سایبان متروپل (Metropol Parasol) | بزرگ ترین سازه چوبی جهان

سایبان متروپل (Metropol Parasol)، که توالی خیره کننده ای از سایبان های مواج و بزرگترین سازه چوبی جهان است، در پلازا دلا انکارنیشن (Plaza de la Encarnacíon) قرار دارد و  بخشی از طرح توسعه مجدد پلازا دلا انکارنیشن (Plaza de la Encarnacíon) است که توسط جی.مایر اچ (J. MAYER H) طراحی شده است.

معماران، این پروژه را به یک نماد جدید برای سویل (Seville)، محلی برای شناخت و  بیان نقش سویل (Seville) به عنوان یکی از جذاب ترین مقصدهای فرهنگی جهان تبدیل کردند.

ساخت سازه متراکم وافل مانند سایبان متروپل (Metropol Parasol) در سویل (Seville)، اسپانیا (Spain) در نهایت در آوریل (April) سال 2011 بعد از اجرای یک رقابت در سال 2004 در شهر سویل (Seville) به پایان رسید.

سازه متراکم وافل مانند سایبان متروپل (Metropol Parasol)

سایبان متروپل (Metropol Parasol) در سویل (Seville) 

 

معماری سایبان متروپل (Metropol Parasol)

پانل های چوبی درهم بافته شده و وافل مانند متروپل (Metropol) از پایه بتن مسلح با فولاد ساخته شده، که برای فرم دهی سایبان و معابر در زیر سایبان اصلی موقعیت مناسبی را ایجاد می کند. طراحی منحصر به فرد سایبان متروپل (Metropol Parasol) برای کشف پتانسیل پلازا د لا انکارنیشن (Plaza de la Encarnacíon) به یک مرکز مدرن، مد روز و شهری طراحی شده است.

پانل های چوبی درهم بافته شده و وافل مانند متروپل (Metropol) 

 

کاربرد سایبان متروپل (Metropol Parasol)

سایبان متروپل (Metropol Parasol) به عنوان یک فضای مدرن و منحصر به فرد شهری در درون بافت شلوغ و متراکم مرکزی شهر قرون وسطایی سویل (Seville) امکان انجام انواع فعالیت ها را مهیا می کند.

زیرساخت های بی نهایت توسعه یافته سایبان متروپل (Metropol Parasol) به تحریک جنب و جوش در میدان کمک می کند و آن را به یک مرکز تجمع فعالیت تبدیل می کند، یک مرکز اجتماعی و فرهنگی که ساکنان، بازدید کنندگان و گردشگران می توانند زیر این بنای معماری وافلی تاج مانند جمع شوند.

سایبان (Parasol) برای ایجاد سایه ساخته شد، بازی نور و سایه ها کاملا غیرعادی هستند و از طریق این معماری توجه عموم را به خود جلب می کند. وقتی از زوایای مختلف نگاه کنید، سایبان متروپل (Metropol Parasol) یک طرح مهندسی مکرر مجسمه مانند فوق العاده، جسورانه، خلاقانه و مبتکرانه است.

کاربرد سایبان متروپل (Metropol Parasol)

 

قسمت های مختلف سایبان متروپل (Metropol Parasol)

این بنا شامل یک موزه باستان شناسی، یک بازار کشاورزی، یک میدان مرتفع، بارها و رستوران های متعدد در زیر و داخل سایبان ها و همین طور، یک تراس پانوراما در بالاترین قسمت سایبان است.

سایبان متروپل (Metropol Parasol) یکی از بزرگترین و خلاقانه ترین سازه چوبی متصل با پوشش پلی اورتان است، سایبان ها در خارج از سایت حفاری های باستان شناسی در نقطه عطف معاصر قرار دارد، بنابراین یک رابطه مشخص بین شهر قرون وسطایی تاریخی و جنبش این شهر معاصر تعریف می کند!

معماران طرح سایبان متروپل (Metropol Parasol) با ساختار اتوماسیون تحمیلی آن، طیف وسیعی از جاذبه ها و امکانات گردشگری را به مردم ارائه می دهند. سایبان متروپل (Metropol Parasol) یک برنامه چند فرهنگی با استفاده های مختلف است که مجموعه ای از توسعه ی پویا را برای فرهنگ و تجارت در قلب سویل (Seville) و فراتر از آن فراهم کرده است.

فرم این ساختمان از خزانه کلیسای جامع سویل (Seville) الهام گرفته بود - "می خواهم یککلیسای جامع بدون دیوار بسازم کهدموکراتیک باشد همراه با درختان خوش منظره در میدان آن" - یورگن مایر اچ (Jürgen Mayer H).

قسمت های مختلف سایبان متروپل (Metropol Parasol)

 

علت ساخته شدن سایبان متروپل (Metropol Parasol)

ایده سایبان متروپل (Metropol Parasol) برای ایجاد سایه، یک خدمت ارزشمند در یک شهر آفتابی و گرم مثل سویل (Seville)، و همین طور ایجاد یک میدان، که برای استفاده به عنوان پارکینگ برنامه ریزی شده بود طراحی شد.

علت ساخته شدن سایبان متروپل (Metropol Parasol)

 

درباره طراح سایبان متروپل (Metropol Parasol)

یورگن مایر اچ (Jürgen Mayer H) معماری است که به عنوان یک هنرمند کار خود را شروع کرد. روشی که او با عوامل انسانی در هر فضای خاص در هر یک از پروژه هایش رفتار می کرد بسیار جالب است؛ علاوه بر این، او در معماری اش از مجسمه و عناصر هنری دیگر استفاده می کند، چیزهایی که بسیاری از معماران دیگر فراموش می کنند. یورگن مایر اچ (Jürgen Mayer H) هنر و معماری را در یک سطح می داند، چرا که هر دو در مورد رابطه متقابل انسان و فضا است. ساختمان های یورگن مایر اچ (Jürgen Mayer H) شکل های مجسمه مانند پیچیده ای دارند، همراه با عناصر غیرتکراری، که طراحی را کامپیوتری می کند و ساخت و ساز را ممکن می کند،

به همین دلیل، هیچ دو بخش این سایبان (Parasol) یکسان نیستند.

دیدن چهره مردم وقتی از تماشای این سازه وافل مانند کهکشانی در چنین شهر سنتی ای شگفت زده شده اند باور نکردنی است.

طراح سایبان متروپل (Metropol Parasol)

 

اطلاعات پروژه سایبان متروپل (Metropol Parasol)

توسعه مجدد پلازا د لا انکارنیشن (Plaza de la Encarnacíon)، سویل (Seville)، اسپانیا (Spain)

کارفرما: Ayuntamiento de Sevilla und SACYR

معماران: گروه معماری جی مایر اچ (J. MAYER H.)

معماران پروژه: یورگن مایر اچ (Jürgen Mayer H)، آندره سانتر (Andre Santer)، مارتا رامیرز ایگلسیاس (Marta Ramírez Iglesias)

تیم پروژه: آنا آلونسو د لا وارگا (Ana Alonso de la Varga)، ژان کریستف استوک برند (Jan-Christoph Stockebrand)، مارکوس بلوم (Marcus Blum)، پل انگلیر (Paul Angelier)، هانس اشنایدر (Hans Schneider)، تورستن بلاتر (Thorsten Blatter)، ویلکو هافمن (Wilko Hoffmann)، کلودیا مارکینوسکی (Claudia Marcinowski)، سباستین فینچک (Sebastian Finckh)، آلساندرا راپونی (Alessandra Raponi)، الیویر ژاک (Olivier Jacques)، نای هوئی وانگ (Nai Huei Wang)، درک بلومیر (Dirk Blomeyer) (مدیر فاز اول مشاوره)

پروژه سایبان متروپل (Metropol Parasol)

تفشه سایبان متروپل (Metropol Parasol)

به این مطلب امتیاز دهید
(7 امتیاز)
سایبان متروپل (Metropol Parasol) | بزرگ ترین سازه چوبی جهان - 5.0 out of 5 based on 7 votes

بنر فروشگاه اکسسوری سفر مپگرد 2

فرم خبرنامه
برای اطلاع از تخفیف ها و آخرین مطالب مپگرد در خبرنامه عضو شوید
سمانه قائدی

بلاگر سفر، متخصص دیجیتال مارکتینگ و SEO

رسانه

کانال تلگرام مپگرد
نظری داری؟

از پر شدن تمامی موارد ستاره‌دار (*) مطمئن شوید. کد HTML مجاز نیست.

1 نظر

برترین های جهان