پیشنهاد سفر

راهنمای جامع سفر به چین (China)

کشورهای کمی در دنیا وجود دارند که فرهنگی به متمایزی چین داشته باشند. کشور پر از تضاد چین، از طرفی پکن (Beijing)، شانگهای (Shanghai) و هنگ کنگ (Hong Kong) پررونق را دارد و از طرفی مناطقی روستایی و بسیار عقب اقتاده و توسعه نیافته ای در بخش غربی. این کشور بین کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه گیر کرده است. تغییرات سریع مردم کنجکاو را از سراسر جهان جذب کرده است.

مطلب پیشنهادی: راهنمای جامع سفر به توریستی ترین کشورهای جهان

 

نکات ضروری برای سفر به چین (China)

هزینه های معمول در سفر به چین

 

هزینه هتل و هاستل در چین

هزینه هتل و هاستل در چین

هزینه خوابگاه ها از حدود 40 CNY شروع می شود (اما در پکن می تواند تا 80 CNY افزایش یابد) و برای یک اتاق خصوصی با یک حمام مشترک حدود 125 CNY (بستگی به شهر مورد نظر) یا برای یک اتاق خصوصی با امکانات سوئیت حدود 185 CNY خواهد بود.

هزینه هتل های معمولی از حدود 135 CNY برای هر شب شروع می شود که در عین معمولی بودن ارزش خوبی دارد. البته هزینه هتل ها در هنگ کنگ بالاتر است و برای یک اتاق یک نفره از 145 CNY در هر شب شروع می شود.

 

هزینه غذا در چین

هزینه غذا در چین

غذا در چین (China) ارزان است. یک وعده غذایی از یک فروشنده خیابانی معمولا حدود 1-2 دلار است. با این مبلغ می توانید رشته فرنگی، برنج، نان، گوشت خوک، و یا یک سوپ بخرید. هزینه یک وعده غذایی کامل با نشستن در یک رستوران، بین 2-8 دلار است به علاوه هزینه ای که باید برای یک کاسه برنج و ظرف های  تمیز پرداخت کنید. (بله، تمیزی ظروف هزینه جداگانه دارد!)، که معمولا حدود 50 سنت است.

اگر به دنبال غذاهای محلی هستید،می توانید با کمتر از 10 دلار یک غذای محلی خوب تهیه کنید. در غرب ، جنوب و مرکز چین، غذا بسیار ارزان تر از شهرهای بزرگ است و شما می توانید با کمتر از 4 دلار در روز، غذای خود را تهیه کنید؛ حدود نصف هزینه ی شهر های بزرگ.

اگر بیرون از شهرهای غربی شده مثل هنگ کنگ (Hong Kong) باشید، برای غذاهای غربی، باید هزینه بیشتری پرداخت کنید. یک ساندویچ سبک غربی قیمتی حدود 6 دلار دارد و یک فنجان قهوه می تواند قیمتی در همین حدود داشته باشد. از آنجایی که غذا بسیار ارزان است، نیازی نیست خودتان غذا تهیه کنید.. بهتر است غذای خود را در خیابان ها و رستوران ها میل کنید. علاوه بر این، حتی اگر برای پخت غذا به خرید مواد اولیه بروید، اکثر هتل ها و مراکز اقامتی امکانات آشپزی ندارند.

مطلب پیشنهادی: دیدنی های معروف چین را بشناسید 

 

هزینه حمل و نقل در چین

هزینه حمل و نقل در چین

ممکن است چین یک کشور بزرگ باشد، اما حرکت از یک مکان به مکان دیگر آسان و ارزان است. اتوبوس ها محبوب ترین روش برای سفر هستند و معمولا در یک شهر هزینه ای بین 1.50 تا 3 CNY دارند. شهر های بزرگ هم  سیستم های حمل و نقل زیرزمینی گسترده ای دارند که در هر استفاده هزینه ای کمتر از 6 CNY دارند.

کرایه تاکسی در چین حدودا از 6 CNY شروع می شود. در یک قطار سریع السیر ، بلیط قطار از پکن تا شانگهای، برای قطار درجه 2  حدود 81 دلار، برای قطار درجه 1حدود 138 دلار و برای یک صندلی VIP حدود 267 دلار است. برای قطار های معمولی تر یک روزه، یک صندلی درجه 2 حدود 66 دلار، و یک صندلی درجه 1 حدود 80 دلار است.

اتوبوس به طور کلی ارزان تر از قطار است. به عنوان مثال، یک سفر 9 ساعته از پکن (Beijing) به آنشان (Anshan) حدود 28  دلار است درحالی که هزینه ی قطار چیزی بین 34 دلار تا 143 دلار است. همینطور هزینه مسیر2 ساعته از پکن (Beijing) تا تیانجین (Tianjin) با اتوبوس بین 4-6 دلار است درحالی که هزینه ی قطار سریع السیر حدود 9 دلار است.

مطلب پیشنهادی: راهنمای خرید بلیط هواپیما ارزان (پرواز) برای سفرهای خارجی 

 

هزینه تفریحات مختلف در چین

هزینه فعالیت های مختلف در چین

به طور کلی، هزینه دیدنی ها در چین مناسب است، حتی از جاذبه های محبوبی مثل دیوار بزرگ چین (Great Wall) یا شهر ممنوعه (Forbidden City) با کمتر از10 دلار می توان بازدید کرد.معابد کوچکتر، فعالیت ها و دیدنی های کمتر معروف، قیمت هایی معقولانه تر دارند که هزینه ی آن ها حدود 2 دلار است.

در حالی که هزینه جاذبه ها و معابد در چین کمتر از 10 دلار است، قیمت گردش و فعالیت های فضای باز به حدود 30 دلار می رسد. برای مثال، هزینه یک سفر به کوه برفی Jade Dragon معادل25.60 است، بازدید از دره Jiuzhai هزینه ای بالای 59 دلار و یک کمپ سه روزه در کوه های Wuyi در استان فوجیان (Fujian) هزینه 40 دلار خواهد داشت، در حالی که هزینه بازدید از کوه زرد (Yellow Mountains) در استان آنهوی (Anhui) حدود 37 است است.

مطلب پیشنهادی: روش های کسب درآمد در سفر 

 

نکاتی برای  صرفه جویی پول در چین

چین (China) در حال حاضر بسیار ارزان است اما انجام این سه مورد می تواند حتی بعضی  قیمت ها را بیشتر کاهش دهد.

 

استفاده از قطار دارای جای خواب

استفاده از قطار دارای جای خواب

استفاده از قطارهای تختخواب دار، محفظه های بدون در با تختخواب، برای سفر در طول شب بین شهرها، از ولخرجی جلوگیری می کند و باعث صرفه جویی در هزینه های اقامت شما در چین می شود. تختخواب های پایین تر ارزان تر هستند، بنابراین برای استفاده از این صرفه جویی از چند روز قبل نسبت به رزرو این تخت ها اقدام کنید. بعضی ایستگاه ها برای خارجی ها دفاتر بلیط فروشی دارند که اگر نیاز به کمک و راهنمایی داشتید می توانید به آن ها مراجعه کنید.

 

درخواست "زایو پن" (xiao pan) کنید

درخواست

اگر تنها غذا می خورید، “xiao pan” بخواهید. زایو پن تکه های کوچک غذا  هستند که به اندازه ی 70٪ اندازه و قیمت یک ظرف معمولی هستند.

 

صندلی های سخت

صندلی های سخت

در قطار یا اتوبوس بر روی "صندلی سخت" سفر کنید. این ها ارزانترین و معمولی ترین صندلی ها هستند، اما آن طور که از اسمشان به نظر می رسد " سخت " نیستند.

مطلب پیشنهادی:  12 کاری که نباید در سفر انجام داد 

 

معروفترین چیزهایی که باید در چین دید و تجربه کرد

دیوار بزرگ چین

دیوار بزرگ چین

بدون دیدن دیوار بزرگ چین، سفر شما به هیچ عنوان کامل نخواهد شد. تورهای مختلف زیادی برای قسمت های مختلف دیوار وجود دارد، به طوری که می توانید با توجه به بودجه ی خود و قسمتی که بیشتر از همه می خواهید ببینید انتخابشان کنید. حتی بعضی تورها پکیج های چند روزه دارند که با آن ها می توانید از کل دیوار بازدید کنید.

مطلب پیشنهادی: راهنمای بازدید از دیوار بزرگ چین (Great Wall) | طولانی ترین سیستم دفاعی نظامی جهان 

 

 

میدان تیان آن من  (Tian'anmen)

میدان تیان آن من  (Tian'anmen)

بدون شک میدان تیان آنمن  (Tian'anmen) را در فیلم ها دیده اید، اما تا آن را از نزدیک نبینید متوجه بزرگی آن نخواهید شد.. دیدنی های زیادی در اینجا وجود دارند مثل برج Tiananmen، تالار بزرگ اجتماعات، بنای یادبود قهرمانان خلق (People’s Heroes Monument)، موزه ملی و مائو زدونگ (Mao Zedong). در این میدان شما نمی توانید فیلم برداری کنید یا عکس بگیرید.

مطلب پیشنهادی: معروفترین میدان های جهان را بشناسید 

 

پکن (Beijing)

پکن (Beijing)

پکن پر جنب و جوش، جمعیتی حدود 22 میلیون نفر دارد. گذشته از میدان Tian'anmen، از شهر ممنوعه (Forbidden City)، مراکز خرید بی شمار، معبد بهشت (Temple of Heaven) و البته دیوار بزرگ چین دیدن کنید. در جهان جایی مثل پکن وجود ندارد، اگرچه هوای آن به طرز فجیعی آلوده است، ولی برای درک چین مدرن و پویایی آن باید ببینید.

مطلب پیشنهادی: دیدنی های پکن را بشناسید 

 

هنگ کنگ (Hong Kong)

هنگ کنگ (Hong Kong)

هنگ کنگ (Hong Kong)، به لطف بخشی که به مدت 99 سال تحت کنترل بریتانیا بوده است، بدون زحمت شرق و غرب را به هم می آمیزد. این کلان شهر شلوغ ساختمان های بلند را با بازارهای خیابانی سنتی و معابد مذهبی ترکیب می کند ودارای جمعیت زیاد مهاجر، فروشگاه های خوب، زندگی شبانه ی فوق العاده، و مواد غذایی خوشمزه است.

 

شانگهای (Shanghai)

شانگهای (Shanghai)

یکی دیگر از بزرگترین، شلوغ ترین، و پربازدیدترین شهرهای چین شانگهای (Shanghai) است. این شهر شبیه آینده است (قطارهای سریع السیر، نورها در همه جای شهر، سازمان یافته و اجتماعی). شانگهای یک شهر شلوغ با تکنولوژی بالا است که به عنوان مرکز زیر ساخت های تجارت مدرن خدمات رسانی می کند. برای درک بهتر بعد تاریخی چین (China)، باید سری به شهر قدیمی (Old City)، به خصوص باغ های یویوان (YuYuan Gardens ) بزنید.

 

شی آن (Xi’An)

شی آن (Xi’An)

شی آن (Xi’An)، بزرگترین شهر در شمال غربی چین و یکی از پایتخت های باستانی این کشور است. مطمئنا نمی خواهید بازدید از ارتش سفالین (Terracotta Army)، دیوار شهر(City Wall)، و معماری شگفت انگیز محله های مسلمان نشین را از دست بدهید.

 

چین، گلوگاه غذا

چین بهشت عاشقان غذاست. در چنین کشور بزرگی، جای تعجب نیست که در مناطق مختلف، غذاهای مختلفی را تجربه کنید و از هر چهار سبک پخت و پز چینی (کانتونی، پکن، شانگهای و سیچوان) لذت ببرید.

 

گشت زنی در رودخانه لی (Li River)

گشت زنی در رودخانه ی لی (Li River)

برای لذت بردن از زیبایی های طبیعی، سفری در رودخانه لی داشته باشید.این مکان توسط نشنال جئوگرافیک به عنوان یکی از "ده  شگفتی آبی برتر" جهان لقب گرفته است. این رودخانه 272 مایل طول دارد و در طول مسیر خود ده ها مکان برای کشف دارد از جمله اسکله ی Zhujiang، Yangdi، و Guilin.

 

ابهت جنگجویان سفالین را تحسین کنید

ابهت جنگجویان سفالین را تحسین کنید

ارتش سفالین (Terracotta Army) به عنوان یک اثر تاریخی مربوط به اولین امپراتور چین "Qin"، در شهر شیان (Xi’An) ساخته شده است. گفته می شود سربازان سنگی نمایش دهنده ی ارتشی هستند که بیش از دیگران در چین نقش مهمی در پیروزی این کشور ایفا کردند. صدها مجسمه منظره ای به یادماندنی ایجاد کرده اند.

 

بازدید از شهر ممنوعه (Forbidden City)

بازدید از شهر ممنوعه (Forbidden City)

شهر ممنوعه، جاذبه ای مشهور در پکن، از زمان سلسله مینگ (Ming Dynasty) تا سلسله چینگ (Qing Dynasty) کاخ سلطنتی بوده است. اکنون موزه کاخ، آثار مکشوفه از هر دو سلسله را نگهداری می کند و مکانی بزرگ برای یادگیری در مورد تاریخ چین است.

 

سفر ( در بخشی از ) جاده ابریشم (Silk Road)

سفر ( در بخشی از ) جاده ابریشم (Silk Road)

با وجود تاریخ 2000 ساله جاده ابریشم، دیدن آن برای هر گردشگری ضروری است. مکان های زیادی برای بازدید در طول این جاده وجود دارد، چرا که این جاده در اصل از چانگ ان (Chang’an) به رم (Rome) و ایتالیا (Italy) می رسد.  طول کلی آن بیش از 2400 مایل است، که نیمی از آن در قلمرو چین قرار دارد.

 

گردش در تبت (Tibet)

گردش در تبت (Tibet)

تبت که به عنوان "بام جهان" شناخته شده است، برای مسافران ماجراجویی که به دنبال جاذبه های خاص هستند بسیار مناسب است. گردش در کوه های برفی ، آداب و رسوم عجیب و غریب و آیین بودا. تبت از گذشته تا کنون تحولات و ناآرامی هایی داشته است، به طوری که عاقلانه تر است در طول سفر خود نام دالایی لاما (Dali Lama)  را نیاورید. شما برای بازدید از این منطقه به مجوز خاص آن نیاز خواهید داشت.

 

کوه های کارست (Karst)

کوه های کارست (Karst)

کوه های کارست (Karst) که تصویر آن ها در پشت اسکناس های 20 یوانی حک شده است، منظره ای خیره کننده و چشم نواز دارند و بسیار بزرگ هستند! شما می توانید برای لذت بردن از نمای خیره کننده کوه، با قایق سفری به پایین رودخانه ی لی (Li river) داشته باشید.

 

غار موگای (Mogao Grottoes of Dunhuang)

غار موگای (Mogao Grottoes of Dunhuang)

غار موگای که به عنوان غار هزار بودا شناخته می شود، خانه ی بزرگترین ، محافظت شده ترین ، و غنی ترین هنر بودایی جهان است ، اولین غار این مکان در سال 366 میلادی تراشیده و کنده کاری شد.

 

قصر پوتالا (Potala Palace)

قصر پوتالا (Potala Palace)

کاخ پوتالا در تبت (Tibet) تا سال 1959 خانه دالایی لاماها (Dalai Lamas) بود. تعداد زیادی از سالن ها، معابد و حیاط از چوب و سنگ ساخته شده اند. اینجا مکانی جالب و تاریخی است و با دیدن آن متوجه می شوید دالایی لاماها چقدر برای فرهنگ تبت مهم بوده اند.

مطلب پیشنهادی: راهنمای جامع سفر به توریستی ترین کشورهای جهان 

 

به این مطلب امتیاز دهید
(22 امتیاز)
راهنمای جامع سفر به چین (China) - 4.6 out of 5 based on 22 votes

بنر فروشگاه اکسسوری سفر مپگرد 2

فرم خبرنامه
برای اطلاع از تخفیف ها و آخرین مطالب مپگرد در خبرنامه عضو شوید
سمانه قائدی

بلاگر سفر، متخصص دیجیتال مارکتینگ و SEO

کانال تلگرام مپگرد
نظری داری؟

از پر شدن تمامی موارد ستاره‌دار (*) مطمئن شوید. کد HTML مجاز نیست.

2 نظر