موزه پرادو (The Prado Museum)

موزه دل پرادو در شهر مادرید مجموعه آثار هنری بسیار زیبایی را در خود دارد، به همین دلیل به عنوان یکی از برترین موزه های جهان شناخته می شود. این موزه در کنار موزه هنر ملی رینا سوفیا (Reina Sofia National Art Museum)، موزه تیسن-بورنمیسزا (Thyssen-Bornemisza Museum) و گالری کایکسو فوریوم (CaixaForum) مجموعه ای از زیباترین آثار هنری شهر مادرید را در خود جای داده است.

این چند موزه در یکی از خیابان های مادرید ساخته شده اند، به همین دلیل به این خیابان ال پاسئو دل آرتس (El Paseo del Arteیا خیابان هنر گفته می شود.

مطلب پیشنهادی: دیدنی ها و جاذبه های گردشگری معروف اسپانیا (Spain) 

 

موزه دل پرادو در سال 2007 میلادی گسترش داده شد؛ این جاذبه گردشگری دو سال بعد در سال 2009 میلادی، دوازده گالری دیگر را به خود اضافه کرد تا بتواند مجموعه بیشتری از آثار هنرمندانی مثل گویا (Goya) را در اختیار بازدیدکنندگان بگذارد. موزه دل پرادو بزرگترین مجموعه آثار هنری اسپانیایی را در جهان دارد و گردشگران می توانند در این مکان، مجموعه ای گسترده از آثار هنری خلق شده بین قرن دوازدهم تا قرن بیستم میلادی را ببینند.

موزه دل پرادو علاوه بر این، تعداد زیادی از آثار هنری مربوط به دوران طلایی کشور اسپانیا از هنرمندانی مثل ال گرکو (El Greco)، گویا و ولازکوئز (Velazquezرا در خود دارد. نقاشی های دیواری قرون وسطایی و آثاری هنری از هنرمندان فلاندرزی، هلندی و ایتالیایی مثل هیرونموس بوش (Hieronymous Bosch)، روبنز (Rubens)، بروئگل (Brueghel)، بوتیسلی (Botticelli)، رافائل (Raphael)، کوری گوی (Correggio)، تیتیان (Titian) و تینتورتو (Tintoretto) تنها بخشی از آثاری هستند که در این موزه در اختیار بازدیدکنندگان گذاشته شده اند.

همسنطور گردشگران می توانند در رینا سوفیا آثاری مثل گوئرنیکا (Guernica) از پیکاسو (Picasso) را هم ببینند.

 

اطلاعات تکميلي

  • ساعت های بازدید: بدون محدودیت
  • هزینه بازدید: ندارد
به این مطلب امتیاز دهید
(1 امتیاز)
موزه پرادو (The Prado Museum) - 5.0 out of 5 based on 1 vote

بنر فروشگاه اکسسوری سفر مپگرد 2

فرم خبرنامه
برای اطلاع از تخفیف ها و آخرین مطالب مپگرد در خبرنامه عضو شوید
سمانه قائدی

بلاگر سفر، متخصص دیجیتال مارکتینگ و SEO

کانال تلگرام مپگرد
نظری داری؟

از پر شدن تمامی موارد ستاره‌دار (*) مطمئن شوید. کد HTML مجاز نیست.