کلیسای جامع سانتیاگو د کامپوستلا (Santiago de Compostela Cathedral)

کلیسای جامع سانتیاگو به عنوان خانه سنت جیمز (St. James) و برای ادای احترام به او و خانواده اش ساخته شد. این کلیسا از قرون وسطی تا به امروز مقصد گردشگران زیادی بوده است. یکی از زیباترین قسمت های کلیسای جامع سانتیاگو، کامینو د سانتیاگو (Camino de Santiago) است که در قالب یکی از اولین مقبره های زیبای این کلیسا به سبک معماری رومی ساخته شده است.

مطلب پیشنهادی: دیدنی ها و جاذبه های گردشگری معروف اسپانیا (Spain) 

 

کلیسای جامع سانتیاگو بین سال های 1060 تا 1211 میلادی به سبک معماری رومی ساخته شد؛ نمای خارجی این بنا در بین قرن شانزدهم تا هجدهم به سبک معماری باروک تغییر کرد اما نمای داخلی آن همچنان به سبک رومی باقی مانده است. اگر که از قسمت غربی این کلیسا به آن وارد شوید، به راحتی می توانید این دو سبک معماری را در کنار یکدیگر ببینید.

ایوان گلوریا (Pórtico de la Gloria) یکی از قسمت های این بنا در بخش غربی آن است که نمایی از معماری زینتی قرن هجدهم را بر روی خود دارد؛ این راهروی سه بخشی به عنوان یکی از بزرگترین و زیباترین آثار معماری رومی در جهان شناخته می شود.

نقطه کانونی فضای داخلی کلیسای جامع سانتیاگو محراب کاپیلا میر (Capilla Mayor) است که بر روی آرامگاه آپوستل (Apostle) ساخته شده است. در قسمت مرکزی این محراب که از جنس یشم، مرمر سفید و نقره ساخته شده، یک مجسمه چوبی متعلق به قرن سیزدهم قرار دارد که با فلزات و جواهرات ارزشمندی تزئین شده است. در هر دو طرف مجسمه راهروهایی باریک ساخته شده است تا زائران بتوانند از طریق آنها به پشت مجسمه برسند و لباس قرار گرفته بر روی مجسمه را ببوسند. در زیر این محراب یک دخمه ساخته شده است که اشیاء آپوستل در داخل یک جعبه ساخته شده از نقره در آن نگهداری می شوند.

 

اطلاعات تکميلي

  • ساعت های بازدید: بدون محدودیت
  • هزینه بازدید: ندارد
به این مطلب امتیاز دهید
(0 امتیاز)

بنر فروشگاه اکسسوری سفر مپگرد 2

فرم خبرنامه
برای اطلاع از تخفیف ها و آخرین مطالب مپگرد در خبرنامه عضو شوید
سمانه قائدی

بلاگر سفر، متخصص دیجیتال مارکتینگ و SEO

کانال تلگرام مپگرد
نظری داری؟

از پر شدن تمامی موارد ستاره‌دار (*) مطمئن شوید. کد HTML مجاز نیست.