سفر به مالزی بهتر است یا سنگاپور؟

اگر هزینه کافی داشته باشید و به گردشگری و سفر هم علاقه‌مند باشید، سفر به کشورهای خارجی یکی از مهم‌ترین و دوست‌داشتنی‌ترین تفریحات شما خواهد بود؛ اما دغدغه اصلی انتخاب بین این کشورها است که براساس دیدنی‌ها، تفریحات، قوانین و... موردتایید شما قرار خواهند گرفت. در این مطلب قصد داریم به معرفی مالزی و سنگاپور بپردازیم تا ببینید برای سفر بهتر است بلیط مالزی تهیه کنید یا به سنگاپور سفر داشته باشید.

 

سفر به مالزی

مالزی به‌دلیل آن‌که برای سفر ایرانی‌ها نیاز به اخذ ویزا از قبل ندارند، انتخاب مناسبی برای سفر محسوب می‌شود. اولین نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید، زمان سفر به مالزی است. کوالالامپور که پایتخت این کشور شناخته می‌شود، بیشتر ایام سال با بارش باران رو‌برو بوده و خشک‌ترین فصل آن مربوط به ماه مه یا جولای است. باران‌های شدید بسیار زودگذر و موقتی هستند و آزاردهنده نخواهند بود. به‌همین دلیل گردشگران می‌توانند در همه طول سال به این منطقه بدون دغدغه سفر کنند. به‌دلیل شرجی بودن و گرمای هوا بهتر است لباس‌هایی که با خود برمی‌دارید، مناسب این هوا باشد. همراه‌داشتن ضدآفتاب به‌دلیل آفتاب شدید یکی از اصول جدانشدنی برای سفر و تهیه بلیط مالزی است. کمبود آب بدن نیز یکی دیگر از مشکلات رایجی محسوب می‌شود که مسافران این کشور با آن مواجه خواهند شد. اگر هم به مناطق جنگلی مالزی سر می‌زنید، حواستان به حشره‌ها باشد. سعی کنید با پوشیدن لباس مناسب و همراه‌داشتن اسپری دفع‌کننده حشره خودتان را از شر حشرات حفظ کنید. 

 

رفتار مناسب در مالزی

اگر قصد بازدید از مساجد و بنای مذهبی را دارید، لباستان باید شانه‌ها و زانو‌ها را بپوشاند تا به فرهنگ و آداب‌ورسوم مردم مالزی احترام گذاشته باشید. البته حتما توجه داشته باشید که زمان ورود به مکان‌های مذهبی باید کفش خود را دربیاورید. در برخی مساجد نیز استفاده از شال و لباس مناسب برای ورود ضروری است. یکی از قوانین مهم در مالزی که اتفاقا نسبت به آن سختگیر هم هستند، قوانین مالیات است. در مالزی برخی اجناس را تا حد محدودی می‌توانید بخرید. اگر جنس‌های خریداری‌شده بیش از حد تعیین‌شده باشد، زمان خروج از کشور مجبور به پرداخت مالیات خواهید شد. مالزی یک کشور مسلمان محسوب می‌شود؛ به‌همین دلیل سعی کنید با زنان این کشور دست ندهید تا رفتار شما را دور از ادب و احترام ندانند. دانستن این قوانین و آداب‌ورسوم به اطلاعات شما هنگام انتخاب مقصد سفر و بلیط هواپیما مالزی کمک خواهد کرد. مالزی در زمینه حمل‌ونقل عمومی بسیار جدی بوده و شما با استفاده از خطوطی که برای حمل‌ونقل وجود دارد، می‌توانید در شهر کوالالامپور یا حتی بیرون شهر بچرخید. 

 

خرید در سفر به مالزی

خرید سوغاتی یا خرید برای خودتان یکی دیگر از لذت‌هایی است که مسافرت به‌ارمغان می‌آورد. نه‌تنها از فروشگاه‌های مالزی که قیمت ثابتی هم دارند، بلکه از غرفه‌های خیابانی و بازارچه‌های سنتی آن نیز می‌توانید اجناسی که می‌خواهید با قیمت پایین‌تر، چانه‌زنی و تخفیف بخرید. حواستان باشد جنس ارزانی که میگیرید، تقلبی است یا نه. بهتر است اگر دنبال اجناس اصل هستید، بین مراکز خرید معروف مالزی دنبال آن بگردید. این کشور جزو مقاصد گردشگری بسیار گران نیست و اگر اقامتگاه، غذا و هزینه حمل‌ونقل خود را کنترل‌شده انتخاب کنید، شک نکنید که سفری ارزان‌تر را رقم خواهید زد. پس درنگ نکنید و همین الان بلیط هواپیما مالزی را بخرید و یک سفر لذت‌بخش برای خود تدارک ببینید. شماره‌های اضطراری مالزی که ممکن است لازمتان شود، عبارت هستند از پلیس یا آمبولانس 999، با موبایل 112 و آتشنشانی و امداد و نجات 994 با موبایل 112. برای صرفه‌جویی در هزینه‌های خود می‌توانید از بلیط هواپیما مالزی که به‌صورت لحظه آخری نیز فروخته می‌شود، استفاده کنید.

 

سفر به سنگاپور

سنگاپور نام یکی از کشورهای مدرن در قاره آسیا است. این سرزمین در زبان سانسکریت به‌معنای شهر شیر خوانده می‌شود. مفهوم این نام را با یک مجسمه شیر در پارک مرلیون می‌فهمید. بیشتر جمعیت سنگاپور دو زبانه یا حتی سه و چهار زبانه هستند. ماندارین، مالایی، انگلیسی و تامیلی (هندی‌ها) از چهار زبان اصلی این کشور محسوب می‌شود. به‌دلیل وجود قوانین سختگیرانه درمورد دخانیات، تمیزی شهر، آسیب رساندن به اموال عمومی و... سنگاپور به یکی از امن‌ترین کشورهای دنیا تبدیل شده است. ویزای توریستی برای کسانی که قصد گردشگری در این کشور را دارند، صادر شده و اعتبار آن یک ماه خواهد بود؛ ویزا به‌صورت عادی یا فوری صادر می‌شود. دارنده این ویزا اجازه داشتن شغل یا اقامت بیش از یک ماه را در این کشور ندارد. 

واحد پول این کشور دلار سنگاپور بوده و بهتر است هنگام سفر با خود این پول را داشته باشید. شما هم می‌توانید به‌صورت شخصی و خانوادگی و با هواپیما به این کشور سفر کنید و هم با تور سفری خاطره‌انگیز داشته باشید. البته هزینه‌های تور سنگاپور گران بوده و از همان اول باید به فکر خرج و مخارج سفرتان باشید؛ چون به‌دلیل این‌که مسافران زیادی برای انجام امور کاری به این کشور سفر می‌کنند، هزینه‌ها در این کشور کمی بالا است و شما باید برای اقامت خود نیز بودجه دیگری درنظر بگیرید. 

 

حمل‌ونقل در سنگاپور

خیالتان از بابت حمل‌ونقل نیز راحت باشد. اگر از تاکسی استفاده نکرده و به‌جای آن از حمل‌ونقل عمومی، که دسترسی به اکثر نقاط شهر را دارد استفاده کنید، در هزینه‌های خود صرفه‌جویی خواهید کرد. با داشتن کارت‌های توریستی امکان استفاده نامحدود در سیستم مترو شهری را نیز خواهید داشت.  همچنین شما می‌توانید تریشا (تاکسی سه چرخی) یا قایق نیز اجاره کنید. برای داشتن سفر اقتصادی‌تر بهتر است غذای خود را از سوپرمارکت‌ها تهیه کنید؛ اما با کمی جستجو نیز می‌توانید یک وعده غذای نسبتا خوب در رستورانی ارزان قیمت میل کنید. 

 

گشت‌وگذار در سنگاپور

بهتر است برای جاذبه‌های دیدنی و تفریحی سنگاپور نیز پول کنار بگذارید وگرنه پشیمان خواهید شد. شهربازی یونیورسال استودیو، باغ گاردنز بای د بی، باغ‌وحش سنگاپور، باغ گیاهشناسی سنگاپور، باغ پرندگان جورونگ، آکواریوم آندرورولد، باغ‌وحش نایت سافاری، موزه آرت ساینس، پارک آبی ادونچز کو، آکواریوم سی، موزه تریک آی، جزیره دلفین، کشتی‌سواری رویال آلباتروس و موزه ملی سنگاپور ازجمله دیدنی‌های این کشور هستند که دیدن آن‌ها خالی از لطف نیست. درکل سنگاپور یکی از گران‌ترین کشورهای آسیایی برای سفر شناخته می‌شود. از نظر اقتصادی بهتر است مالزی را برای سفر انتخاب کنید؛ اما اگر از نظر بودجه مشکلی ندارید، امکانات کشورها و قوانین آن‌ها را بررسی کرده و طبق آن انتخاب کنید که دوست دارید بلیط مالزی خریداری کنید یا سنگاپور!

بنر فروشگاه اکسسوری سفر مپگرد 2

فرم خبرنامه
برای اطلاع از تخفیف ها و آخرین مطالب مپگرد در خبرنامه عضو شوید
کانال تلگرام مپگرد