای جانک را ببینید، مطمئنا نظر شما تغییر می کند.

کلیسای جامع جانک (Cathedral of Junk) | کلیسایی از ضایعات و مواد بازیافت! - 5.0 out of 5 based on 1 vote

گردشگران قبل از اینکه به شهر جیزه (Giza) مصر سفر کنند، عکس هایی از اهرام باشکوه جیزه را می بینند اما حقیقت این است که داشتن فرصت تماشای این آثار تاریخی باستانی از فاصله نزدیک کاملا با آنچه که در عکس ها می بینید، تفاوت دارد.

راهنمای بازدید از اهرام جیزه مصر (Giza) | عجایب هفتگانه - 4.8 out of 5 based on 6 votes

دیوار بزرگ چین، بزرگترین و قدیمی ترین سازه معماری ساخت دست بشر است که توانسته حدود 2000 سال آن را حفظ کند و به عنوان میراث گذشتگان به آیندگان برساند. دیوار بزرگ چین در سال 1987 میلادی در فهرست میراث جهانی یونسکو (UNESCO) و در سال 2007 میلادی به عنوان عجایب هفتگانه جهان در قرون وسطی به ثبت رسید. با مپگرد همراه باشید تا با این اثر تاریخی باشکوه آشنا شوید.

دیوار بزرگ چین (Great Wall) | طولانی ترین سیستم دفاعی نظامی جهان - 4.6 out of 5 based on 11 votes

دره های سنگی سوررئال کاپادوکیا (Cappadocia) رویای هر عکاسی است. ارتفاعات صخره ای و بالای تپه های کاپادوکیا، جایگاه سنگ های عجیب و قله های موج داری است که هزاران سال فعالیت آب و باد، آن ها را شکل داده است. اگر اهل قدم زدن و پیاده روی نیستید، اینجا یکی از مقاصد گردشگری جهان برای بالن سواری است.

راهنمای بازدید از دره سنگی کاپادوکیا (Cappadocia) | عجایب ترکیه - 5.0 out of 5 based on 3 votes

تپه مخصوص تشییع جنازه کوه نمرود (Mount Nemrut) که معروفترین جاذبه شرق ترکیه است، پر از مجسمه های غول پیکری است که در اطراف آن پراکنده شده اند. این مکان تنها و مرموز، یکی از مکان های خاص و عجیب مربوط به باستان شناسی ترکیه است.

راهنمای بازدید از کوه نمرود (Mount Nemrut) | معروف ترین جاذبه شرق ترکیه - 5.0 out of 5 based on 3 votes

یکی از معروف ترین دیدنی های طبیعی ترکیه، چشمه های پلکانی پاموکاله (Pamukkale) یا به انگلیسی کاخ پنبه (Cotton Castle) است که از تراورتن (سنگ آهک) خالص شکل گرفته و آبشار کوچک پایین سراشیبی آن مثل یک مزرعه برف در وسط فضای سبز به نظر می رسد. این چشمه ها اولین چشمه های آب شور جهان هستند.

راهنمای بازدید از چشمه های پلکانی پاموکاله (Pamukkale) | اولین چشمه آب شور جهان - 5.0 out of 5 based on 4 votes

برترین های جهان