پیشنهاد سفر

بک پکینگ قشم، هرمز و هنگام (قسمت اول)

از مدت ها قبل با دوستم برنامه ریخته بودم که به صورت بک پکری به جزیره قشم، هرمز و هنگام سفر کنیم و الان فرصت خوبی برای تجربه همچین سفری بود که توضیحشو تو چند قسمت می نویسم.

تجربه بک پگینک (Backpacking) به جزیره قشم، جزیره هرمز و جزیره هنگام

حرکت از قزوین به سمت تهران:

صبح ساعت 6 از خونه زدیم بیرون و رسیدیم خونه دوستم و بعد از سوار کردنش و خداحافظی از مادرش، برادرم ما رو رسوند عوارضی ولی چون راه های منتهی به قزوین به علت بارندگی برف بسته شده بود ماشین تو اتوبان نبود و بعد از نیم ساعت بلاخره تونستیم سوار یه ماشین شخصی بشیم تا مارو برسونه کرج، از برادرم خداحافظی کردیم و راه افتادیم و بعد از رسیدن به کرج، ایستگاه تاکسی های تهران پیاده شدیم و بعد از نیم ساعت هم، میدان آزادی پیاده شدیم و از اونجا هم یه تاکسی مارو تا فرودگاه مهر آباد رسوند.

بک پکینگ قشم، هرمز و هنگام (قسمت اول)

پرواز به قشم:

ساعت تقریبا 9 بود که رسیدیم مهرآباد و بعد از انجام کارهای مقدماتی و تحویل کوله ها کارت پرواز رو گرفتیم و وارد سالن انتظار شدیم، هواپیما با 15 دقیقه تاخیر یعنی ساعت 10 صبح پرواز کرد مدت زمان پروازمون 1:30 دقیقه بود و ما تا کوله ها رو گرفتیم و لباس عوض کردیم ساعت تقریبا 12 شده بود و از فرودگاه زدیم بیرون.

(از روز قبل برنامه ریخته بودم چون فرودگاه نزدیک جزیره هنگام بود اولین مکان بازدیدمون جزیره هنگام باشه) کرایه تاکسی های فرودگاه 35000 تومان بود که هرچی چونه زدیم زیر 25000 تومان نیومدن و ماهم پیاده راه افتادیم، در همین موقع یه زوج مارو سوار کردن و تا ساحل شیب دراز رسوندن.

پرواز به قشم

جزیره هنگام:

از ساحل شیب دراز با قایق های موتوری محلی خودمونو رسوندیم جزیره هنگام ساعت تقریبا 13 بود بعد از گرفتن عکس و گشتن تو بازار ساحلی وارد یه رستوران محلی شدیم و غذا سمبوسه میگو سفارش دادیم و سه شیشه آب معدنی کوچیک هم برای ادامه راه خریدیم، همونجا در مورد خونه برای اقامت با صاحب رستوران صحبت کردیم، یکی به نام آقای کمالی رو بهمون معرفی کرد و شمارشو بهمون داد و در مورد رفتن با موتور هم با افشین هنگامی (تنها لیدر جزیره هنگام) صحبت کردیم و اون ماروبا موتور به ساحل نقره ای رسوند.

ساعت تقریبا 4 بود و ما چادرمون رو تو ساحل علم کردیم و بعد از گرفتن چند تا عکس یادگاری و گشتن تو ساحل زیبای نقره ای جزیره هنگام نظاره گر غروب خورشید بودیم و بعد از غروب وسیله هامونو جمع کردیم و تا روستای هنگام جدید که محل شب موندنمون اونجا بود پیاده رفتیم.

جزیره هنگام

بعد از چرخ زدن داخل روستا و تماس با آقای کمالی، خونه رو بهمون نشون داد و چون قیمت و خونه مناسب بود قبول کردیم و کلید رو ازش گرفتیم، خونه تمیزی بود با کلیه امکانات و سفارش شام رو هم به خودش دادیم، که برامون میگو بیاره با نون و مخلفات که شامل ترشی و نوشابه بود.

بعد از صرف شام و چای از خونه زدیم بیرون و یکی دو ساعتی رو رو موج شکن های کنار خونه گذروندیم و از صدای امواج و هوای عالی جزیره لذت بریم و برای روز بعد برنامه ریختیم (چون پنج شنبه یعنی دو روز بعدش هوا خراب بود تصمیم گرفتیم فردا رو بریم جزیره هرمز تا در صورت خراب شدن هوا توجزیره هرمز گیر نیفتیم) و بعد از برنامه ریزی، برای خواب برگشتیم به خونه، صبح ساعت 6 بیدارباش زدیم و کوله هارو جمع کردیم و بعد از خوردن صبحانه و تسویه حساب با آقای کمالی به سمت ساحل هنگام راه افتادیم که بریم جزیره قشم .

اسامی و شماره تماس افرادی که به ما کمک کردن:

33000 تومان نهار در جزیره هنگام
50000 تومان اقامت در هنگام
40000 تومان شام در هنگام
594000 تومان جمع کل (روز اول)
به این مطلب امتیاز دهید
(4 امتیاز)
بک پکینگ قشم، هرمز و هنگام (قسمت اول) - 5.0 out of 5 based on 4 votes

بنر فروشگاه اکسسوری سفر مپگرد 2

فرم خبرنامه
برای اطلاع از تخفیف ها و آخرین مطالب مپگرد در خبرنامه عضو شوید
کانال تلگرام مپگرد
نظری داری؟

از پر شدن تمامی موارد ستاره‌دار (*) مطمئن شوید. کد HTML مجاز نیست.