پیشنهاد سفر

بک پکینگ قشم، هرمز و هنگام (قسمت دوم)

در قسمت اول بک پکینگ به جزیره قشم توضیح دادم که چطوری خودمون رو از تهران رسوندیم به جزیره قشم و اولین مکانی هم که بازدید کردیم جزیره هنگام بود، ادامه رو تو این پست بخونید.

تجربه بک پگینک (Backpacking) به جزیره قشم و جزیره هرمز

رفتن به قشم:

بعد از خداحافظی از آقای کمالی، وارد ساحل هنگام شدیم و از اونجا با قایق خودمونو رسوندیم به ساحل شیب دراز، اونجا بود که با آقای میرزاپور آشنا شدیم که مارو با ماشینش به منطقه شهر قشم رسوند و تو مسیر در مورد گردش تو قشم باهاش صحبت کردیم و …

سفر به جزیره قشم

یه مبلغی رو مشخص کرد و در مورد خونه هم باهاش صحبت کردیم. خونه برادرشو بهمون معرفی کرد و قرار شد بعد از برگشت از هرمز باهاش تماس بگیریم، مارو به مرکز خرید ستاره قشم رسوند و ازمون جدا شد.

بعد از گردش تو مرکز خرید ستاره، از اونجا به سمت قلعه پرتقالی های قشم راه افتادیم و بعد از گردش داخل قلعه و گرفتن عکسای یادگاری، چون مجبور بودیم ساعت 13 اسکله شهید ذاکری باشیم، برای حرکت به سمت جزیره هرمز از قلعه بیرون زدیم و از اونجا با ماشین خودمونو رسوندیم تا اسکله.

بعد از اطمینان از ساعت حرکت اتوبوس دریایی، یه سر به بازار قدیمی قشم زدیم که درست روبروی اسکله بود و همونجا برای نهار فلافل خوردیم و مقداری میوه هم برای ادامه سفر خریدیم و برگشتیم به اسکله شهید ذاکری و بعد از تهیه بلیط روانه جزیره هرمز شدیم.

رفتن به جزیره هرمز:

تو اسکله قشم بعد از خرید بلیط وارد سالن انتظار شدیم، به علت نامساعد بودن هوا تا گرفتن مجوز نیم ساعتی معطل شدیم تا مجوز به اسکله داده شد و وارد اتوبوس دریایی شدیم، تو مسیر با دوتا جوون هلندی آشنا شدیم و دست و پا شکسته باهاشون ارتباط برقرار کردیم و بعد از 1:30 دقیقه به هرمز رسیدیم.

سفر به جزیره هرمز

اولین کاری که کردیم سوال در مورد آخرین قایقی بود که به قشم برمی گشت که فهمیدیم تنها یک قایق ساعت 6:30 اونم به بندر عباس برمی گرده، پس زمان زیادی نداشتیم.

با یکی از موتور های گاری دار جزیره به توافق رسیدیم تا مارو داخل جزیره بگردونه اونجا پسرای هلندی رو دیدیم که دورشون کرده بودن، بهشون گفتم با ما هم مسیر بشن و اطراف جزیره رو گشتیم، که شامل (ساحل فرش خاکی هرمز، دره رنگین کمان، دره تندیس ها و ...) بود.

بعد از گردش داخل جزیره، مارو رسوندن به موزه دکتر نادعلیان، بعد از احوال پرسی با دکتر و دیدن فیلم مستند زندگی دکتر و کارهایی که تو جزیره انجام داده بود، داخل موزه دکتر گردشی کردیم و چندتا کار خریدیم و از دکتر خداحافظی کردیم و چون وقت نداشتیم، با موتور خودمونو رسوندیم به اسکله و بعد از تهیه بلیط سوار اتوبوس دریایی شدیم و بعد از 1 ساعت رسیدیم اسکله شهید حقانی بندر عباس.

موزه دکتر نادعلیان-ماهی

موزه دکتر نادعلیان-آدمها

موزه دکتر نادعلیان-مجسمه

اونجا در مورد زمان حرکت آخرین قایق سوال کردیم و فهمیدیم که ساعت 10 آخرین قایق به سمت قشم حرکت میکنه، حالا که خیالمون راحت شده بود راه افتادیم برای قدم زدن تو ساحل بندر عباس و تهیه شام، شام هم فلافل خوردیم و دوباره به اسکله برگشتیم و سوار اتوبوس دریایی شدیم.

قبل از رسیدن به قشم با آقای میرزاپورتماس گرفتیم و قرار شد برادرش تو اسکله شهید ذاکری بیاد دنبالمون و ببرتمون خونش. بعد از رسیدن به جزیره سوار ماشین برادر میرزا پور شدیم و مارو رسوند خونشون، یه زوج جوون بودن و قرار شد اونام شب رو همونجا بمونن و از خونه نرن بیرون بعد از یه روز پر از رفت و آمد دوش گرفتیم و خوابیدیم.

اسامی و شماره تماس افرادی که به ما کمک کردن:

09377646238 آقای میرزایی (ماشین سمند)

09179031647

برادر میرزایی (خونه)

07635323178

موزه دکتر نادعلیان

09179590049

آقای دریاپیما (کرایه دوچرخه)

هزینه های انجام شده در این سفر:

12000 تومان بلیط از هرمز تا بندرعباس
6000 تومان شام در بندرعباس
25000 تومان بلیط از بندرعباس تا قشم
141000 تومان جمع کل (روز دوم)
به این مطلب امتیاز دهید
(4 امتیاز)
بک پکینگ قشم، هرمز و هنگام (قسمت دوم) - 4.0 out of 5 based on 4 votes

بنر فروشگاه اکسسوری سفر مپگرد 2

فرم خبرنامه
برای اطلاع از تخفیف ها و آخرین مطالب مپگرد در خبرنامه عضو شوید
کانال تلگرام مپگرد
نظری داری؟

از پر شدن تمامی موارد ستاره‌دار (*) مطمئن شوید. کد HTML مجاز نیست.