کلیسای جامع جانک (Cathedral of Junk) | کلیسایی از ضایعات و مواد بازیافت!

کلیسای جامع جانک (Cathedral of Junk) در سال 1988 میلادی ظاهری به شکل توده ای از فلزات ضایعاتی داشت اما با گذشت زمان توسط شخصی به نام وینس هانیمان (Vince Hannemann) به یک ساختمان چند طبقه با شکاف های زیاد تبدیل شد و هنوز هم در حال گسترش است. شاید در نگاه اول تماشای توده بزرگی از زباله که در حیاط یک خانه انبار شده است زیبا نباشد اما زمانی که کلیسای جانک را ببینید، مطمئنا نظر شما تغییر می کند.

مطلب پیشنهادی: عجیب ترین سازه ها و ساختمان های آمریکا را بشناسید 

 

کلیسای جانک از چه مصالحی ساخته شده است؟!

کلیسای جانک با استفاده از قطعات بازسازی شده و وسایل اهدایی مثل تلفن های قدیمی، بدنه موتور سیکلت، دستگاه های تحریر، سی دی، اسباب بازی های پلاستیکی و تعداد محدودی ابزار ساختمان سازی، ساخته شده است. بسیاری از بازدید کنندگان وقتی که برای دیدن ساختمان کلیسای جانک می آیند، لوازم ضایعاتی خود را هم می آورند و هانیمان با استفاده از کابل های محکم مسی، آلومینیومی و برنجی آنها را به کلیسای خود نصب می کند.

 

داستان اصلاح و گسترش کلیسای جانک تگزاس

در سال 2010 میلادی، آینده این کلیسا به این بهانه که هانیمان بعضی از قوانین ساخت و ساز را زیر پا گذاشته است، از طرف بعضی از مسئولان شهری تهدید شد. مسئولان شهری به هانیمان گفتند که برای اینکه بتواند پروسه ساخت کلیسای خود را طبق قوانین انجام دهد، در طول یک هفته باید مقدار 4 تن از وسایل به کار رفته در ساخت کلیسا را از روی آن بردارد.

این دستور باعث شد که هانیمان فکر کند که مسئولان شهری، عظمت کلیسای او را بی اهمیت دیده اند و تصمیم بگیرد که کل سازه خود را خراب کند اما در نهایت با مطرح شدن این موضوع کلیسای جانک اهمیت زیادی برای ساکنین شهری پیدا کرد و این امر باعث شد که گروه بزرگی از داوطلبان برای اصلاح و گسترش این کلیسا به هانیمان کمک کنند.

مطلب پیشنهادی: کلیساهای معروف جهان را بشناسید 

 

به این مطلب امتیاز دهید
(1 امتیاز)
کلیسای جامع جانک (Cathedral of Junk) | کلیسایی از ضایعات و مواد بازیافت! - 5.0 out of 5 based on 1 vote

بنر فروشگاه اکسسوری سفر مپگرد 2

فرم خبرنامه
برای اطلاع از تخفیف ها و آخرین مطالب مپگرد در خبرنامه عضو شوید
سمانه قائدی

بلاگر سفر، متخصص دیجیتال مارکتینگ و SEO

کانال تلگرام مپگرد
نظری داری؟

از پر شدن تمامی موارد ستاره‌دار (*) مطمئن شوید. کد HTML مجاز نیست.

برترین های جهان