پیشنهاد سفر

بک پکینگ قشم، هرمز و هنگام (قسمت سوم)

در قسمت اول بک پکینگ به جزیره قشم توضیح دادم که چطوری خودمون رو از تهران رسوندیم به جزیره قشم و اولین مکانی هم که بازدید کردیم جزیره هنگام بود، و در قسمت دوم بک پکینگ به جزیره قشم و جزیره هرمز ماجراهای اونجارو توضیح دادم. ادامه رو تو این پست بخونید.

گردش در جزیره قشم رو میتونین به دو دسته تقسیم کنیم

دسته اول جاهایی که تو قسمت مسکونی شهر قشم و در کنار مراکزخرید هستن و با تاکسی با مسیرهای کوتاه میتونین به اونا دسترسی داشته باشین.

جاذبه گردشگری قشم

اسکله شهید ذاکری

که جهت رفت و آمد بین جزایر و بندر عباس از اون میتونین استفاده کنین.

بازار قدیم قشم

بعد از ترک اسکله، درست اون دست خیابون بازار قدیم قشم هست.

قلعه پرتغالی ها

که زیبایی خاص خودشو داره و میتونین بعد از بازار در صورتی که وقت داشته باشین پیاده اونجا برین و ازش دیدن کنین. این رو هم بگم که درست پشت قلعه پرتقالی ها، غذاخوری قلعه (یا با نام غذا خوری خاله) هست که میتونین یک شام عالی و دریایی رو اونجا تجربه کنین، منوی این رستوران شامل غذاهایی میشه که جای دیگه ای تو قسمت مسکونی جزیره پیدا نمیشه (خوراک صدف، خوراک کوسه، خرچنگ و میگو و ...).

هزینه هر پرس غذا هم تقریبا 20000 تومان میشه که به نظر من بهتره حتما خوراک صدفش رو تجربه کنین چون واقعا عالیه.

ساحل و پارک زیتون

که میتونین شب های عالی رو اونجا داشته باشین، یه ساحل سنگی با دریایی تمیز.

و دیگه اینکه دوستانی که علاقه به غواصی دارن در کنار این مجموعه یه مدرسه غواصی هم هست که میتونین باهاشون هماهنگ کنین و در صورت مناسب بودن هوا با گرفتن هزینه ای شمارو به دیدن زیبایی های زیر آب جزیره قشم ببرن.

دسته دوم جاهایی که اطراف جزیره هستن و نیاز به راهنما و ماشین برای مدت زمان زیاد میشه.

اطراف قشم

تماسی که با آقای میرزایی داشتیم قرار شد ساعت 8 بیاد خونه برادرش دنبالمون. یک ساعت زودتر بیدار شدیم و وسیله هایی که نیازمون بود رو داخل یه کوله کوچیک ریختیم.

از اونجایی که میرزایی کوچک هنوز خواب بودن خیلی آروم رفتیم آشپزخونه و تو یخچال پنیر و نون پیدا کردیم و چای دم گذاشتیم و شروع به خوردن صبحانه کردیم و بعد از اون منتظر آقای میرزایی شدیم، ساعت تقریبا 8:30 بود که با ماشین اومد دنبالمون و بعد از خداحافظی با خانواده میرزایی کوچک سوار ماشین شدیم و قشم گردی رو شروع کردیم.

اکثر جاهای دیدنی قشم تقریبا کنار جاده هستن که بسته به انتخاب مسیر حرکت پشت سر هم قرار میگیرن و اگه بخواین برای همشون وقت بذارین یک روز کامل وقت میخواد.

غارهای خربس

غارهای خربس که شامل یک مجموعه از غارهای کوچیک و تو در تو میشه و طبق گفته مردم محلی از اونجا به قلعه پرتغالی ها راه هست ولی ما که چیزی ندیدم، به نظر میاد قدیم محلی برای دیده بانی بوده.

روستای برکه خلف و دره ستارگان

روستای برکه خلف به عنوان روستای نمونه گردشگری در ایران مشهوره، وقتی وارد این روستا میشی از تمیزیش لذت میبری و دلیل اون هم اینه که زن های این روستا هفته ای چند بار کل روستا و خیابوناش رو نظافت میکنن و دره ستارگان که یکی از زیبایی های فوق العاده این جزیره محسوب میشه .

توجه : (یک غذا خوری دریایی دیگه هم تو این روستا وجود داره که غذاهای عالی ارائه میده و میتونین برنامه گردش رو جوری بریزین که برای نهار در این روستا باشین).

دره ستارگان

جزایر ناز

غیر از زیبایی این جزایر، چیزی که در مورد جزایر ناز جالبه اینه که هنگام جزر میتونین با ماشین وارد این جزایر بشین و هنگام مد فقط دسترسی از طریق قایق هست، پس باید برنامه گردش رو جوری تنظیم کنین که هنگام جزر که دو بار در طول روز اتفاق میفته کنار این جزایر باشین تا بتونین وارد این جزایر بشین و از زیباییشون لذت ببرین.

تنگه چاهکوه

به نظر من اگه کسی قشم بیاد و به تنگه چاهکوه سر نزنه اصلا سفرش رو خراب کرده چون یکی از جاهای عالی جزیره قشم به حساب میاد.

توجه : (دوستانی که از تور برای گردش استفاده میکنن حتما متذکر بشن که یکی از جاهایی که میخوان ببرنشون این تنگه هست چون معمولا تورها بعلت نامناسب بودن جاده، این محل رو از گردش حذف میکنن).

کارگاه لنج سازی و جنگل های حرا

به علت اینکه وقت زیادی برای بازدید از جزیره نداشتیم از دیدن جنگل های حرا چشم پوشی کردیم و چون وقت نهار هم شده بود به آقای میرزایی گفتیم یه غذا خوری خوب بهمون معرفی کنن که اونم غذا خوری سهیلی رو بهمون معرفی کرد و بعد از تماس خود راننده با این غذا خوری و سفارش غذامون به سمت این غذا خوری راه افتادیم که درست نمیدونم کدوم سمت جزیره بود و یه غذای عالی دریایی رو اونجا تجربه کردیم ;)

بندر لافت

بندر لافت شامل خونه هایی با بادگیر به سبک بادگیرهای شهر یزد میشه و چاه های طلا، که در زمان قدیم به علت نبود آب آشامیدنی مردم این چاه ها رو در دل سنگ کنده بودن و هنگام بارون آب رو به سمت اونا هدایت میکردن تا تو فصل های گرم سال از اون آب استفاده کنن و همچنین خود بندر لافت که واقعا زیباست که هنگام جزر آب لنج ها تو این بندر همه به گل میشینن و منظره زیبایی رو بوجود میارن.

بازار درگهان

که مردم بیشتر برای خرید اونجا میرن و ما هم برای خرید سوغاتی چند ساعتی رو اونجا بودیم. چون آقای میرزایی نمیتونست همراهمون بمونه گفت شما برین خریداتون رو بکنین و وقتی کارتون تمام شد باهام تماس بگیرین تا بیام دنبالتون و ما هم بعد از چند ساعت گردش تو بازار درگهان و خرید با آقای میرزایی تماس گرفتیم و اونم با برادرش هماهنگ کرد که بیاد دنبالمون، بعد از سوار شدن به ماشین میرزایی کوچک که با همسرش اومده بود دنبالمون مارو به خونش رسوند.

در راه بعد از چک کردن آب و هوای روز بعد متوجه شدیم که دریای مواجی برای روز بعد داریم و از اونجا که تجربه گیر افتادن تو جزیره رو داشتم تصمیم گرفتیم همون شب از طریق بندر لافت با لندوگراف ها خودمونو به بندر عباس برسونیم و بعد از تسویه حساب با میرزایی کوچک قرار شد خودش هم مارو برسونه تا لافت و بعد از جمع کردن کوله هامون و جا دادن سوغاتی ها داخل اون به سمت بندر لافت راه افتادیم و اونجا از میرزایی کوچک جدا و وارد بندر شدیم و بعد از خرید تنقلات و چای به سمت لندوگراف ها راه افتادیم و سوار یکی از اونا شدیم.

به این مطلب امتیاز دهید
(4 امتیاز)
بک پکینگ قشم، هرمز و هنگام (قسمت سوم) - 4.8 out of 5 based on 4 votes

بنر فروشگاه اکسسوری سفر مپگرد 2

فرم خبرنامه
برای اطلاع از تخفیف ها و آخرین مطالب مپگرد در خبرنامه عضو شوید
کانال تلگرام مپگرد
نظری داری؟

از پر شدن تمامی موارد ستاره‌دار (*) مطمئن شوید. کد HTML مجاز نیست.