10 جاذبه گردشگری برتر دبی (Dubai) | قسمت دوم

شهر پر زرق و برق دبی با جاذبه های گردشگری مشهورش در تعطیلات، پرطرفدارترین نقطه امارات متحده عربی (United Arab Emirates) است. جاذبه های گردشگری دبی شهرت زیادی دارد، مثل برج خلیفه (Burj Khalifa) که بلندترین ساختمان جهان است و مراکز خریدی که با وجود آکواریم های عظیم و پیست های اسکی سرپوشیده کامل تر شده اند. در پست قبل با 10 جاذبه برتر گردشگری دبی آشنا شدید با مپگرد همراه باشید تا با قسمت دوم معروف ترین دیدنی های دبی (Dubai) آشنا شوید.

مطلب پیشنهادی: راهنمای سفر به دبی (Dubai)

 

11) آکواریوم دبی

آکواریوم دبی

آکواریوم دبی، یکی از برترین جاذبه های توریستی دبی است، که 140 گونه موجود دریایی را در یک آکواریوم معلق که در طبقه همکف مرکز خرید دبی است، در خود جای داده است. جدا از منظره ای که به رایگان از مرکز خرید دبی می توانید تماشا کنید، اگر از ورودی باغ وحش زیر آب وارد شوید می توانید میان تونل های آکواریوم قدم بزنید.

مطلب پیشنهادی: راهنمای بازدید از آکواریوم و باغ وحش زیر آب دبی | بزرگترین آکواریوم سرپوشیده جهان

 

12) مرکز خرید دبی (Dubai Mall)

مرکز خرید دبی (Dubai Mall)

مرکز خرید دبی بهترین مرکز خرید آن است و علاوه بر آن، ورودی برج خلیفه (Burj Khalifa) و آکواریوم دبی هم هست. اگر به دنبال تفریحات دیگری می گردید، زمین اسکی روی یخ، بخش بازی و مجتمع سینمایی هم گزینه های دیگری هستند.

در مرکز خرید دبی می توانید تا می خواهید خرید کنید و انواع خوراکی بخورید و معمولا همیشه هم یک فستیوال خاص در حال اجراست، مثل موسیقی زنده یا نمایش های مد لباس. معروف ترین آن ها فستیوال خرید سالانه دبی در ماه ژانویه و فوریه است یا فستیوال شگفت انگیز تابستانی دبی در ماه جولای و آگوست.

مطلب پیشنهادی: راهنمای بازدید از مرکز خرید دبی (Dubai Mall)

 

13) برج العرب (Burj al-Arab)

برج العرب (Burj al-Arab)

برج العرب با ارتفاع 321 متر، بلندترین هتل جهان است که در جزیره مصنوعی که به همین منظور در خط ساحلی دبی ساخته شده است قرار دارد. این برج طوری طراحی شده که شبیه بادبان یک کشتی یک دکلی عربی باشد و نمای خارجی آن در شب با نورهای رنگی در حال رقص، روشن می شود. هتل برج العرب که از هر نظر لوکس به شمار می آید، با مجلل ترین سوییت ها که قیمت آن ها برای هر شب بیش از 15000 دلار است، یکی از گران قیمت ترین هتل های جهان است.

برای آنهایی که کارت اعتباریشان نامحدود نیست، رفتن به رستوران زیر آب المحاره (Al-Mahara) برج العرب دبی که از کف تا سقف رستوران با پنل های شیشه ای پوشانده شده و به شما این اجازه را می دهد که هنگام غذا خوردن از دیدن زندگی زیر دریا لذت ببرید، می تواند تجربه ای از ولخرجی باشد.

مطلب پیشنهادی: راهنمای بازدید از برج العرب دبی | بلندترین هتل جهان (Dubai Mall)

 

14) ساحل جمیره (Jumeirah Beach)

ساحل جمیره (Jumeirah Beach)

این نوار شنی سفید زیبا، مقصد ساحلی شماره یک دبی برای بازدید کنندگان است. هتل های زیادی در طول این ساحل قرار دارند که این مکان را برای توریست ها به یکی از محبوب ترین مکان های اقامتی دبی تبدیل می کند.

ساحل جمیره (Jumeirah Beach) امکانات رفاهی فوق العاده ای دارد، مثل صندلی های حمام آفتاب، رستوران ها و مراکز ورزش های آبی که به شما اجازه جت اسکی می دهند.

مطلب پیشنهادی: راهنمای سفر به دبی (Dubai)

 

15) مرکز خرید امارات (Mall of the Emirates)

دنیای ماجراجویی IMG

مرکز خرید امارات یکی از مشهورترین مراکز خرید دبی است که در آن تجهیزات اسکی مصنوعی فوق العاده ای وجود دارد. زمین شیب دار اسکی، با تله کابین و محوطه پنگوئن ها کامل شده است، و همیشه در دمای منفی 4 درجه قرار دارد. همینطور یک مجتمع سینمایی و مرکز تفریحات خانوادگی هم با گزینه های زیادی برای کوچک تر ها و بزرگتر ها، وجود دارد و در آن می توانید غذاهای متنوعی را از سراسر جهان تست کنید.

مطلب پیشنهادی: بهترین مراکز خرید دبی را بشناسید

 

16) دنیای ماجراجویی IMG دبی (IMG Worlds of Adventure)

دنیای ماجراجویی img

این پارک که در نزدیکی دهکده جهانی قرار دارد، هم برای بچه ها و هم بزرگسالان یک سرگرمی همه جانبه است. یک ناحیه از آن بطور کامل به شخصیت های مارول اختصاص داده شده، یک ناحیه برای دایناسورها و یک ناحیه که به شبکه ای از کارتون ها اختصاص داده شده و برای هر سن و سالی جذابیت خاص خودش را دارد.

شما چه بخواهید ماجراجویی کنید، یا خودتان را در خانه ارواح بترسانید یا به مرد عنکبوتی بپیوندید… این مکان برای خانواده هایی که دنبال سرگرمی هستند یک بهشت است.

مطلب پیشنهادی: راهنمای بازدید از دنیای ماجراجویی IMG دبی (IMG Worlds of Adventure)

 

17) اپرای دبی (Dubai Opera)

اپرای دبی (Dubai Opera)

اگر به دنبال یک تجربه متفاوت در شب های دبی هستید به اپرای دبی سر بزنید که در اواسط سال 2016 در مرکز دبی ساخته شده است تا به مکان اصلی فرهنگی و سرگرمی دبی تبدیل شود. اپرای دبی سالانه میزبان برنامه های مختلفی از جمله تئاترهای موزیکال مشهور، کنسرت های جهانی، اپرا، باله، موسیقی کلاسیک و برنامه های شبانه کمدی است.

ساختمان 2000 نفره اپرای دبی با شیشه های سراسری و دیوارهای استوارش یک معماری استادانه و یکی از نمادهای برجسته جدید دبی است که شبیه منحنی لنج های سنتی ساخته شده است.

مطلب پیشنهادی: راهنمای بازدید از اپرای دبی (Dubai Opera) | نماد جدید دبی در سال 2016

 

18) ساحل کایت (Kite Beach)

ساحل کایت (Kite Beach)

این ساحل طولانی با ماسه های سفید که در جنوب ساحل جمیره قرار دارد فقط یک مقصد مهم برای کسانی که دوست دارند حمام آفتاب بگیرند نیست. ساحل کایت دبی به عنوان مقصد اول کسانی شناخته می شود که قصد دارند چتر بازی (کایت سواری) کنند و مکانی فوق العاده برای انواع ورزش های آبی است.

 

19) منطقه هنری السرکل (Alserkal Art District)

منطقه هنری السرکل (Alserkal Art District)

بخشی از منطقه صنعتی قدیمی القوز (Al Quoz) در خیابان السرکل (Alserkal) که در حال بازسازی است تا به قطب اصلی هنری دبی تبدیل شود و در حال حاضر مرکز مهمترین گالری های هنری دبی است، مثل گالری هنر سبز، گالری خط سوم و گالری ایام و خیلی از گالری های کوچک نوپا هم به آنجا نقل مکان کرده اند.

برنامه این مجموعه هم فوکوس روی هنرمندان بزرگ و برجسته است و هم استعدادهای جدید خاورمیانه. همینطور محلی برای بوتیک های فشن و زیورآلات.

 

20) پارک آبی آکواونچر (Aquaventure) آتلانتیس دبی

پارک آبی آکواونچر (Aquaventure) آتلانتیس دبی

پارک آبی آکواونچر دبی که در آتلانتیس (Atlantis) پالم جمیره (Palm Jumeirah) - جزیره معروف ساخته شده دبی - یک مکان عالی برای خنک شدن بعد از چند روز خرید و گشت و گذار است و به پارک آبی آتلانتیس هم معروف است.

سرسره های آبی پارک آبی دبی بسیار عالی و در سطح جهانی هستند، با آکواکوندا (Aquaconda) طولانی ترین سرسره آبی جهان، یک سرسره 9 مرحله ای را تجربه کنید و یا با کلاه زیر آب سافاری کنید. برای کودکان هم یک ناحیه از سرسره های آبی اختصاصی در نظر گرفته شده است و یک ساحل ماسه ای سفید 700 متری برای زمانی که انرزی خود را از دست داده اید و نیاز دارید استراحت کنید.

مطلب پیشنهادی: راهنمای بازدید از پارک آبی آتلانتیس دبی و بزرگترین سرسره آبی جهان

 

برای گشت و گذار بهتر در دبی، کجا اقامت کنید

اگر می خواهید به راحتی به جاذبه های برتر گردشگری دبی (Dubai) دسترسی داشته باشید، بهترین مکان برای اقامت شما مرکز شهر دبی است.

برج خلیفه (Burj Khalifa)، بلندترین برج جهان، مرکز خرید دبی و آب نمای دبی (Dubai Fountain) دیدنی های برتر دبی هستند که به مرکز شهر نزدیکند. در این منطقه پر جنب و جوش، مغازه ها و رستوران ها و گالری های هنری زیادی می توانید پیدا کنید.

اگر در جستجوی خورشید و ماسه و دریا هستید، با پانزده دقیقه رانندگی از برج خلیفه (Burj Khalifa) به ساحل جمیره (Jumeirah Beach) می رسید که یک منطقه محبوب توریستی است.

 

تعدادی از هتل های پر امتیاز دبی در مرکز شهر 

  • هتل های لوکس دبی

هتل قصر مرکز شهر دبی (Palace Downtown Dubai) با قرار گرفتن در فاصله کمی از برج خلیفه (Burj Khalifa)، مرکز خرید دبی، آب نمای دبی (Dubai Fountain) و بازار البحار (Souk Al Bahar)، ترکیبی از تجمل و در دسترس بودن است.

هتل آرمانی دبی (Armani Hotel) در مرکز دبی و درست در نزدیکی برج خلیفه (Burj Khalifa)، مهمانانش را با وقار پرشکوهی پذیرا می شود. برای کسانی که به دنبال تجمل در کنار دریا هستند، برج العرب (Burj Al Arab) بادبان شکل جمیره (Jumeirah)، وجود دارد که نماد دبی و یکی از مجلل ترین هتل های دنیا است. 

  • هتل های درجه متوسط دبی

هتل رمادا مرکز شهر دبی (Ramada Downtown Dubai)، که با برج خلیفه (Burj Khalifa) و مرکز خرید دبی 10 دقیقه پیاده روی فاصله دارد، یکی از هتل های دبی با قیمت مناسب است.

هتل بوتیک منزل مرکز شهر دبی (Manzil Downtown Dubai) که طراحی آن به سبک مدرن عربی است، با 12 دقیقه رانندگی از برج خلیفه (Burj Khalifa) و درست روبروی ساحل که پر از مغازه و رستوران های مختلف است.

هتل سافیتل دبی (Sofitel Dubai) هم در ساحل جمیره قرار گرفته است.

 

  • هتل های ارزان دبی

اگر حواستان به کیف پولتان هست، یکی از هتل های ارزان قیمت و محبوبی که می توانید انتخاب کنید، هتل ایبیس مرکز خرید امارات (Ibis Mall of the Emirates) است که درست کنار مرکز خریدی به همین نام و پیست اسکی دبی (Ski Dubai) قرار گرفته است. این هتل در نزدیکی ایستگاه مترو هم هست و تا برج خلیفه با ماشین 13 دققیه، فاصله دارد.

یکی دیگر از هتل هایی که نزدیک ایستگاه مترو قرار دارد، هتل ایبیس الرقه (Ibis Al Rigga) است که به فرودگاه بین المللی هم نزدیکتر است.

اگر هم به دنبال تجربه فضایی تاریخی تر هستید، هتل هنر ایکس وی ای (XVA Art Hotel) در قلب منطقه بستکیه (Bastakia)، خدمات فوق العاده ای ارائه می دهد.

 

نکات مهم در سفر به دبی و تورهای گردشگری دبی 

  • دیدن منظره های دبی 

یکی از ساده ترین و راحت ترین راه های دیدن شهر دبی، شرکت کردن در تورهای گشت و گذار نیم روزه دبی است. این گشت ها شما را به اصلی ترین جاذبه های گردشگری دبی می برد، مثل مسجد جمیره، بستکیه (Bastakia)، بازار ادویه، بازار طلای دیره و دیگر مقصدهای گردشگری دبی.

برای شرکت در توری که کامل تر باشد و ترکیبی از دیدن جاذبه های گردشگری دبی و سافاری در کویر باشد، تورهای دو روزه دبی را امتحان کنید. بعد از ظهر اول گشتن در دبی و دیدن جاذبه های شهری است و عصر روز دوم در کویر سافاری کنید، که شامل شتر سواری، آموزش شن اسکی، باربکیو در غروب آفتاب و رقص عربی است.

 

  • پرواز بر فراز آسمان دبی

برای دیدن منظره های فوق العاده در دبی و اطراف آن، یک پرواز 15 تا 25 دقیقه ای را با هلیکوپتر تجربه کنید. برای دیدن نخل جمیره (Palm Jumeirah) یا مجمع الجزایر منصوعی جهان (The World)  که به شکل نقشه جهان ساخته شده، هیچ زاویه ای بهتر از آسمان نیست.

 

به کمک نقشه زیر می توانید قیمت هتل ها و اقامتگاه های دبی را در نواحی مختلف ببینید و با کلیک بر روی آن یکی از آنها را رزرو کنید.

Booking.com

به این مطلب امتیاز دهید
(7 امتیاز)
10 جاذبه گردشگری برتر دبی (Dubai) | قسمت دوم - 4.0 out of 5 based on 7 votes

بنر فروشگاه اکسسوری سفر مپگرد 2

فرم خبرنامه
برای اطلاع از تخفیف ها و آخرین مطالب مپگرد در خبرنامه عضو شوید
سمانه قائدی

بلاگر سفر، متخصص دیجیتال مارکتینگ و SEO

کانال تلگرام مپگرد
نظری داری؟

از پر شدن تمامی موارد ستاره‌دار (*) مطمئن شوید. کد HTML مجاز نیست.

برترین های جهان