پارک ملی خائویای (Khao Yai) | اولین پارک ملی تایلند

شهر کوچک پاک چونگ (Pak Chong) مثل دروازه ای است که به روی پارک ملی مشهور خائو یای (Khao Yai) و طبیعت کوهستانی اطراف آن باز می شود. دسترسی به این شهر و این پارک آسان است، چون از بانکوک (Bangkok) پایتخت تایلند (Thailand) تنها حدود 200 کیلومتر فاصله دارند. این پارک مکانی عالی برای دیدن طبیعت چشم نواز تایلند است.

پارک ملی تایلند

 

زمانی که در پاک چونگ (Pak Chong) هستید، دیدن بازار روز این شهر را که فرصتی برای مردم محلی برای عرضه کالاهایشان است از دست ندهید. اگر وقتش را دارید، دیدن دریاچه زیبای سد لام تاخونگ (Lam Takhong) در 15 کیلومتری شرق این شهر خالی از لطف نیست.

دریاچه زیبای سد لام تاخونگ (Lam Takhong)

دریاچه زیبای سد لام تاخونگ (Lam Takhong)

شما می توانید با ماشین شخصی خود از طریق بزرگراه شماره 1 از بانکوک به سارابوری (Saraburi) و بعد از آن از بزرگراه شماره 2 به شهر پاک چونگ بروید. اگر حوصله رانندگی ندارید، قطار خط بانکوک (Bangkok) – ناخون راچاسیما (Nakhon Ratchasima) و اتوبوس های ترمینال شمالی بانکوک هم در دسترس شما هستند.

مطلب پیشنهادی: دیدنی های تایلند را بشناسید

 

پارک ملی خائو یای (Khao Yai)

پارک ملی خائو یای (Khao Yai)

این پارک که اولین پارک ملی تایلند (Thailand) هم هست، هرچه بخواهید دارد: کوه، جنگل انبوه، گونه های زیبای جانوری، آبشار، دریاچه و خیلی چیزهای دیگر. دامنه  این پارک زیبا که بیش از 2100 کیلومتر مربع وسعت دارد، به چهار استان در این کشور کشیده شده و هر سلیقه ای داشته باشید، برایتان جذابیت های خاص خود را دارد.

 

حواستان باشد که دیدن آبشارهای زیبای پارک ملی خائو یای (Khao Yai) را از دست ندهید!

مسافران معمولا اول به سراغ آبشار هائو ناروک (Haew Narok) می روند که بلندترین آبشار این پارک است و به خاطر ارتفاعش بهترین جا برای دیدن فیل های این منطقه است. برای رسیدن به بالای این آبشار باید حدود 600 متر پیاده روی کنید. خوشبختانه اول راه رستورانی با سرویس‌های بهداشتی وجود دارد که بتوانید پیش از رفتن خودتان را "شارژ کنید".

بلندترین آبشار پارک ملی خائویای تایلند

آبشار هائو ناروک (Haew Narok)، بلندترین آبشار پارک ملی خائویای تایلند

 

دوستداران سینما هم معمولا به سراغ آبشار هائو سووات (Haew Suwat) می روند؛ این آبشار در فیلم "ساحل (The Beach)" که لئوناردو دی کاپریو (Leonardo DiCaprio) هم در آن حضور داشت، نمایش داده شده بود.

آبشار هائو سووات (Haew Suwat)

 

آبشار نام توک پا کلوای (Nam Tok Pa Kluai) که به آبشار ارکیده (Orchid) هم معروف است، ارزش دیدن را دارد، اطراف این آبشار پر از گل های زیبای ارکیده است. دو آبشار دیگر هم به نام های نام توک هائو پراتون (Nam Tok Haeo Prathun) و نام توک هائو سای (Nam Tok Haeo Sai) وجود دارند که دیدنشان خالی از لطف نیست.

آبشار نام توک پا کلوای (Nam Tok Pa Kluai)

آبشار نام توک پا کلوای (Nam Tok Pa Kluai) یا آبشار ارکیده (Orchid) تایلند

 

آبشار نام توک هائو پراتون (Nam Tok Haeo Prathun)

آبشار نام توک هائو پراتون (Nam Tok Haeo Prathun)

 

قله های پارک ملی خائو یای (Khao Yai)

قله های پارک ملی خائو یای (Khao Yai)

قله خائو لائم (Khao Laem)

 

گردشگران حتی می توانند به سراغ قله های این پارک بروند که امکان دیدن منظره ای بی نظیر را به آنان می دهند. قله های خائو لائم (Khao Laem) و خائو خیائو (Khao Khiau) با ارتفاع 1328 و 1350 متر بلندترین قله های این منطقه هستند.

در یک تور یک روزه وقت می کنید از هر کدام که خواستید بالا بروید. این قله ها از نظر سختی راه هم علامت گذاری شده اند، پس قبل از به راه افتادن به این علائم توجه کنید.

مطلب پیشنهادی: راهنمای کامل اخذ ویزای تایلند و مدارک مورد نیاز 

قله خائو خیائو (Khao Khiau)

قله خائو خیائو (Khao Khiau)

 

حیواناتی که می توانید در پارک ملی خائو یای (Khao Yai) تایلند ببینید

حیواناتی که می توانید در پارک ملی خائو یای (Khao Yai) تایلند ببینید

 

دیدن حیوانات هم برای خیلی از گردشگران از جذابیت های اصلی این پارک است. این پارک خانه حیوانات زیادی از جمله فیل، میمون، خرس سیاه آسیایی، خرس آفتاب، پلنگ ابری، بزمجه آبی، مارهای کبرا و پیتون و پرندگان رنگارنگ جنگلی است که هم در تاریکی شب و هم در روشنایی روز جلب توجه می کنند. شاید همه خفاش ها را دوست نداشته باشند، اما ارزشش را دارد پیش از غروب آفتاب به غار خفاش خائو لوک چانگ (Khao Luk Chang) سری بزنید و منظره زیبا و نسبتا ترسناک پروازشان را تماشا کنید.

مطلب پیشنهادی: کوه ها و غارهای جهان

 

غار خفاش خائو لوک چانگ (Khao Luk Chang) در پارک ملی تایلند

غار خفاش خائو لوک چانگ (Khao Luk Chang) در پارک ملی تایلند

 

کمپ زدن در پارک ملی خائو یای (Khao Yai)

کمپ زدن در پارک ملی خائو یای (Khao Yai)

 

کارکنان پارک می توانند برای شما ترتیب تورهای سافاری را هم بدهند. اگر اهلش باشید که شب را در پارک بگذرانید، دو جای مخصوص برای کمپ زدن هم وجود دارند که وسایل مورد نیاز مثل چادر، پتو، کیسه خواب و بالش در اختیار گردشگران قرار می دهند. فقط حواستان باشد که میمون های ماکاک (Macaque) در جستجوی غذا هر طور شده وارد چادرها می شوند، پس بهتر است خوردنی ها را بیرون چادرتان بگذارید تا وسایلتان آسیب نبینند. به هر حال، شاید مزه کمپ زدن به همین چیزها باشد!

کمپینگ در پارک ملی تایلند

 

هزینه ورودی و ساعت بازدید از پارک ملی خائو یای (Khao Yai) تایلند

هزینه ورودی پارک ملی خائو یای (Khao Yai): برای هر فرد بالغ 400 بات، هر کودک 200 بات و هر ماشین 500 بات است.

ساعت بازدید از پارک ملی خائو یای (Khao Yai): از 8 صبح تا 6:30 بعد از ظهر

مطلب پیشنهادی: پارک های ملی جهان را بشناسید

 

نکات دیگری که باید درباره پارک ملی خائو یای (Khao Yai) بدانید

  • برای آسایش مسافران، ظرفیت پارک برای پذیرش گردشگران محدود است، پس بهتر است دست کم از یک روز قبل، با تور خود برای رزرو بلیت هماهنگ کنید تا برای ورود به پارک دچار مشکل نشوید.
  • آخر هفته ها و در تعطیلات رسمی افراد زیادی به این پارک می آیند، پس بهتر است یک روز وسط هفته را برای دیدن پارک انتخاب کنید.
  • هم از بانکوک و هم از پاک چونگ به سمت پارک ملی خائویای اتوبوس هست. اگر با ماشین از بانکوک حرکت می کنید، کمی قبل از رسیدن به پاک چونگ به داخل اتوبان 2090 بپیچید و علائم را دنبال کنید.
  • گول قیمت های "ارزان" تاکسی های ورودی پارک را نخورید؛ این قیمت های ظاهرا پایین معمولا برای سفرهای یک طرفه هستند. اگر مطمئن نیستید چه کار کنید، بهتر است از تور لیدرهای خود کمک بخواهید.

به این مطلب امتیاز دهید
(3 امتیاز)
پارک ملی خائویای (Khao Yai) | اولین پارک ملی تایلند - 5.0 out of 5 based on 3 votes

بنر فروشگاه اکسسوری سفر مپگرد 2

فرم خبرنامه
برای اطلاع از تخفیف ها و آخرین مطالب مپگرد در خبرنامه عضو شوید
سمانه قائدی

بلاگر سفر، متخصص دیجیتال مارکتینگ و SEO

رسانه

کانال تلگرام مپگرد
نظری داری؟

از پر شدن تمامی موارد ستاره‌دار (*) مطمئن شوید. کد HTML مجاز نیست.