شهرهای توریستی و مکان های معروف سریلانکا (Sri Lanka)

سریلانکا (Sri Lanka) یک جزیره کوچک در اقیانوس هند است که برای سفر به آن می توانید لب مرز هم ویزا تهیه کنید. سریلانکا که قبلا به نام سیلان (Ceylon) شناخته می شد، دارای تمدنی باستانی، سواحل ماسه ای طلایی با درختان نارگیل پر خم و تاب، کوهستان ها و مزارع چای و کائوچو است.

در طول سفر به جزیره سریلانکا، بناهای معماری دوران استعمار را از دورانی که پرتغالی ها، آلمانی ها و انگلیسی ها بر آن حکومت می کردند، می بینید. همچنین تعداد زیادی فیل که بعضی از آن ها در فستیوال های محلی هم حضور دارند، و اگر خوش شانس باشید احتمالا در پناهگاه های حیات وحش یکی دو پلنگ هم پیدا می کنید. با مپگرد همراه باشید تا با بهترین دیدنی های جزیره سریلانکا آشنا شوید.

مطلب پیشنهادی: دیدنی ها و راهنمای کامل سفر به سریلانکا (Sri Lanka) 

 

1) بنتوتا (Bentota)

1) بنتوتا (Bentota)

بنتوتا (Bentota) با درختان نارگیل رقصان در نسیم، یک شهر توریستی چند منظوره در ساحل جنوبی سریلانکا است. این شهر که از محبوبترین سواحل سریلانکا (Sri Lanka) است، قبل از هر چیز یک اقامتگاه ساحلی اقیانوس هند است که مملو از ورزش ها و تفریحات آبی مثل موج سواری، قایق سواری و غواصی است.

هروقت احساس کردید زمان تغییر در این سبک فعالیت ها فرا رسیده است می توانید به یکی از مکان های تخم گذاری لاکپشت های دریایی در مرکز حفاظت سر بزنید که از کل هفت گونه لاکپشت های آبی دنیا پنج گونه آن را مراقبت می کند. علاوه بر این می توانید به سراغ یک قلعه از قرن 17، باغ های سرسبز و یک معبد بودایی قدیمی به جا مانده از دوره قرون وسطی، بروید.

مطلب پیشنهادی: بهترین نقاط جهان برای غواصی 

 

2) نووارا الیا (Nuwara Eliya)

2) نووارا الیا (Nuwara Eliya)

سریلانکا به خاطر چای اش شهرت زیادی دارد. چه جایی بهتر از مبدا چای برای دانستن بیشتر درباره چای یعنی نووارا الیا (Nuwara Eliya) که با آب و هوای معتدل و ارتفاع 1900 متر از سطح دریا، پایتخت تولید چای این کشور است. شما می توانید در طول سفرتان به سریلانکا به نوواراالیا سفر کنید و از یک مزرعه چای بازدید کنید و ببینید چای چطور درست می شود.

این شهر تپه ای که در قرن 19 ساخته شد به سرعت محلی برای عقب نشینی استعمارگران انگلیسی شد و به همین دلیل لقب انگلستان کوچک (Little England) را گرفت. ماه آپریل بهترین زمان برای بازدید از نووارا الیا سریلانکاست که در آن توریست ها برای دیدن شکوفه ها و جشن سال نوی سریلانکا به آنجا سرازیر می شوند.

بقیه مکان های دیدنی نووارا الیا سریلانکا شامل دریاچه گرگوری (Gregory) و معروفترین آبشار سریلانکا (Sri Lanka) یعنی آبشار لاکسپانا (Laxapana) می شود.

مطلب پیشنهادی: معروفترین مزارع چای جهان 

 

3) آنورجاپورا (Anuradhapura)

3) آنورجاپورا (Anuradhapura)

آنورجاپورا (Anuradhapura) یک شهر مقدس باستانی است که تقریبا همان زمان که نهالی از درخت انجیر کهن بودا در آن کاشته شد، بنا شد. 300 سال پیش از میلاد، آنورجاپورا (Anuradhapura) توسط یکی از بنیان گذاران انجمن راهبه های بودایی ایجاد شد.

این شهر بی نظیر با قصر ها، معابد و بناهایش نزدیک به 1300 سال رو به شکوفایی بود اما بعد از اینکه در قرن 10 مورد حمله قرار گرفت، مردم آن را رها کردند. تقریبا شبیه به ماچوپیچو (Machu Picchu) در پرو (Peru)، مردم محلی از وجود این شهر خبر داشتند اما دیگران نه، تا اینکه به دست اروپاییان، قرن ها بعد "کشف" شد. این خرابه های شگفت انگیز از آن زمان تا به حال کشف شدند و برای استفاده عموم قابل دسترس شدند.

مطلب پیشنهادی: شگفتی ها و عجایب جهان را بشناسید 

 

4) کولومبو (Colombo)

4) کولومبو (Colombo)

کولومبو (Colombo) بیش از 2000 سال است که پایتخت تجاری سریلانکا (Sri Lanka) محسوب می شود، با بندرهای طبیعی بسیار بزرگش که آن را برای تجارت های قدیمی بین ایتالیا و چین مناسب می ساخت. معمولا به کلومبو به عنوان پایتخت سریلانکا اشاره می شود هرچند پایتخت رسمی و قانونی آن در یکی از شهرهای نزدیک قرار دارد.

کولومبو که زمان توسط پرتغالی ها و بعد توسط انگلیسی ها اداره می شد، از مقاصد توریستی محبوب سریلانکاست. یکی از معروفترین جاذبه های دیدنی کولومبو، نوار سبزی در حاشیه اقیانوس هند است که به نام گال فیس گرین (Galle Face Green) یا در فارسی (رخ سبز) معروف است. همینطور معبد گانگارامایا (Gangaramaya) که شهرت آن به استفاده از سبک های نژادی مختلف معماری است، از جاهایی است که نباید از دست داد.

مطلب پیشنهادی: دیدنی ها و جاذبه های گردشگری کولومبو (Colombo) 

 

5) پارک ملی یالا ( Yala National Park)

5) پارک ملی یالا (Yala)

زمین و آسمان پارک ملی یالا (Yala)، یک پناهگاه حیات وحش در 240 کیلومتری کولومبو است که حیوانات زیادی در آنجا زندگی می کنند. سفر شما در پارک ملی یالا سریلانکا می تواند با یک سافاری برای دیدن حیواناتی مثل فیل، بوفالوی آبی و پلنگ شروع شود که در اینجا می توانید بیشتر از هر جای دیگر دنیا با آنها مواجه شوید.

توجه داشته باشید که پارک ملی یالا سریلانکا در ماه سپتامبر که زمان جفت گیری پلنگ هاست بسته می شود. این پارک محل زندگی 215 گونه از پرندگان هم هست که هفت گونه آن بومی همین پارک هستند.

از دیگر دیدنی های این منطقه یک معبد سنگی به نام معبد سیذالپاووا (Sithulpauwwa) است که زمانی 12000 راهب در آن زندگی می کردند و همینطور معبد ماگول ماها ویهارایا (Magul Maha Viharaya) که مخصوص مراسم ازدواج های اشرافی بوده است.

مطلب پیشنهادی: پارک های ملی جهان را بشناسید 

 

6) میریسا (Mirissa)

6) میریسا (Mirissa)

اگر به دنبال مکانی برای گذراندن تعطیلات در یک بهشت استوایی می گردید، احتمالا میریسا (Mirissa) پاسخ این رویای شماست: درختان نارگیل، سواحل طلایی زیبا، روزهایی که با تاب خوردن در ننو گذرانده می شوند... از این بهتر نمی شود. این قطعه هلالی شکل از بهشت سریلانکا، به طلوع و غروب های چشمگیرش شهرت دارد.

هیچ هتل لوکسی در میریسا نیست که چشم انداز شما را ببندد پس فقط شما می مانید و ساحل و سکوت و آرامش روز. البته در شب، جنب و جوش زیاد می شود. میریسا یکی از بزرگترین بندرهای ماهیگیری در ساحل جنوبی سریلانکا است و برای دیدن دلفین ها و وال ها، جای مناسبی است.

مطلب پیشنهادی: بهترین جاذبه های گردشگری جهان را بشناسید 

 

7) پولونارووا (Polonnaruwa)

7) پولونارووا (Polonnaruwa)

پولونارووا (Polonnaruwa) دومین قلمرو پادشاهی قدیمی در سریلانکا (Sri Lanka) است که برای خرابه های به جا مانده از این شهر باستانی، معروف است. خرابه های به جا مانده از قرن 12 این منطقه از سالم ترین های آثار تاریخی سریلانکاست. در گذشته پولونارووا (Polonnaruwa) جایی بوده که در آن، تجار کالاهای عجیب و غریب با عبادت کنندگان در معابد زیادی معاشرت می کردند.

پیشنهاد می کنیم در سفر به پولونارووا بازدید خود را از موزه باستان شناسی شروع کنید بعد به قصر عظیم سلطنتی بروید که بارگاه آن به خوبی نگهداری شده است. چهارگوش مقدس که به طرز خیره کننده ای تزیین شده است همم از سایر دیدنی های پولونارووا است.

مطلب پیشنهادی: دیدنی ها و جاذبه های تاریخی جهان را بشناسید 

 

8) کاندی (Kandy)

8) کاندی (Kandy)

کاندی (Kandy) دومین شهر بزرگ سریلانکا، دروازه ای به بخش مرکزی سرزمین و مزارع استوایی چای و کائوچو است. اگر از کولومبو حرکت کنید، از مزارع کائوچوی کنار جاده می گذرید که یکی از دیدنی ترین منظره های سریلانکا به حساب می آید.

کاندی آخرین پایتخت دوران باستانی پادشاهی سریلانکا است که یکی از مقدس ترین معابد بودایی در کل جهان، یعنی معبد توث رلیک (Temple of the Tooth Relic) به معنی دندان یادگار را در خود جا داده است. احتمالا برای طرفداران فیلم جالب است بدانند سکانس های اصلی فیلم "ایندیانا جونز و معبد مرگ (Indiana Jones and the Temple of Doom)" در اینجا فیلمبرداری شده است.

مطلب پیشنهادی: شهرهای مهم و توریستی جهان را بشناسید 

 

9) گال (Galle)

9) گال (Galle)

معروفترین جاذبه دیدنی گال (Galle) قلعه ای است که توسط استعمارگران آلمانی در قرن 17 ساخته شده است. این قلعه که روی تپه ای مشرف به دریا ساخته شده است، برای سبک معماری اش معروف است. گال (Galle) نمونه خوبی از یک شهر دفاعی است. این قلعه مثل دیگر دیدنی ها نیست که یک بنای زیبا باشد هرچند امروز از این قلعه برای استفاده های تجاری هم استفاده می شود.

گال (Galle) به عنوان مرکزی برای هنرمندان و همینطور به خاطر جامعه مهاجری که دارد (حدود یک سوم از خانه های شهر برای خارجی هاست)، در حال معروف شدن است. سایر دیدنی های مهم گال شامل یک بندر طبیعی، فانوس دریای قدیمی سریلانکا، یک موزه دریایی، معبد شیوا (Shiva) و همینطور کلیسای سنت ماری (St. Mary’s) که توسط اعضای انجمن عیسی (Jesuit) ساخته شده، می شود.

مطلب پیشنهادی: ددینی های معروف گال سریلانکا را بشناسید 

 

10) سیجیریا (Sigiriya)

10) سیجیریا (Sigiriya)

علاقه مندان به باستان شناسی باید سیجیریا (Sigiriya) را در لیست مکان های دیدنی ای که باید در سریلانکا (Sri Lanka) دید قرار دهند. این شهر باستانی روی سطحی با شیب تند ساخته شده است که در ارتفاع 180 متری در وسط یک دشت قرار گرفته است و به دلیل اشرافی که به جنگل های زیر دستش دارد، به نام تخته سنگ شیر شناخته می شود.

با بالا رفتن از پله ها و اتاق هایی که از دهان شیر بیرون آمده اند به سطح سیجیریا می رسید. در این مسیر شما می توانید تعدادی حوضچه، باغ و فواره هم ببینید که جذاب است! محلی ها از این منطقه به عنوان هشتمین عجایب جهان یاد می کنند. قلعه این سنگ باستانی به قرن سوم پیش از میلاد برمی گردد که در آن زمان یک صومعه بود. بعدها این مکان به اقامتگاه سلطنتی تبدیل شد.

مطلب پیشنهادی: عجایب و شگفتی های جهان را بشناسید 

 

به کمک نقشه زیر می توانید قیمت هتل ها و اقامتگاه های شهرهای مختلف سریلانکا را در نواحی مختلف ببینید و با کلیک بر روی آن یکی از آنها را رزرو کنید.

Booking.com

به این مطلب امتیاز دهید
(6 امتیاز)
شهرهای توریستی و مکان های معروف سریلانکا (Sri Lanka) - 4.8 out of 5 based on 6 votes

بنر فروشگاه اکسسوری سفر مپگرد 2

فرم خبرنامه
برای اطلاع از تخفیف ها و آخرین مطالب مپگرد در خبرنامه عضو شوید
سمانه قائدی

بلاگر سفر، متخصص دیجیتال مارکتینگ و SEO

کانال تلگرام مپگرد
نظری داری؟

از پر شدن تمامی موارد ستاره‌دار (*) مطمئن شوید. کد HTML مجاز نیست.

برترین های جهان