10 فستیوال هیجان انگیز فرانسوی که باید در طول زندگیتان تجربه کنید

در حال برنامه ریزی برای یک گشت و گذار تمام‌ عیار در فرانسه هستید؟ چه کاری بهتر از تجربه یکی از فستیوال های هیجان انگیز و متنوع فرانسه؟ اگر به سینما، تاریخ، ورزش، تئاتر، موسیقی و یا رقص علاقه دارید، فرانسوی ها فستیوال‌ هایی را برایتان درنظرگرفته اند!

ما در این مقاله، ۱۰ فستیوال هیجان انگیز فرانسوی را لیست کردیم. فستیوال‌ هایی که دوست ندارید از دست بدهید. شما همچنین اطلاعاتی درباره ی تاریخ‌ ها و مکان‌ های این فستیوال‌ ها بدست می آورید که در برنامه ریزی بازدید بعدیتان به شما کمک می کند. اما به این نکته توجه کنید که زمان دقیق بعضی از این فستیوال ها، ممکن است در هر سال متغیر باشد.

مطلب پیشنهادی: با فستیوال ها و کارناوال های معروف جهان آشنا شوید 

 

جشنواره فیلم کن (Cannes Film Festival)

فستیوال فیلم کن

زمان: معمولا در ماه مِی (اردیبهشت/خرداد)

مکان: جنوب فرانسه، کن (Cannes)

چرا باید در فستیوال فیلم کن شرکت کنیم؟

جشنواره فیلم کن مکانی است برای جمع شدن بهترین فیلم‌ های سینمایی در شهر کن فرانسه. تعداد زیادی از فیلم‌ ها به امید دریافت جایزه معتبر نخل طلایی (Palme d’Or) به نمایش گذاشته می شوند.

شما چه دانشجوی سینما باشید و چه یک علاقه‌مند عادی به سینما، قطعا دوست دارید که حتی برای یک بار هم که شده، معتبر‌ترین فستیوال فیلم جهان را از نزدیک ببینید. پس اگر به دنبال دیدار با هنرمندان و فیلم سازان محبوبتان هستید، در ماه مِی به فرانسه بروید و مسیرتان را به سمت جنوب فرانسه کج کنید!

اگرچه راه‌یابی به این رویداد فقط بوسیله دعوت‌نامه است، افرادی که قصد راه رفتن روی فرش قرمز را ندارند هم در کن جمع می شوند تا با هنرمندان تراز اولی مثل مت دیمون (Matt Damon)، نیکول کیدمن (Nicole Kidman)، اما واتسون (Emma Watson)، استیون اسپیلبرگ (Steven Spielberg) و بسیاری دیگر، گپ و گفتی داشته‌باشند و صد البته، برای وقتی که از زرق و برق جشنواره خسته شدید، بسیاری از سواحل زیبا برای استراحت و آفتاب گرفتن در همان نزدیکی است!

مطلب پیشنهادی: دیدنی های فرانسه را بشناسید 

 

جشنواره روز باستیل (Bastille Day)

فستیوال روز باستیل

زمان: 14 جولای (23 تیرماه)

مکان: سراسر فرانسه

چرا باید در فستیوال روز باستیل شرکت کنیم؟

چهاردهمین روز از جولای در فرانسه روز خاصی است و یادآور تلاطم باستیل است. روز باستیل به عنوان زادروز دموکراسی فرانسه، یکی از بزرگترین تعطیلات رسمی فرانسه به حساب می‌ آید.

اگر در این روز در فرانسه هستید، به باستیل بروید، چون مهمانی رقص بزرگی در آنجا در حال انجام است و یا می توانید به شانزالیزه (Champs-Elysées) بروید و شاهد بزرگترین رژه نظامی باشید. آتش بازی در تمام سطح آسمان فرانسه برپاست و شما هر کجا که باشید می‌ توانید آن را ببینید. اما چیزی که نباید از دست بدهید، بزرگترین جاذبه‌ روز است، آتش بازی بزرگ که در محدوده  برج ایفل اتفاق می افتد.

مطلب پیشنهادی: راهنمای بازدید از برج ایفل | نگین پاریس 

 

جشنواره روز موسیقی (Fête de la Musique)

جشنواره ی روز موسیقی

زمان: 21 ژوئن (31 خردادماه)

مکان: فرانسه، پاریس (Paris, France)

چرا باید در فستیوال روز موسیقی شرکت کنیم؟

برای یک جشنواره موسیقی تمام‌ عیار آماده اید؟ پس روز موسیقی بهترین انتخاب برای شماست!

به 100000 فرد حاضر در پایکوبی بپیوندید و خودتان را در این مراسم حماسی و فراموش‌ نشدنی رها کنید. فستیوال روز موسیقی که در ژوئن هر سال برگزار می‌ شود، شما را به رقص و آواز دعوت می‌کند. این فستیوال نه تنها یک راه عالی برای جشن گرفتن تابستان، بلکه یک موقعیت استثنایی برای درخشش نوازنده‌ های تازه‌کار است.

این فستیوال یک کنسرت زنده و پر جنب و جوش، با صدها نوازنده با آهنگ‌ های مختلف و در حال معاشرت با جمعیت است. از جاز تا راک، از موسیقی الکترونیک تا هیپ-هاپ، فرانسوی‌ ها قطعا می دانند که چطور جشن بگیرند! بهترین قسمت آن این است که تمامی کنسرت‌ ها "رایگان" هستند!

مطلب پیشنهادی: با فستیوال های موسیقی آشنا شوید 

 

فستیوال آوینیون (Festival d’Avignon)

فستیوال آوینیون

زمان: جولای (حوالی تیر ماه)

مکان: فرانسه، آوینیون (Avignon, France)

چرا باید در فستیوال آوینیون شرکت کنیم؟

برای برگرداندن عاشقان هنر به فرانسه، جشنواره ای به نام فستیوال آوینیون به‌طور سالانه در این کشور برگزار می‌ شود که نه تنها یکی از قدیمی‌ ترین، بلکه یکی از بهترین فستیوال‌ های مرتبط با هنر است. هر ساله توریست‌ ها، منتقدان و علاقه‌مندان، در ماه جولای و در شهر آوینیون (Avignon) به کاخ پاپ و یا دیگر مکان‌ های شهر می‌ روند تا به این جشنواره سالانه بپیوندند.

فستیوال آوینیون شامل حیطه‌ های متعددی از هنر از جمله رقص، تئاتر، موسیقی و سینما است. به عبارت دیگر، این فستیوال یک پکیج کامل است!!

 

فستیوال کارناوال نیس (Nice Carnival)

کارناوال نیس

زمان: فوریه (حوالی بهمن‌ماه)

مکان: فرانسه، نیس (Nice, France)

چرا باید در کارناوال نیس شرکت کنیم؟

در یک کلمه: "کارناوال"! و نه یک کارناوال عادی، بلکه یکی از بهترین‌ ها در دنیا!

پس با اینکه تابستان فصل بسیار خوبی برای سفر به فرانسه است، ماه فوریه هم زمان مناسبی برای سفر به این کشور و تجربه‌ این اتفاق منحصر‌به‌فرد است. تک‌تک روز های جشنواره نیس به قدری شادی‌بخش است که به سادگی از ذهن پاک نمی‌ شود. از روز اول تا اختتامیه، این فستیوال با رژه‌ های بزرگ و آتش‌بازی‌ های تماشایی، همراه با موسیقی و رقص، به توریست‌ ها خوش‌ آمد می‌ گوید!

 

فستیوال راک ان سن (Rock en Seine)

جشنواره ی راک در سن

زمان: هفته‌ آخر آگوست (هفته اول شهریورماه)

مکان: پارک شاتو د سن-کلو (Château de Saint-Cloud’s Park) (حومه پاریس)

چرا باید در جشنواره راک ان سن شرکت کنیم؟

آیا شما از طرفداران موسیقی راک هستید؟ پس به هزاران طرفدار دیگر بپیوندید! فستیوال سه روزه‌  راک ان سن هر تابستان در فرانسه برپا می‌ شود. این فستیوال در سال 2003 با حضور 10 گروه موسیقی شروع شد و گستره‌ آن به سرعت زیاد شد. به طوری که در سال 2013 بیش از صد هزار تماشاگر را به خود جذب کرد. دوره‌ های گذشته‌ راک ان سن افراد بزرگی را به خود دیده‌است. مثل لانا‌دل‌ری (Lana Del Rey)، جیک باگ (Jake Bugg) و ایربورن (Airbourne).

مطلب پیشنهادی: دیدنی های فرانسه را بشناسید 

 

فستیوال محله‌ ای تابستانی پاریس (Paris Quartier d’été)

فستیوال محله ی تابستانی پاریس

زمان: جولای تا آگوست (تیر تا شهریور)

مکان: فرانسه، پاریس (Paris, France)

چرا باید در فستیوال محله ای تابستانی پاریس شرکت کنیم؟

اگر در طول تابستان قصد بازدید از پاریس را دارید، جشنواره محله‌ تابستانی پاریس‌ می‌ تواند نقطه عطف سفر شما باشد. این رویداد یک ماه طول‌ ‌می‌کشد، اکثرا رایگان است و در چندین محله‌ شهر انجام می‌ شود، که گواه دیگری از تمایل شدید فرانسوی‌ ها به برگزاری جشنواره های هنری و هیجان‌انگیز است. توریست‌ ها می‌توانند انتظار نمایش‌ های متنوعی را داشته باشند. مانند اجرا‌ های فضای باز، رویداد‌ های تئاتری، و حتا سیرک‌ های متعدد!

مطلب پیشنهادی: دیدنی های پاریس را بشناسید 

 

فستیوال کراژی اورانژ (Les Chorégies d’Orange)

فستیوال کراژی اورانژ

زمان: آگوست (شهریورماه)

مکان: فرانسه، اورانژ (Orange, France)

چرا باید در فستیوال کُراژی اورانژ شرکت کنیم؟

نظرتان راجع‌ به یک اپرای تابستانی چیست؟ اگر طرفدار اپرا هستید، به سمت اورانژ، در 21 کیلومتری آوینیون (Avignon) بشتابید. این فستیوال که درسال 1860 آغاز شد، نمایش‌ هایی را از تئاتر روم باستان به اجرا می‌ گذارد.

قالب کنونی کُراژی (Chorégies) 6 اجرای اپرا و کنسرت را شامل ‌می‌شود.

 

فستیوال تور فرانسه (Tour de France)

فستیوال تور فرانسه

زمان: جولای  (حوالی تیر ماه)

مکان: شروع از یورکشایر غربی، لیدز (Leeds, West Yorkshire)

چرا باید در فستیوال تور فرانسه شرکت کنیم؟

تور فرانسه از سال 1903 بطور سالانه برپا شده و فقط طی جنگ‌ های جهانی لغو شده‌ است. تا به امروز، این رویداد به‌ عنوان یک رویداد ورزشی معتبر در سراسر جهان شناخته شده‌ است. مسیر مسابقه هر سال تغییر می‌ کند، اما بعضی از شاخص‌ های سنتی مثل رد شدن از آلپ (Alps) و یا پایان تور در شانزالیزه(Champs-Elysées) پاریس، همچنان ثابت مانده‌اند.

اگر می‌خواهید شاهد یک رویداد جهانی مثل این باشید، در ماه جولای به فرانسه سر بزنید!

 

فستیوال سواحل پاریس

فستیوال ساحل های پاریس

زمان: از جولای تا آگوست (تیر تا شهریور)

مکان: سن (Seine)، ایستگاه راه‌آهن بندر (Port de la Gare station) و باسین دِ لا ویلِت (Bassin de la Villette)

چرا باید در فستیوال سواحل پاریس شرکت کنیم؟

ساحلی مصنوعی در کنار سِن (Seine)؟! وای!!

در طول تابستان، شهردار پاریس، ساحل را به داخل شهر می‌ آورد! شن‌ ها و درخت‌ های نخل وارد فضای شهر می‌شوند و یک گشت‌و‌گذار رویایی را به شما پیشنهاد می کنند، آن‌ هم در قلب پاریس. زمزمه‌ صدای تابستان، در فعالیت‌ های فضای باز و زیر سقف آسمان شنیده می‌ شود. ساحل‌ های موقت پاریس طی چهار هفته از ساعت 8 صبح تا نیمه‌شب باز هستند.

مطلب پیشنهادی: معروفترین فستیوال ها و کارناوال های اروپا را بشناسید 

به این مطلب امتیاز دهید
(6 امتیاز)
10 فستیوال هیجان انگیز فرانسوی که باید در طول زندگیتان تجربه کنید - 5.0 out of 5 based on 6 votes

بنر فروشگاه اکسسوری سفر مپگرد 2

فرم خبرنامه
برای اطلاع از تخفیف ها و آخرین مطالب مپگرد در خبرنامه عضو شوید
کانال تلگرام مپگرد
نظری داری؟

از پر شدن تمامی موارد ستاره‌دار (*) مطمئن شوید. کد HTML مجاز نیست.

1 نظر

کارناوال ها و فستیوال های جهان