10 پارک ملی کمتر شناخته شده آمریکا

شاید در مورد بعضی از این پارک های ملی چیزی نشنیده باشید اما مطمئن باشید سفر کردن به این پارک ها بهترین اوقات را برای شما ایجاد می کند. پارک ملی دروازه های قطبی (Gates of the Arctic) در شهر آلاسکا (Alaska) یکی از این پارک های زیبا است که توانسته توجه تعداد زیادی از کوهنوردان را به خود جلب کند.

تعداد زیادی پارک ملی در آمریکا (America) وجود دارد که شهرت چندان زیادی ندارند به همین دلیل در مقایسه با سایر پارک های مشهور این کشور مناظر طبیعی زیباتری را در خود حفظ کرده اند. برای گردشگرانی که علاقه زیادی به گشت و گذار در مناطق بکر و طبیعی دارند، این پارک ها زیباترین مناطق موجود بر روی کره زمین هستند. اگر می خواهید از سفر خود به آمریکا بیشترین لذت را ببرید توصیه می کنیم که از این پارک ها بازدید کنید.

مطلب پیشنهادی: پارک های ملی جهان را بشناسید

 

1) پارک ملی دروازه های قطبی، آلاسکا (Gates of the Arctic, Alaska)

دروازه های قطبی، آلاسکا (Gates of the Arctic, Alaska)

این پارک که کاملا در بالای مدار قطب شمال قرار دارد، یکی از بکرترین پارک های ملی آمریکا است. دروازه های قطبی آلاسکا در طول سال در حدود 10,000 گردشگر دارد. افرادی که از گشت و گذار در مناطق طبیعی و دست نخورده و دارای مسیرهای ناهموار و حیات وحش لذت می برند، بدون شک بهترین اوقات فراغت خود را در این پارک خواهند داشت. پارک ملی دروازه های قطبی متناسب با خصوصیات شخصی هر فردی نیست، به همین دلیل یک مکان منحصر بفرد محسوب می شود.

 

2) پارک ملی کاسکد شمالی، ایالت واشینگتن (North Cascades, Washington State)

پارک ملی کاسکد شمالی، ایالت واشینگتن (North Cascades, Washington State)

هر سال بیش از دو میلیون نفر گردشگر به پارک ملی یخی ایالت مونتانا (Montana’s Glacier National Park) می روند تا 25 کوه یخ باقیمانده در آن را ببینند، با وجود این تعداد افرادی که به پارک ملی کاسکد شمالی می روند کمتر از 25,000 نفر است، در حالی که تعداد بیش از 300 کوه یخ در این پارک وجود دارد. برای رسیدن به این سرزمین زیبا تنها باید از قسمت مرکزی شهر سیاتل (Seattle) سه ساعت رانندگی کنید.

 

3) پارک ملی آیل رویال، میشیگان (Isle Royale, Michigan)

پارک ملی آیل رویال، میشیگان (Isle Royale, Michigan)

این مجمع الجزاير دور افتاده در قسمت شمال غربی دریاچه سوپریور (Lake Superior) قرار دارد و در مقایسه با سایر پارک های ملی 48 ایالت پایینی ایالات متحده آمریکا، کمترین تعداد بازدیدکننده را داشته است. در طول هر سال تنها در حدود 20,000 گردشگر از این پارک بازدید می کنند. شما می توانید در آیل رویال در منطقه راک هاربر لادج (Rock Harbor Lodge) مستقر شوید، در ساحل پرصخره این پارک قایق سواری کنید، به کمپ های مرتفع این پارک بروید و علاوه بر این از حیات وحش زیبای این پارک و نحوه زندگی حیوانات وحشی آن مثل موش ها و گرگ ها بازدید کنید.

 

4) پارک ملی کانگری، کارولینای جنوبی (Congaree, South Carolina)

پارک ملی کانگری، کارولینای جنوبی (Congaree, South Carolina)

پارک ملی کانگری در یک فاصله رانندگی کوتاه از کارولینای جنوبی قرار دارد. طبق اطلاعات منتشر شده توسط بخش خدمات و حافظت این پارک، کانگری بهترین آب و هوا و بزرگترین فضای دست نخورده تشکیل شده از درختان دارای چوب سخت را در مقایسه با سایر جنگل های جهان دارد. کانگری و درختان قرمز رنگ آن اوقات فراغت بسیار خوبی را برای گردشگران فراهم می سازد. بازدیدکنندگان می توانند در این پارک بعد از گشت و گذار در تفرجگاه های مرتفع آن در زیر سایه طبیعی درختان سرو و بلوط بزرگ این پارک استراحت کنند. ارتفاع بعضی از درختان رشد کرده در این پارک به 40 متر می رسد.

مطلب پیشنهادی: با برترین جاذبه های گردشگری جهان آشنا شوید 

 

5) پارک ملی درای تورتوگز، فلوریدا (Dry Tortugas, Florida)  

5) پارک ملی درای تورتوگز، فلوریدا (Dry Tortugas, Florida)

پارک ملی درای تورتوگز مجموعه ای تشکیل شده از هفت جزیره کوچک در فاصله 156 کیلومتری از فلوریدا است. این مجموعه خانه و پناهگاه لاک پشت های دریایی محسوب می شود. ساحل های زیبا و قلعه جفرسون (Fort Jefferson)، بزرگترین قلعه آجری ساخته شده در ایالات متحده، از برترین جاذبه های گردشگری این پارک هستند اما آنچه که این پارک ملی را متمایز می کند طبیعت زیستی و آبی آن است؛ بیش از 99 درصد از مساحت این پارک در زیر آب قرار دارد به همین دلیل حجم زیادی از مرجان های دریایی در این پارک رشد کرده اند. ویژگی منحصر بفرد دیگر پارک ملی درای تورتوگز بقایای 200 کشتی متفاوت است که در آب های این پارک ملی غرق شده اند.

 

6) پارک ملی رنگل-سن الیاس، آلاسکا (Wrangell-St. Elias, Alaska)

پارک ملی رنگل-سن الیاس، آلاسکا (Wrangell-St. Elias, Alaska)

پارک ملی رنگل با وسعتی بیشتر از کشور سوئیس (Switzerland) تمام صفت های برتر مورد نیاز برای توصیف یک پارک ملی زیبا را در خود دارد؛ رنگل-سن الیاس بزرگترین پارک ملی آمریکا است و طولانی ترین دره یخی این کشور و همچنین دومین قله مرتفع آمریکا را در خود دارد.

ویژگی های دیگری که این پارک را متمایز می کنند، قرار گرفتن 9 کوهستان مرتفع از 16 کوهستان آمریکا و یک یخچال طبیعی به وسعت 8,046 مایل مربع در این پارک ملی هستند. گردشگران در این پارک می توانند از یک آبشار یخی پلکانی به ارتفاع 2,133 متر بالا بروند یا با شرکت در تورهای هوایی از یخچال طبیعی مالاسپینا (Malaspina Glacier) بازدید کنند. پارک ملی رنگل-سن الیاس یک مکان مناسب برای چادر زدن را هم در امتداد رودخانه گرین ریور (Green River) در نزدیکی گردشگاه وایت ریم تریل (White Rim Trail) پارک ملی کنیون لندز (Canyonlands) ایالت یوتا (Utah) در اختیار گردشگران می گذارد.

 

7) پارک ملی کنیون لندز، یوتا (Canyonlands, Utah)

7) پارک ملی کنیون لندز، یوتا (Canyonlands, Utah)

کنیون لندز در نزدیکی رودخانه کلورادو (Colorado River) قرار دارد به همین دلیل توانسته در مقایسه با پارک ملی آرچز (Arches) و گرند کنیون (Grand Canyon) توجه گردشگران بیشتری را به خود جلب کند. جمعیت زیادی از گردشگران در ارتفاعات این پارک ملی از مناظر مختلف این پارک زیبا بازدید می کنند، با وجود این شما می توانید با شرکت در تورهای حرفه ای چند روزه از جاذبه های خاص این پارک مثل دره های باریک، غارهای پرآب و مسیرهای پیاده روی زیبای آن بازدید کنند. گردشگران می توانند در طول روز روی آب های رودخانه ای کنیون لندز گردش و در طول شب روی ساحل های شنی این پارک استراحت کنند.  

 

8) پارک ملی کوهستان های گادالوپ، تگزاس (Guadalupe Mountains, Texas)

8) کوهستان های گادالوپ، تگزاس (Guadalupe Mountains, Texas)

در تگزاس همه چیز اندازه بزرگ تری دارد؛ بیگ بند (Big Bend) پارک مشهور این ایالت هم از این قاعده جدا نیست. ویژگی متمایز دیگر این ایالت قله مرتفع 2,666 متری آن با نام قله گادالوپ است؛ این قله در کنار هفت عدد از مرتفع ترین قله های دیگر تگزاس در پارک ملی کوهستان های گادالوپ قرار دارد. ال کاپیتان (El Capitan) یکی دیگر از قله های زیبای تگزاس است که در یک ناحیه صحرایی از این ایالت قرار دارد.

 

9) پارک ملی آبگیر بزرگ، نوادا (Great Basin, Nevada)

پارک ملی آبگیر بزرگ، نوادا (Great Basin, Nevada)

این پارک غارهای مرمری زیبایی را در خود دارد و در فاصله 322 کیلومتری شهر لاس وگاس (Las Vegas) واقع شده است با وجود این تنها جمعیتی در حدود یک چهارم جمعیت گردشگرانی که از پارک های کارلزباد کاورن (Carlsbad Caverns) و ماموت کیو (Mammoth Cave) بازدید می کنند، به این پارک می آیند. پارک ملی آبگیر بزرگ علاوه بر این سه بیشه بزرگ از درختان صنوبر را در خود محافظت می کند؛ گفته شده است که این درختان طول عمر بسیار زیادی دارند و تا 5,000 سال عمر می کنند.

 

10) جزایر چنل، کالیفورنیا (Channel Islands, California)

10) جزایر چنل، کالیفورنیا (Channel Islands, California)

این مجمع الجزایر در فاصله کوتاهی از ساحل سانتا باربارا (Santa Barbara) واقع شده است با وجود این در مقایسه با دیگر پارک های ملی کالیفورنیا کمترین میزان تعداد گردشگران را دارد. پارک ملی جزایر چنل با نام گالاپاگوس آمریکای شمالی (Galápagos of North America) هم شناخته می شود؛ این پارک بیش از 400 گونه از پرندگان و صدها هزار شیر و خوک دریایی را در خود جای داده است.

پارک ملی جزایر چنل امکانات تفریحی مختلفی مثل تجهیزات شنا برای غواصی در آب های این مجمع الجزایر و قایق های چوبی برای گشت و گذار در غارهای آبی این پارک را در اختیار گردشگران می گذارد؛ بازدیدکنندگان علاوه بر این می توانند از کوهستان های این پارک بالا بروند تا منظره زیبای مهاجرت وال های آبی و خاکستری را هم ببینند. تعداد زیادی از شیرهای دریایی این پارک ملی در جزیره آناکاپا (Anacapa Island)، یکی از پنج جزیره پارک ملی جزایر چنل زندگی می کنند.

به این مطلب امتیاز دهید
(4 امتیاز)
10 پارک ملی کمتر شناخته شده آمریکا - 4.3 out of 5 based on 4 votes

بنر فروشگاه اکسسوری سفر مپگرد 2

فرم خبرنامه
برای اطلاع از تخفیف ها و آخرین مطالب مپگرد در خبرنامه عضو شوید
سمانه قائدی

بلاگر سفر، متخصص دیجیتال مارکتینگ و SEO

کانال تلگرام مپگرد
نظری داری؟

از پر شدن تمامی موارد ستاره‌دار (*) مطمئن شوید. کد HTML مجاز نیست.

برترین های جهان