پیشنهاد سفر

چطور کارت اعتباری مناسب سفر انتخاب کنیم؟

کارت‌های اعتباری (Credit Cards) در جامعه مدرن امروز فراگیر شده‌اند و مردم از آنها برای پرداخت قیمت همه چیز از ماشین گرفته تا مواد غذایی و حتی یک آدامس کوچک استفاده می‌کنند. انتخاب یک کارت‌های اعتباری مناسب سفر، فرصتی عالی برای کسب امتیازات رایگان ارائه می‌دهند که می‌توان از آن‌ برای خرید بلیت هواپیما، هتل‌ها یا دسترسی آسان به پول نقد استفاده کرد.

شرکت‌های صدور کارت اعتباری برای به دست آوردن مشتری با برندهای سفر‌ی مختلف رقابت می کنند (یا تنها کارت خود را ارائه می‌کنند) که مصرف‌کنندگان را با پاداش‌های ثبت نام، امتیاز وفاداری، تخفیف ویژه و چیزهای دیگر جذب می‌کند.

تمایل این شرکت‌ها به جذب شما به عنوان مصرف کننده، واقعا به سود شما است، شما می‌توانید با این سیستم، هزاران بلیط رایگان هواپیما، هتل، تعطیلات و حتی پول نقد به دست آورید.
شما  تنها از طریق جوایز ثبت نام، می توانید امتیاز جمع کنید و با آنها سفر رایگان داشته باشید، به همین دلیل ثبت نام برای یک کارت اعتباری سفر بسیار مهم است، این ثبت نام دروازه‌ای به سفر رایگان خواهد بود.

مطلب پیشنهادی: آشنایی با انواع کارت های اعتباری بین المللی

 

چطور کارت اعتباری مناسب برای سفر را انتخاب کنیم؟

هیچ گونه کارت اعتباری مناسب سفر کاملی وجود ندارد، همه کارت ها مزایای مختلفی دارند که برای افراد مختلفی مناسب هستند. مثلا می توانید برای رزرو پرواز از یک کارت AMEX (با امتیاز سه برابر به ازای هر دلار خرج شده)، Chase Sapphire (و گاهی یک کارت‌ Starwood) برای هزینه‌های روزمره استفاده کنید.

کارت AMEX

 

در یک کارت اعتباری سفر (Travel Card) به دنبال چه چیزی باشیم؟

به دنبال کارت های جایزه ای باشید که موارد زیر را ارائه دهند:

  • امتیاز در ازای ثبت نام

امتیاز در ازای ثبت نام، به شما کمک می کند تا سریعتر حسابتان پر شود و بتوانید یک پرواز رایگان بخرید. (مبلغ این جایزه ها گاهی به اندازه چند پرواز رایگان هم می رسد). فقط در صورتی برای یک کارت ثبت‌نام کنید که جایزه ثبت نام بالایی داشته باشد.

جایزه های ثبت نام یک کارت اعتباری معمولا به این شکل هستند:

برای دریافت یک جایزه بزرگ، باید یک خرید انجام دهید یا حساب کاربریتان را به یک حداقل هزینه در یک بازه زمانی مشخص برسانید، بعد می توانید با توجه به نوع کارت، به ازای هر دلار صرف شده، امتیازهای یک تا پنج برابری به دست آورید.

به عنوان مثال، کارت های  خطوط هوایی آلاسکا جایزه 25000 مایلی دارد، که برای به دست آوردن آن فقط باید کارت را تایید کنید (و هزینه سالانه 75 دلار آمریکا را بپردازید).

و یا می‌توانید با کارت Citi Prestige بعد از پرداخت 3000 دلار در سه ماه اول، 50000 امتیاز دریافت کنید.

از طرف دیگر، شرکت Starwood Preferred Guest American Express بعد از پرداخت 30000 دلار در سه ماه اول، به شما 25000 امتیاز می‌دهد.

پاداش کارت‌های معمولی بین 25 تا 50 هزار امتیاز است هر چند گاهی می‌تواند به 100000 امتیاز هم برسد، به همین دلیل است که این کارت‌ها مناسبند.

  • امتیاز در ازای خرید بیشتر

بیشتر کارت‌های اعتباری به ازای هر دلار هزینه، به شما یک امتیاز می دهند. با این حال، کارت‌های اعتباری خوب یا کارت‌های اعتباری یک برند خاص، موقع خرید در بعضی خرده‌فروشی‌ها به شما امتیاز اضافی می‌دهند.

این کار به بالا بردن سرعت کسب امتیازات کمک می کند. مسلما شما هم ترجیح می دهید به ازای هر دلار چند امتیاز به دست بیاورید.

به عنوان مثال، با کارت Preferred Chase Sapphire، دو برابر امتیاز برای سفر و عذا خوردن در رستوران ها به دست می آورید،ا Chase Ink پنج برابر به شما برای هزینه‌های اداری امتیاز می‌دهد و کارت هدیه طلایی American Express Premier برای بلیط هواپیما 3 برابر امتیاز می دهد.

سعی کنید کارت‌هایی را برای هزینه های روزمره‌ خود استفاده کنید که به ازای هر دلار خرج شده جایزه بیشتری به شما بدهد.

  • امتیاز به ازای خرج یک حداقل مبلغ 

متاسفانه معمولا لازم است یک حداقل هزینه‌ را برای کسب جوایز بزرگی که این کارت‌ها ارائه می‌دهند بپردازید. روش‌هایی برای جعل این هزینه‌ها وجود دارد ولی بهتر است بتوانید جایزه‌ها را با استفاده از هزینه‌های روزانه عادی به دست آورید.

لازم نیست حتما از کارت‌‌های با حداقل هزینه خرج شده بالا دوری کنید چون این کارت ها جوایز قابل توجهی ارائه می‌دهند، ولی خوب است با جایزه کم شروع کنید تا بین تعداد زیادی کارت‌ که نمی‌توانید هزینه حداقل آن ها را تامین کنید سرگردان نشوید. وقتی کارت را دریافت می‌کنید، نمی‌توانید برای آن درخواست مجدد دهید پس عجله نکنید و جایزه ثبت نام را از دست ندهید.

به همین دلیل است که هدف داشتن و شروع کار با جایزه کوچک در مورد کارت‌های اعتباری اهمیت دارد، چون حتی یک اشتباه در این بازی می‌تواند شما را گرفتار هزینه های اجباری کند که از عهده آن برنمی‌آیید (و البته امتیازات جایزه‌ای که نمی‌توانید به دست آورید!)

شاید آسان باشد که در یک مدت زمان کوتاه برای ده کارت ثبت نام کنید اما ممکن است برای گرفتن امتیاز جایزه مجبور باشید هزینه هایی از ده تا سی هزار دلار را در یک دوره زمانی خیلی کوتاه بپردازید که فشار مالی بالایی است.

مدیریت توانایی پرداخت حداقل هزینه، کار مهمی  است چون اگر فقط برای گرفتن این امتیازات پول بیشتری نسبت به حالت معمول خرج کنید دیگر آن‌ها را رایگان به دست نیاورده‌اید. طبق روند معمول خود خرج کنید نه حتی یک پنی بیشتر.

  • داشتن امتیاز ویژه

همه این کارت‌های اعتباری سفری، امتیاز های خیلی خوبی دارند. خیلی از آن‌ها به شما جایگاه وفاداری ویژه یا امتیازهای دیگری می‌دهند. مثل کارت‌های بدون هزینه‌ تراکنش خارجی، بررسی رایگان چمدان، اولویت اقامت، چند شب اقامت رایگان و …

  • هزینه‌های سالانه کارت های اعتباری

هیچ کس پرداخت هزینه سالانه برای کارت‌های اعتباری را دوست ندارد. خیلی از هزینه‌ها برای کارت‌های اعتباری شرکت‌های برند از 50 تا 95 دلار در سال متغیر است. گرفتن کارت هزینه دار برای کسانی که زیاد مسافرت و پرواز می‌کنند با ارزش است.

کارت‌های مبتنی بر هزینه، جایزه بهتری به شما می دهند که می‌توانید از طریق آن سریعتر امتیاز کسب کنید و خدمات و پیشنهادهای ویژه تری دریافت کنید و با این کارت‌ ها پولی بیشتر از هزینه‌های صرف‌ شده‌ خود در سفر پس‌انداز کنید.

  • هزینه‌های تراکنش خارجی کارت های اعتباری

بیشتر کارت‌های اعتباری موقع استفاده در خارج از کشور، هزینه 3 درصدی دارند. استفاده از کارت‌های اعتباری به این دلیل خوب است که از طریق آنها نرخ ارز خوبی به دست می‌آورید اما زیاد جالب نیست که در هر بار استفاده از این کارت ها هزینه پرداخت کنید.

ساده‌ترین کارت اعتباری برای اجتناب از هزینه‌های خارجی، کارت Capital One Venture است که هیچ هزینه سالانه‌ای ندارد اما بدون جایزه است. این کارت برای کسانی مناسب است که طرفدار سادگی هستند و به امتیاز اهمیت نمی‌دهند.

با این حال اگر شما امتیاز بخواهید و هزینه سالانه از نظرتان با ارزش باشد، بهترین کارت‌های اعتباری برای دوری از هزینه‌های خارج از کشور، Chase Sapphire Preferred، Starwood American Express، همه کارت‌های هواپیمایی‌های برند، Barclay's Arrival Plus یا Chase Ink هستند.

این کارتها بهتر از کارت Capital One هستند اما نیازهای هزینه‌ای هر کس متفاوت است.

مطلب پیشنهادی: با ویزا کارت و انواع آن آشنا شوید

 

اگر اعتبارتان کم باشد چه کار می توانید انجام دهید؟

خیلی از کارت‌های هدیه سفر فقط در دسترس افرادی قرار می گیرند که نمره‌های اعتباری بالا داشته باشند و اگر نمره شما کم (650 یا کمتر) باشد می بینید که اعتبارتان کم شده است و انتخاب های محدودی دارید.

هیچ راه حل جادویی برای بهبود ناگهانی نمره‌های اعتباری شما وجود ندارد. اگر نمره اعتباری پایینی دارید باید آن را بسازید و افزایش دهید. برای انجام این کار و کارت‌های امتیازی که می‌توانند به شما کمک کنند روش هایی وجود دارد، که اینجا توضیح می دهیم.

 

پنج روش برای بهبود اعتبار برای دریافت کارت های هدیه سفر

1) به سایت AnnualCreditReport بروید و یک کپی رایگان از گزارش اعتبار خود دریافت کنید.

این سایت به شما اجازه می‌دهد از نمره اعتباری خود باخبر شوید تا بفهمید که باید روی چه حوزه‌هایی کار کنید.

 

2) هر اطلاعات نادرستی در مورد گزارش اعتباری خود را که در سازمان‌های گزارش اعتبار Experian، Equifax و Transunion وجود دارد رد کنید.

اجازه ندهید اشتباهات رتبه شما را پایین بیاورند.

 

3) یک کارت اعتباری ایمن بگیرید.

برای این کارت‌ها لازم است یک سپرده نقدی باز کنید که مثل یک کارت اعتباری پیش پرداخت شده است. اگر می خواهید 500 دلار در کارت اعتباری ایمن خود قرار دهید می‌توانید هر ماه  تا 500 دلار از آن استفاده کنید و بعد مبلغ را باز پرداخت کنید.

هزینه و پرداخت کامل حساب در هر ماه روش خوبی برای ایجاد قابلیت اعتماد است. یک کارت با ایمنی خوب به صورت خودکار به سه اداره اصلی اعتبار گزارش می‌دهد. این کار به شما کمک می‌کند ‌سابقه اعتباری خوبی بسازید و نمره خود را بالا ببرید.

مثلا HSBC یک ویزا کارت امن با هزینه سالانه صفر برای سال اول و حداقل سپرده 200 دلار ارائه می‌دهد. از بانک‌ محلی یا صادرکننده کارت اعتباری خود بپرسید که چه گزینه هایی ارائه می‌دهند و آن ها را بگیرید. می‌توانید محدودیت را در طول زمان بالا ببرید؛ این کار باعث افزایش نمره شما می شود و اجازه می‌دهد به طرف گرفتن یک کارت اعتباری معین بروید.

 

4) کاربر مجاز کارت شخص دیگری شوید که اعتبار خوبی دارد.

در این صورت، امتیاز آن فرد به شما می رسد و مثل این است که آن ها شما را ضمانت و تایید می‌کنند. این کار می‌تواند باعث بهبود سریع  نمره شما شود. ( البته پرداخت‌های انجام نشده شما در حساب آن‌ها هم نشان داده می‌شود بنابراین اگر آنها از نظر سرمایه و امور مالی جایگاه بالایی ندارند، کسی را به کارت خود اضافه نکنید یا نگذارید کسی شما را اضافه کند. هر دو روش جواب می‌دهد.

 

5) تمام صورت حساب های فعلی را به موقع بپردازید و بدهی بیشتری ایجاد نکنید (بدهی فعلی خود را هم به کارت‌های کم بهره یا با بهره صفر انتقال دهید).

نمرات اعتباری در طول زمان بهتر می‌شوند اما همیشه به این شکل نیست .... و لازم نیست بدهی‌ شما صفر باشد تا این اتفاق بیفتد. چند ماه‌ مدیریت هوشمندانه پول کافی است تا افزایش نمره خود را ببینید.

Capital One، Barclays و Discover کارت‌هایی برای افراد با اعتبار کم یا بدون اعتبار ارائه می‌دهند. علاوه بر این، از اتحادیه‌ اعتباری محلی خود بپرسید تا متوجه شوید که آیا آن ها کارت‌های پیش پرداخت شده‌ای دارند که بتوانید بگیرید یا نه.

با بانک‌های بزرگ تماس بگیرید یا به یک شعبه بروید و از تحویل‌دار سئوال کنید. همه مؤسسات مالی محصولاتی برای افراد با اعتبار کم دارند. آن‌ها را بگیرید و به طور مرتب با آن‌ها کار کنید. اگر غیر فعال باشید نمره شما بهتر نمی شود اما اگر به بانک‌ها فشار بیاورید و ثابت کنید که خطری محسوب نمی‌شوید به زودی کارت‌های خوبی می گیرید که می‌تواند جایزه های خوبی به شما برساند!

ممکن است بهترین معاملات یا کارت‌ها را سریع به دست نیاورید اما در نهایت به آن‌ها دست خواهید یافت. این کار فقط کمی زمان می‌برد.

مطلب پیشنهادی: مزایا و محدودیت های ویزا کارت

 

Capital One، Barclays و Discover کارت‌هایی

کدام کارت اعتباری را باید بگیرید؟

کارت‌های اعتباری زیادی وجود دارد، شما کدام را انتخاب می‌کنید؟ همه آنها را. هر چه می‌توانید کارت بگیرید، اما اول هدف خود را مشخص کنید.

آیا به وفاداری به یک برند علاقه دارید یا جایزه های رایگان یا پرهیز از هزینه‌های بیشتر؟ آیا می‌خواهید پاداش‌ها و جوایز سیستم را برای پرواز رایگان به دست بیاورید یا فقط کارتی می‌خواهید که استفاده از آن در یک رستوران خاص در برزیل برایتان بدون هزینه باشد؟

به عنوان مثال، اگر همیشه برای پرواز به American Airlines وفادارید بهترین کارت‌ها برای شروع، کارت Citi American AAdvantage (با جایزه ثبت نام 50000 امتیازی) و کارت‌ Starwood American Express (با جایزه ثبت نام 25000 امتیازی به همراه 20 ٪ پاداش انتقال) است که می‌توانید با حساب AA خود از آن استفاده کنید.

Citi American AAdvantage

 

اگر می‌خواهید امتیازها را در موقعیت های دلخواه مصرف کنید می‌توانید کارت‌های Chase یا American Express را بگیرید چون می‌توانید از امتیازهایشان در انواع شرکت‌های مسافرتی استفاده کنید، اگر فقط اتاق‌های هتل رایگان می‌خواهید، برای کارت‌های هتل ثبت نام کنید.

می‌توانید با تمرکز روی چیزی که می خواهید، اهداف کوتاه مدت خود را به حداکثر برسانید و در هک سفر ماهر شوید. همیشه کارتی وجود دارد که کمک می‌کند به هدف خود برسید اما بدون شروع با یک هدف، به دلیل تنوع زیادی که وجود دارد دچار سردرگمی می شوید. وقتی استفاده از کارت‌های اعتباری هدیه سفر را شروع می‌کنید روی مواردی تمرکز کنید که کمک می‌کنند به هدف خود برسید

مطلب پیشنهادی: بهترین روش بستن چمدان سفر

 کارت‌های Chase یا American Express

 

کارت‌های اعتباری مورد علاقه افراد مختلف (علاوه بر کارت‌های خطوط هوایی برند)

  • کارت‌ Starwood از American Express
  • Chase Sapphire Preferred
  • کارت طلایی هدیه American Express Premier (امتیاز سه برابری در پرواز)
  • Chase Ink Bold (بهترین کارت کسب و کار)
  • (Citi Prestige / Premier (perk شرکای انتقال عالی
  • مسترکارت Barclaycard Arrival Plus World

اگر شما هم روش های دیگری می شناسدی لطفا در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید
(28 امتیاز)
چطور کارت اعتباری مناسب سفر انتخاب کنیم؟ - 4.9 out of 5 based on 28 votes

بنر فروشگاه اکسسوری سفر مپگرد 2

فرم خبرنامه
برای اطلاع از تخفیف ها و آخرین مطالب مپگرد در خبرنامه عضو شوید
کانال تلگرام مپگرد
نظری داری؟

از پر شدن تمامی موارد ستاره‌دار (*) مطمئن شوید. کد HTML مجاز نیست.

5 نظر

دانستنی ها و نکات سفر