10 جاذبه گردشگری برتر کوالالامپور (Kuala Lumpur)

مردم به دلایل زیادی به کوالالامپور (Kuala Lumpur)، پایتخت و بزرگترین شهر کشور مالزی (Malaysia) سفر می کنند. بازدید از این شهر بسیار زیبا فرصت آشنایی با فرهنگی متفاوت، غذاهای محلی، مراکز خرید متنوع و معماری ویژه شهر، که آمیزه ای از معماری غربی و شرقی است، در اختیار مسافران قرار می دهد.

در فهرستی که CNN منتشر کرده، کوالالامپور (Kuala Lumpur) به عنوان یکی از چهار شهر برتر جهان در زمینه خرید معرفی شده است. با توجه به آب و هوای استوایی کشور مالزی، تقریبا هر زمانی از سال برای سفر به کوالالامپور خوب است. با مپگرد همراه باشید تا با بعضی از جاذبه های گردشگری کوالالامپور آشنا شوید.

حتما بخوانید: 10 مقصد برتر مالزی

 

ایستگاه راه آهن کوالالامپور (Kuala Lumpur Railway Station)

ایستگاه راه آهن کوالالامپور (Kuala Lumpur Railway Station)

ایستگاه راه آهن کوالالامپور دارای ساختمانی با معماری استعماری است که ترکیبی از معماری شرقی و غربی و همچنین معماری ساکنان شمالی آفریقا و هندوستان بهره برده است. بازدیدکنندگان همواره از بازدید این ساختمان فوق العاده جالب توجه و زیبا لذت می برند و آن را بنای منحصر به فرد و خیره کننده ای توصیف می کنند.

ایستگاه راه آهن کوالالامپور در سال 1910 و با هزینه 23 هزار دلار ساخته شد، مسافران از این ایستگاه راه آهن تا سال 2001 که با ایستگاه مدرن تری جایگزین شد، برای مسافرت به مقصدهایی مثل سنگاپور (Singapore) و دیگر کشورهای آسیای شرقی استفاده می کردند. بعد از این با وجودی که قطارهای مسافربری بین شهری به ایستگاه سنترال (Sentral Station) منتقل شدند، بازهم از این ایستگاه، برای بعضی سفرهای درون شهری استفاده می شد.

حتما بخوانید: راهنمای کامل سفر به مالزی

 

معبد تین هو (Thean Hou Temple)

معبد تین هو (Thean Hou Temple)

گردشگرانی که از معبد تین هو (Thean Hou Temple) بازدید می کنند، قطعا با دیدن آن، متوجه شباهت زیادی بین آن و معبدهای چینی می شوند. چرا که معبد تین هو (Thean Hou Temple)، یکی از بزرگترین معابد چینی در جنوب شرقی آسیا محسوب می شود. این معبد که در سال 1989 توسط انجمنی چینی در مالزی بازگشایی شده، نمونه ای از معماری خیر کننده چینی است. این معبد بسیار زیبا، به افتخار تین الهه دریا برپا شده است. معبد تین هو، با وجود داشتن نمای تماشایی از شهر کوالالامپور، مکانی محبوب برای گرفتن عکس های عروسی است. این معبد حتی یک دفتر ثبت ازدواج دارد که سالانه بیش از 5000 زوج در آن ازدواج می کنند.

مطلب پیشنهادی: راهنمای بازدید از معبد تین هو (Thean Hou Temple)

 

مرکز خرید برجایا تایمز اسکوئر (Berjaya Times Square)

مرکز خرید برجایا تایمز اسکوئر (Berjaya Times Square)

برجایا تایمز اسکوئر، مجتمعی بسیار بزرگ شامل یک مرکز خرید و دو هتل پنج ستاره است. برجایا تایمز اسکوئر (Berjaya Times Square) با زیر بنای 700 هزار متر مربع، در حال حاضر پنجمین ساختمان بزرگ جهان محسوب می شود. مرکز خرید این مجتمع دارای بیش از 1000 فروشگاه خرده فروشی، 65 فروشگاه مواد غذایی و مکان های تفریحی مثل، بزرگترین پارک سرپوشیده آسیا و سالن نمایش دو بعدی و سه بعدی IMAX است که در طبقه دهم ساختمان واقع شده است.

مطلب پیشنهادی: معرفی هتل و مرکز خرید برجایا تایمز اسکوئر (Berjaya Times Square)

 

موزه هنرهای اسلامی مالزی (Islamic Arts Museum Malaysia)

موزه هنرهای اسلامی مالزی (Islamic Arts Museum Malaysia)

موزه هنرهای اسلامی مالزی، بزرگترین موزه جنوب شرق آسیا محسوب می شود. این موزه در سال  1998بازگشایی شده و بیش از 7000 اثر از جواهرات ارزشمند و یک ماکت از مسجد مکه در آن نگهداری می شود. این موزه علاوه بر آثار باستانی و تاریخی شرق میانه و مالزی، دارای آثاری از چین و هندوستان هم هست. موزه هنرهای اسلامی مالزی، 12 گالری دارد، این گالری ها به جای به نمایش گذاشتن آثار با توجه به دسته بندی جغرافیایی، به لحاظ نوع آثار تقسیم بندی شده اند. در این موزه همچنین یک رستوران با غذاهای خاورمیانه های وجود دارد. این موزه در نزدیکی باغهای دریاچه (Lake Gardens) واقع شده است، علاوه بر این، موزه فاصله چندانی با مسجد ندارد.

مطلب پیشنهادی: راهنمای بازدید از موزه هنرهای اسلامی مالزی و ماکت مکه

 

مطلب پیشنهادی: با موزه های جهان بیشتر آشنا شوید

 

برج مناره کوالالامپور (Menara KL Tower)

برج مناره کوالالامپور (Menara Tower)

برج مناره با 335 متر بلندی هفتمین برج بلند مخابراتی جهان است که با دو هدف ساخته شده است. یکی برج مخابراتی و بعد به عنوان یک جاذبه توریستی که دارای رستوران و همچنین مکانی برای تماشای جاذبه های شهر کوالالامپور با نمایی پانوراما است. همچنین گردشگران می توانند، در مسابقه ای که سالانه برای طی کردن پله های برج مناره (Menara KL Tower) برگزار می شود، شرکت کنند.

مطلب پیشنهادی: راهنمای بازدید از برج مناره کوالالامپور (Menara KL Tower) | هفتمین برج بلند مخابراتی جهان

 

مطلب پیشنهادی: با برج ها و ساختمانهای معروف جهان بیشتر آشنا شوید

 

باغ و پارک پرندگان کوالالامپور (Bird Park)

پارک پرندگان کوالالامپور (Bird Park)

پارک پرندگان کوالالامپور در باغ های دریاچه واقع شده و یکی مکان های گردشگری اکوتوریسم (طبیعت گردی) مالزی محسوب می شود که خانه 3000 پرنده متعلق به 200 گونه مختلف است. پارک پرندگان کوالالامپور (Bird Park) به چهار بخش تقسیم شده است، سه بخش از این چهار بخش پرواز آزاد نام دارند، چرا که پرندگان این بخش ها امکان پرواز در محیط شبه بومی، زیستگاه طبیعی را دارند. گفته می شود، پارک پرندگان کوالالامپور، بزرگترین پارک پرواز آزاد جهان است.

مطلب پیشنهادی: راهنمای بازدید از باغ و پارک پرندگان کوالالامپور (Bird Park)

 

مطلب پیشنهادی: با پارک های ملی جهان آشنا شوید

 

بوکیت بینتانگ (Bukit Bintang)

بوکیت بینتانگ (Bukit Bintang)

بوکیت بینتانگ (Bukit Bintang) یکی از محبوب ترین جاذبه های توریستی کوالالامپور است، شاید به این دلیل که گردشگران به خرید علاقه خاصی دارند و مراکز خرید و تفریحی شهر کوالالامپور در بوکیت بینتانگ (Bukit Bintang) قرار گرفته اند. در بوکیت بینتانگ (Bukit Bintang)، کالاهای مختلفی با تمام محدوده های قیمتی در مراکز خرید مختلف عرضه می شود و مکان های زیادی برای خوردن غذا وجود دارند، که از این رستوران ها و غذاخوری های خیابانی، تنها یکی از آنها غذاهای چینی عرضه می کند. بوکیت بینتانگ در تمام ساعت شبانه روز پر جنب و جوش است، این منطقه به خصوص شب ها، برای گردشگرانی که به دنبال گذراندن شب هایی آرام و دل چسب هستند، تبدیل به پاتوقی مطبوع می شود.

مطلب پیشنهادی: مراکز خرید مالزی در کوالالامپور را بشناسید

 

میدان مردکا کوالالامپور (Merdeka Square) 

میدان مردکا کوالالامپور (Merdeka Square)

میدان مردکا (Merdeka Square) قلب کوالالامپور است. گاهی به این میدان، میدان استقلال هم می گویند، چون پرچم مالزی برای اولین بار، بعد از اعلام استقلال از بریتانیا در سال 1957 در این میدان نصب شده بود. این میدان چمن کاری شده، در دوران استعمار، توسط بازیکنان کریکت به عنوان زمین بازی مورد استفاده قرار می گرفته است، همچنین بعضی از بناهای معروف شهر کوالالامپور از جمله موزه تاریخ ملی و باشگاه سلطنتی سلانگور (Royal Selangor Club) هم در حوالی این میدان واقع شده اند. در میدان مردکا (Merdeka Square) رویدادهای عمومی مختلفی از جمله، کنسرت در فضای باز، برگزار می شود و همچنین نقطه شروع و پایان مسابقات دوی مارتن کوالالامپور هم هست.

مطلب پیشنهادی: معروفترین میدان های جهان را بشناسید

 

غارهای باتو کوالالامپور (Batu Caves)

غارهای باتو کوالالامپور (Batu Caves)

غارهای باتو (Batu Caves) مکان مقدسی برای هندوهای مالزی محسوب می شوند. صدها هزار هندو هر ساله برای فستیوال تایپوسام (Thaipusam) به این مکان می آیند و طی مراسمی اشیای سنگینی مثل، کوزه ها و چیزهایی از این دست را برای توبه و طلب بخشش، در غارهای باتو (Batu Caves) حمل می کنند. البته اگر بالا رفتن از 272 پله غار به اندازه کافی توبه و طلب بخشایش محسوب نشود. در بالای این پله ها، گردشگران با سه غار آهکی بزرگ و همچنین غارهای کوچکتری که پر از تندیس ها و مجسمه های هندو است، مواجه می شوند.

مطلب پیشنهادی: راهنمای بازدید از غارهای شگفت انگیز باتو (Batu Caves)

 

مطلب پیشنهادی: غارهای شگفت انگیز جهان را بشناسید

 

برجهای دوقلوی پتروناس (Petronas Twin Towers)

برجهای دوقلوی پتروناس (Petronas Twin Towers)

برجهای دوقلوی پتروناس (Petronas Twin Towers) به عنوان بلندترین برج دوقلوی جهان و دوازدهمین برج بلند جهان شناخته می شود. شاید افرادی که ترس از ارتفاع دارند، بخواهند قبل از بازدید از برجهای دوقلوی پتروناس کمی بیشتر فکر کنند، اما افراد پر جرات تر؛ احتمالا از چالشی که برای تماشای کوالالامپور از ارتفاعی چند صد پایی پیش رویشان قرار گرفته، لذت هم ببرند. پل برج های دوقلوی پتروناس که 170 متر ارتفاع دارد، از بلندترین پل های جهان محسوب می شود.

مطلب پیشنهادی: راهنمای بازدید از برجهای دوقلوی پتروناس (Petronas Twin Towers)

 

به کمک نقشه زیر می توانید قیمت هتل ها و اقامتگاه های کوالالامپور را در نواحی مختلف ببینید و با کلیک بر روی آن یکی از آنها را رزرو کنید.

Booking.com

به این مطلب امتیاز دهید
(9 امتیاز)
10 جاذبه گردشگری برتر کوالالامپور (Kuala Lumpur) - 5.0 out of 5 based on 9 votes

بنر فروشگاه اکسسوری سفر مپگرد 2

فرم خبرنامه
برای اطلاع از تخفیف ها و آخرین مطالب مپگرد در خبرنامه عضو شوید
سمانه قائدی

بلاگر سفر، متخصص دیجیتال مارکتینگ و SEO

رسانه

کانال تلگرام مپگرد
نظری داری؟

از پر شدن تمامی موارد ستاره‌دار (*) مطمئن شوید. کد HTML مجاز نیست.

3 نظر

  • لینک نظر زهرا میرهادی جمعه, 06 ارديبهشت 1398 15:34 نظر زهرا میرهادی

  • لینک نظر زهرا میرهادی جمعه, 06 ارديبهشت 1398 15:34 نظر زهرا میرهادی

  • لینک نظر سینا معینی چهارشنبه, 29 دی 1395 19:36 نظر سینا معینی

برترین های جهان