فستیوال ها و کارناوال های جهان

فستیوال ها و کارناوال های جهان را از اینجا دنبال کنید.

کریسمس (Christmas) روزی است که برای جشن گرفتن میلاد مسیح تعیین شده است. در تمام دنیا مسیحیان این روز را که  25 دسامبر (معادل روز 4 یا 5 دی ماه) است، جشن می گیرند. با اینکه مسیح دقیقا در این روز به دنیا نیامده است، این تاریخ به این دلیل انتخاب شد تا مصادف با روز جشن رومیان غیرمسیحی برای بزرگداشت ساترنس (خدای برداشت محصولات) و میترا (خداوند نور) باشد. روز این جشن، بعد از انقلاب زمستانی است، که طولانی ترین شب در نیمکره شمالی است. به این ترتیب این جشن نشان دهنده پایان کوتاه شدن روزها و به نوعی قدر دانی از خورشید هم هست.

فلسفه و آیین کریسمس (Christmas) | میلاد مسیح - 5.0 out of 5 based on 9 votes

هر سال، جشنواره ملی شکوفه‌های گیلاس به یادبود هدیه 3000 درخت گیلاس از طرف شهردار توکیو (Tokyo)، یوکیو اوزاکی (Yukio Ozaki) به شهر واشنگتن دی سی (Washington DC) در سال 1912، برگزار می‌شود.

جشنواره فانوس شکوفه‌های گیلاس (Cherry Blossom Lantern) | نشانه دوستی آمریکا و ژاپن - 5.0 out of 5 based on 6 votes

سفر به کشور های آمریکایی برای ما سختی های خاص خود را دارد. طولانی بودن زمان پرواز، هزینه های بالا و اجازه ورود، از مشکلاتی هستند که باعث می شوند کمتر به سفرهای آمریکایی فکر کنیم. اما در کنار همه این مشکلات کشورهای آمریکایی هر کدام با فرهنگ چند ملیتی خود از جذاب ترین مقاصد گردشگری و سفر به شمار می آیند. به خصوص در روز های نزدیک به سال نو که مراسم بزرگ بعضی از آن ها شما را شگفت زده می کند. پس اگر به دنبال مقصدی هیجان انگیز در روزهای شروع سال نو میلادی می گردید، حتما این کشورها را در نظر داشته باشید. با مپگرد همراه باشید.

مراسم سال نو میلادی در کشورهای امریکای جنوبی - 5.0 out of 5 based on 2 votes

شب سال نو برای همه زمان مهمی است. از مدت ها قبل انتظار این شب را داریم و برای آن برنامه ریزی می کنیم تا سال قدیم تمام شود و سال جدید را اتفاقات شاد شروع کنیم. شب سال نوی میلادی هم استثنا نیست. اگر در این دوران برنامه ای برای سفر داشتید خوب است از قبل در مورد برنامه های خاصی که هر کشور و هر منطقه برای جشن سال نو دارند اطلاع داشته باشید تا انتخاب مقصد را راحت تر کند.

مراسم سال نو میلادی در کشورهای مختلف اروپا (Europe) - 4.4 out of 5 based on 13 votes

در حال برنامه ریزی برای یک گشت و گذار تمام‌ عیار در فرانسه هستید؟ چه کاری بهتر از تجربه یکی از فستیوال های هیجان انگیز و متنوع فرانسه؟ اگر به سینما، تاریخ، ورزش، تئاتر، موسیقی و یا رقص علاقه دارید، فرانسوی ها فستیوال‌ هایی را برایتان درنظرگرفته اند!

10 فستیوال هیجان انگیز فرانسوی که باید در طول زندگیتان تجربه کنید - 5.0 out of 5 based on 6 votes

جشنواره معروف یی پِنگ (Yi Peng) و لوی کراتونگ (Loy Krathong) نمایشی جادویی است که هزاران نفر از مردم برای فرستادن خوم لوی (khom loi) یا همان فانوس های روشن به آسمان شب دور هم جمع می ‌شوند تا آن را برپا کنند. قبل از این صحنه‌ تماشایی فوق العاده، برنامه های شاد و آرامش بخشی توسط راهب ها اجرا می شود که می توان به خواندن سرودهایی خاص روی صحنه اشاره کرد.

جشنواره فانوس یی پنگ (Yi Peng Lantern Festival) | تایلند (Thailand) - 5.0 out of 5 based on 7 votes

جشنواره هولی (Holi Festival) یا «جشن رنگ‌ها» از عیدهای رسمی مردم هندوستان (India) است که یک روز پس از ماه فلاگونا (Phalguna)، که ماه آخر هندوها است و تقریباً بین اواخر فوریه و اوایل مارس است برگزار می شود و به جشنواره رنگ (Festival Of Colors) مشهور است.

جشنواره رنگ هولی (Holi) | هند - 5.0 out of 5 based on 16 votes

کارناوال ها و فستیوال های جهان