دره ستارگان | عجایب هفتگانه قشم

اگر تصمیم گرفته اید سفری به جنوب کشور داشته باشید، حتما جزیره قشم را جز برنامه خود قرار دهید. بزرگترین جزیره خلیج فارس که در تنگه هرمز قرار گرفته است، جاذبه های گردشگری زیادی دارد که شاید بسیاری از آن ها ناشناخته مانده باشند. یکی از این مکان های جذاب و زیبا، دره ستارگان است.

مطلب پیشنهادی: دیدنی های قشم را بشناسید

 

دره ستارگان کجاست؟

اگر از جزیره قشم به سمت ساحل جنوبی آن حرکت کنید، پنج کیلومتر بعد به روستای برکه خلف می رسید، که در امتداد آن یک راه خاکی وجود دارد که شما را به سمت یکی از عجایب ایران می برد. جایی که دو میلیون سال عمر دارد  و از دوران زمین شناسی سنوزوئیک به یادگار مانده است. مکانی با تندیس ها و ستون های ماسه ای و سنگی عجیب و مسحور کننده  و سوراخ هایی که در دل بازدیدکنندگان ترس می اندازد!

مطلب پیشنهادی: عجایب و شگفتی های ایران را بشناسید

 

تندیس های دره ستارگان

 

چطور به دره ستارگان سفر کنیم؟

برای رفتن به دره ستارگان، اگر با ماشین شخصی سفر نکرده اید، بهترین راه کرایه یک تاکسی به صورت ساعتی است که هزینه ای حدود 5000 تا 10000 تومان برای هر ساعت از شما دریافت می کند. البته تورهایی به صورت عمومی و با هزینه حدود نفری سی هزار تومان در ایام پررفت وآمد شما را به نقاط دیدنی جزیره از جمله دره ستارگان می برند؛ اما در این صورت باید زمان بازدیدتان را با آن ها هماهنگ کنید.

چطور به دره ستارگان سفر کنیم

 

افسانه های دره ستارگان

طبق افسانه مردم بومی، سال ها قبل، ستاره ای از آسمان به این نقطه سقوط کرده و خاک و ماسه ها را با خود بالا آورده است. به همین دلیل در زبان محلی، نام ستاره  افتاده یا استاره کفته بر روی این محل گذاشته شده است. همینطور مردم جزیره قشم اعتقاد دارند که اینجا محل رفت و آمد اجنه است و از حضور در دره ستاره ها، در شب، خودداری می کنند.

فارغ از تمام افسانه ها، دلیل پدید آمدن این اشکال عجیب، فرسایش سنگ های ماسه ای در طول زمان، باد و باران و تغییرات جوی است. حتی همین حالا هم اگر باران ببارد، ظاهر و سطح اشکال این دره، تغییرات قابل توجهی خواهد داشت.

مطلب پیشنهادی: عجایب و دیدنی های قشم را بشناسید

 

افسانه های دره ستارگان

 

دره ستارگان بخشی از عجایب ایران

دره ستارگان به عنوان بخشی از ژئو پارک جزیره قشم در سازمان یونسکو به ثبت رسیده است که تنها ژئوپارک خاورمیانه است. البته افتخارات دره ستارگان به همین جا ختم نمی شود. این مکان جزو عجایب هفتگانه جزیره قشم است و علاوه بر آن، تنها مکانی که می توانید اشکالی به این  شکل ببینید، منطقه ای در امریکا است.

عجایب هفتگانه جزیره قشم

 

این روزها نام این محل، بیشتر از قبل بر سر زبان ها افتاده است و مدیریت جزیره، امکانات بیشتری برای این محل در نظر گرفته است. این مکان عجیب و زیبا و تا حدودی  ترسناک را در فیلم « اژدها وارد می شود »  هم می توان دید و شاید این فیلم در جذب توریست های داخلی به این منطقه بی تاثیر نبوده باشد. این دره ورودی ندارد و شما می توانید هرساعتی که مایل بودید بدون پرداخت هیچ هزینه ای، از آن بازدید کنید.

دره ستارگان بخشی از عجایب ایران

برای سفر به قشم، بهترین زمان اواخر زمستان و اوایل بهار است تا هم از دیدن زیبایی های جزیره لذت ببرید هم گرمی هوا اذیتتان نکند.

اطلاعات تکميلي

  • آدرس: ساحل جنوبی جزیره قشم، پنج کیلومتر بعد از روستای برکه خلف
  • نوع جاذبه گردشگری: جاذبه های گردشگری, ماجراجویانه, ناشناخته ها
  • ساعت های بازدید: بدون محدودیت
  • روزهای بازدید: همه روزه
  • هزینه بازدید: ندارد
  • بهترین زمان برای بازدید: بهار, پاییز, زمستان
  • راه های دسترسی: ماشین, ماشین های محلی
  • مدت زمان بازدید: کمتر از 3 ساعت
به این مطلب امتیاز دهید
(42 امتیاز)
دره ستارگان | عجایب هفتگانه قشم - 5.0 out of 5 based on 42 votes

بنر فروشگاه اکسسوری سفر مپگرد 2

فرم خبرنامه
برای اطلاع از تخفیف ها و آخرین مطالب مپگرد در خبرنامه عضو شوید
کانال تلگرام مپگرد
قشم, هرمزگان.
ایران ,
Contact
نظری داری؟

از پر شدن تمامی موارد ستاره‌دار (*) مطمئن شوید. کد HTML مجاز نیست.

3 نظر

جاذبه های گردشگری قشم