درخت چهل سکه یا جینگو (Ginkgo) | چین

پاییز مملو از رنگ زرد و برگ های ریخته است، درختان برگریز اولین پیشگامان این زمان از سال است و به آن بارانی از ریسمان های طلایی می دهد و این مقدمه ای برای آشنایی بیشتر با درخت چهل سکه یا جینگو (Ginkgo) چینی است.

درخت چهل سکه (Ginkgo) معبود و درخت مقدس شرق است. برای بعضی افراد نمادی از وحدت اضداد و برای بعضی نماد جاودانگی و  قدرت و برای بعضی نمادی از زندگی طولانی است.

مطلب پیشنهادی: جشنواره ها و کارناوال های جهان را بشناسید

 

درخت جینگو

 

جینگو (Ginkgo) یک درخت برگریز است که برای قرن ها در حیاط معابد چینی ها و ژاپنی ها به عنوان یک درخت مقدس رشد کرده است، این درخت از تیره جینگواکی (Ginkgoaceae) و ریشه آن از چین (China)، کره (korea) و ژاپن (Japan) است، درخت چهل سکه بیلوبا (Biloba) کهن ترین درخت روی زمین است.

ginkgo

 

باور کنید یا نه این درخت قدیمی از 200 میلیون سال پیش وجود داشته است و می تواند تا یک هزار سال عمر کند، پس از عصر یخبندان، درخت چهل سکه (Ginkgo) به طور طبیعی تنها  در چین (China) رشد می کند و ارتفاع آن بیش از 30 متر است.

جینگو

 

برگ های بادبزنی شکل آن، در فصل بهار به رنگ سبز روشن، در تابستان سبز تیره و در پاییز به رنگ زرد لیمویی تغییر می کند. این درخت یکی از جاذبه های گردشگری چین (China) است که هزاران نفر را ازسراسر جهان به چین (China) می کشاند. برگ های طلایی از اواسط ماه نوامبر به زمین های اطراف اقیانوس زرد می ریزد.  

ginkgo2

 

جینکو را به عنوان "فسیل زنده" هم می شناسند چون با وجود این تغییرات شدید آب و هوایی، کاملا دست نخورده باقی مانده است. برگ های درخت جینکو در طب چینی برای درمان بیماری های تنفسی مانند آسم و برونشیت استفاده می شود، و همچنین برای درمان طاسی، سل، گردش خون ضعیف، سوزاک، بیماری های پوستی، اسهال خونی، فشار خون بالا و اضطراب کاربرد دارد. 

درخت جینگو

 

به جز برای مقاصد دارویی در چین (China) و ژاپن (Japan)، دانه درخت چهل سکه بیلوبا، به عنوان میان وعده سرخ شده نیز مصرف می شود.

باور مردم چین درباره درخت جینگو

مطلب پیشنهادی: باورها و فرهنگ و آداب و رسوم جهان را بشناسید 

به این مطلب امتیاز دهید
(10 امتیاز)
درخت چهل سکه یا جینگو (Ginkgo) | چین - 4.8 out of 5 based on 10 votes

بنر فروشگاه اکسسوری سفر مپگرد 2

فرم خبرنامه
برای اطلاع از تخفیف ها و آخرین مطالب مپگرد در خبرنامه عضو شوید
سمانه قائدی

بلاگر سفر، متخصص دیجیتال مارکتینگ و SEO

کانال تلگرام مپگرد
نظری داری؟

از پر شدن تمامی موارد ستاره‌دار (*) مطمئن شوید. کد HTML مجاز نیست.

2 نظر