قبل از رزرو هتل باید به چه نکته هایی توجه کنیم؟

اگر قصد مسافرت کردن به یکی از شهرهای داخلی کشور خودمان یا کشورهای دور و نزدیک را دارید، یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید انجام دهید انتخاب و رزرو هتل است.

برای انتخاب هتل، پارامترهای زیادی را باید مورد بررسی قرار دهید که در این مقاله به تعدادی از آن‌ها می‌پردازیم.

 

  • بودجه‌‌ای که برای محل اقامت خود در نظر دارید را مشخص کنید

اولین اصل انتخاب هتل، متناسب بودن هزینه هتل با جیبمان است. قبل از هر اقدامی، بودجه‌ای که برای رزرو هتل می‌توانید در نظر بگیرید را مشخص کنید و سپس اقدام به انتخاب هتل کنید.

هرکسی قطعا ترجیح می‌دهد به هتل ۵ ستاره برود و بهترین هتل را انتخاب کند، اما جیب ما همیشه اجازه‌ی انجام این کار را نخواهد داد.

حتی گاهی ممکن است نیاز نباشد بودجه را از سمت خودتان مشخص کنید و بودجه از سمت شرکت به شما تخصیص داده شده باشد.

حال که بودجه‌ی مورد نظر خود را مشخص نموده‌اید، لیستی از انواع هتل‌هایی که با بودجه شما مطابقت دارد تهیه کنید و به خواندن این مقاله ادامه بدهید تا بتوانید هتل مناسب خودتان را انتخاب کنید.

بودجه‌‌ای که برای محل اقامت خود در نظر دارید را مشخص کنید

 

  • نیازهایی که در هتل دارید را مشخص کنید

قصد رزرو هتل برای چند نفر را دارید؟ این افراد زوج هستند و تخت دونفره می‌خواهند یا تخت‌های جدا و تکی نیاز دارند؟ حتما می‌خواهید  حمام هتل دارای وان باشد یا برایتان اهمیتی ندارد؟

به خدمات مربوط به معلولان نیاز دارید؟ برای اقامت راحت‌تر به امکانات بخصوصی نیاز دارید؟

تمامی این نکات را در امکانات هتل بررسی کنید تا پس از رزرو هتل پشیمان نشوید یا احیانا در زمان اقامت به کم و کاستی برنخورید.

شاید تعداد افرادی که می‌خواهند در هتل اقامت کنند به نحوی باشد که هریک نیاز به فضای اختصاصی داشته باشند.

حال با مشخص کردن این نیازها و امکاناتی که از هتل انتظار دارید، از لیستی که پیشتر آماده کردید تعدادی هتل که فاقد این امکانات هستند را حذف کنید.

 

  • منطقه و موقعیت مکانی مورد نیاز را مشخص کنید

قصدتان از سفر چیست؟ این یک سفر سیاحتی‌ست یا کاری؟ می‌دانید منطقه‌ای که قصد رفت و آمد به آن را دارید، کجاست؟

یکی از پر هزینه‌‌ترین مسائل در سفرها، هزینه رفت و آمد درون شهری است که با انتخاب منطقه مناسب برای سکونت و رزرو هتل در موقعیت مکانی درست می‌توانید به خوبی از هزینه‌های سفرتان بکاهید.

شاید بخواهید منطقه‌ای ساکت را برای اقامت انتخاب کنید که بتوانید آرامش بیشتری داشته باشید یا حتی انتخاب شما دقیقا در منطقه‌ی پرهیاهوی شهر باشد.

اگر منطقه‌ی اقامتتان به وسایل حمل و نقل عمومی نزدیک باشد، می‌توانید به راحتی و با هزینه کمتر به مقصدهای تفریحی یا کاریتان عزیمت کنید.

 

  • جستجوی آنلاین را دست کم نگیرید

با جستجو در وبسایت جاباما ممکن است هتل‌هایی را پیدا کنید که نه تنها تمامی امکانات مورد نیاز شما را دارند، بلکه از قیمت کمتری نیز نسبت به هم رده‌های خود برخوردارند.

شما می توانید برای خرید هتل های شهرهای مختلف مانند رزرو هتل در تهران، کیش و مشهد و... از وب سایت جاباما استفاده کنید.

گاهی برخی هتل‌ها با وجود داشتن ستاره‌های کمتر از امکانات خوبی برخوردارند یا به علت نوساز بودن بسیار تمیز هستند. پس قدرتی که در جستجوی آنلاین نهفته شده است را دست کم نگیرید، ممکن است با اندکی سرچ بتوانید بهترین هتل ممکن را پیدا کنید.

 

  • از ابزارهای رزرو هتل با تخفیف استفاده کنید

امروزه سایت‌های زیادی اقدام به برقراری ارتباط با مدیریت هتل‌ها و فراهم کردن امکان رزرو اینترنتی هتل‌ها نموده‌اند که از اکثر این سایت‌ها امکان رزرو هتل با تخفیف ممکن است.

اگر توانسته‌اید با توجه به پارامترهایی که بالاتر به آن‌ها پرداختیم هتل خود را انتخاب کنید، در این سایت‌ها نام هتل را جستجو کنید تا شاید بتوانید آن را با قیمت معقول‌تری رزرو کنید.

 

  • با هتل تماس بگیرید

اگر در مورد امکانات هتل هر نوع شک و شبهه‌ای برایتان باقی مانده است که در مسیر رزرو هتل به مشکل برخورده‌اید، با هتل تماس بگیرید و سوالاتتان را مطرح کنید تا هیچ جایی برای نارضایتی از محل اقامتتان باقی نماند.

هم‌چنین ممکن است در طی تماس تلفنی با هتل، از تخفیفات مناسبتی آن نیز با خبر شوید و بتوانید از آن‌ها بهره‌مند شوید.

 

سوالاتی که ممکن است بتوانید طی تماس تلفنی به پاسخ دقیق آن‌ها برسید، می‌توانند نظیر این سوالات باشند:

  • آیا هتل از وسایل حمل و نقل همچون دوچرخه برخوردار است؟
  • آیا صبحانه روی خدمات هتلی است یا هزینه جدا نیاز دارد؟
  • امنیت مناطق اطراف هتل چطور است؟
  • اگر پس از رزرو هتل، قصد کنسلی داشته باشید، قوانین آن به چه صورت است؟

و....

حال با بررسی این پارامترها و بررسی دقیق می‌توانید به اقامتی خوب و آرام در هتل رزرو شده‌تان امیدوار باشید و در طول مدت سفر تفریحی/کاری‌تان در مورد اقامت خود هیچ دغدغه‌ای نداشته باشید.

بنر فروشگاه اکسسوری سفر مپگرد 2

فرم خبرنامه
برای اطلاع از تخفیف ها و آخرین مطالب مپگرد در خبرنامه عضو شوید
کانال تلگرام مپگرد