12 جاذبه گردشگری برتر ایتالیا (Italy) | قسمت اول

ایتالیا میزبان بیشترین تعداد آثار میراث جهانی یونسكو (UNESCO) در جهان است. شما می توانید هنر و بناهای تاریخی بی نظیری را در سرتاسر آن پیدا كنید. شهرهای هنری رم، ونیز و فلورانس شهرت جهانی دارند و برای بازدیدكننده ها قرن هاست كه جذاب بوده اند.

در ایتالیا در كنار هنر، می توانید شاهد سواحل و دریاچه های واقع در ارتفاعات و كوه ها هم باشید. پس جای تعجب نیست كه به این كشور لقب بل پائیس یعنی کشور زیبا (Bel Paese) را داده اند. اگرچه انتخاب برترین جاهای دبدنی ایتالیا سخت است، در این مقاله سعی شده است به بخشی از آن شاراه شود.

مطلب پیشنهادی: راهنمای کامل سفر به ایتالیا 

 

1) کولوسئوم (Colosseum)

1) کولوسئوم (Colosseum)

آمفی تئاتر کولوسئوم، بزرگترین آمفی تئاتر ساخته شده توسط امپراتوری رم باستان است که در رم قرار دارد. این آمفی تئاتر به عنوان نمادی از رم باستان با ساختمان های مدرن احاطه شده و ترکیبی جالب و دیدنی به وجود آورده است و درجه محبوبیت ساختمان کولوسئوم در رم، به اندازه برج ایفل (Eiffel Tower)، در پاریس است.

طرح آمفی تئاتر کولوسئوم الگویی برای استادیوم های فوتبال های امروزی بوده است. ساخت کولوسئوم در سال 72 بعد از میلاد توسط امپراتور وسپاسیان (Vespasian) آغاز شد و در سال 80 میلادی توسط پسرش تیتوس (Titus) با ساخت طبقه چهارم آن به پایان رسید.

کولوسئوم ظرفیت بالایی برای تماشاگران داشت و بازی های مختلف، سیرک ها و تئاتر و جشنواره های مختلف ورزشی در آن برگزار می شد. اشراف زادگان و مقامات عالی رتبه در طبقات پایین و مردم معمولی در طبقه سوم و چهارم قرار می گرفتند.

در کنار کولوسئوم، طاق معروف کنستانتین (Constantine) قرار داشت که به افتخار امپراتور کنستانتین به عنوان نماد "منجی شهر و برقرارکننده صلح" بعد از پیروزی در نبرد میلیوان بریدج (Milvian Bridge)، در سال 312 میلادی ساخته شد.

مطلب پیشنهادی: راهنمای بازدید از آمفی تئاتر کولوسئوم، بزرگترین آمفی تئاتر روم باستان 

 

2) کانال بزرگ ونیز (Venice Grand Canals)

2) کانال بزرگ ونیز (Venice Grand Canals)

شهر ونیز در شمال ایتالیا پوشیده از کانال های کوچک و بزرگ آبی است و عبور و مرور مردم از طریق این کانال ها صورت می گیرد. ساختمان های تاریخی ونیز هم در اطراف گرند کانال (Grand Canal) یا کانال بزرگ، قرار دارند. این کانال، خود از تعداد زیادی کانال های کوچک تر تشکیل شده و مکانی بسیار دیدنی و رمانتیک است.

مطلب پیشنهادی: دیدینی های معروف ونیز را بشناسید 

 

3) شهر پمپی (Pompeii)

3) شهر پمپی (Pompeii)

پمپی یکی از شهرهای قدیمی رم باستان است. گردشگران با راه رفتن در خیابان های قدیمی این شهر، می توانند آثار مهندسی 2000 ساله رمی ها را ببینند. خرابه ها و مجسمه های این شهر که مربوط به فوران آتشفشان وزوویو (Vesuvius)، در سال 79 بعد از میلاد است در طی عملیات باستان شناسی، در معرض عموم قرار گرفته و یکی از دیدنی های اصلی پمپی است.

مطلب پیشنهادی: دیدنی ها شهر عجیب پمپی را بشناسید 

 

4) برج کج پیزا (Leaning Tower of Pisa)

4) برج کج پیزا (Leaning Tower of Pisa)

برج پیزا تنها یکی از چندین دیدنی جذاب شهر پیزا است و شهرت جهانی دارد. کار ساخت برج پیزا در سال 1100 میلادی آغاز شد و در سال 1990 این برج مورد مرمت قرار گرفت. برج پیزا در محله del Duomo (دل دومو) در شهر پیزا، قرار گرفته است.

مطلب پیشنهادی: دیدنی ها پیزا ایتالیا را بشناسید 

 

5) دریاچه کومو (Lake Como)

5) دریاچه کومو (Lake Como)

دریاچه کومو یکی از جاهای دیدنی ایتالیاست که توسط کوه ها احاطه شده است. بسیاری از ویلاهای مجلل و کاخ های قدیمی ایتالیا در اطراف این دریاچه ساخته شده است. در اطراف دریاچه کومو صومعه ای قرار دارد که مربوط  به قرن 11 میلادی است. آب و هوای دریاچه کومو هم، آب و هوای معتدل مدیترانه ای است.

مطلب پیشنهادی: پارک های ملی ایتالیا را بشناسید 

 

 6) شهر ساحلی آمالفی (Amalfi Coast)

 6) شهر ساحلی آمالفی (Amalfi Coast)

شهر ساحلی آمالفی یکی از مکان های دیدنی ایتالیا است که در میراث جهانی یونسکو هم به ثبت رسیده است. این شهر در امتداد خط ساحلی شبه جزیره سورنتین (Sorrentine)، و در دامنه شیبدار کوه های ایتالیا ساخته شده و از جمله مناطق محبوب گردشگران ایتالیا است.

مطلب پیشنهادی: دیدنی های شهر ساحلی آمالفی ایتالیا را بشناسید 

 

7) کلیسای جامع سانتا ماریا دل فیرو فلورنس (Florence Santa Maria del Fiore)

7) کلیسای جامع سانتا ماریا دل فیرو فلورنس (Florence Santa Maria del Fiore)

کلیسای جامع سانتا ماریا یکی از بهترین کلیساهای جامع جهان است که بین قرن 13 و 15 میلادی ساخته شده است. گنبد مشهور کلیسای سانتا ماریا ایتالیا به دست فلیپ برونلسکی (Filippo Brunelleschi)، در سال 1434 میلادی ساخته شده است.

برج ناقوس این کلیسا 82 متر ارتفاع  و 414 پله دارد. در بالای برج ناقوس کلیسای سانتا ماریا فلورانس هم نمای زیبایی از شهر قابل مشاهده است.

مطلب پیشنهادی: درباره کلیسای جامع سانتا ماریا فلورانس بیشتر بدانید 

 

8) چینکو تره (Cinque Terre)

8) چینکوتره (Cinque Terre)

چینکو تره یا پنج روستا یک منطقه ساحلی جذاب با صخره ها و تپه های شیب دار در غرب ایتالیاست. روستاهای چینکو تره عبارتند از مانورلا (Manarola)، ریوماگیرو (Riomaggiore)، ورنازا (Vernazza)، مونته روسه آل ماره (Monterosso al Mare) و کرونیجیلیا (Corniglia).

از روش های مختلفی می توانید خود را به چینکوتره برسانید، ولی برای رفتن از روستایی به روستای دیگر، فقط باید با پیاده روی از راه جاده هایی که روستا ها را به هم متصل می کنند، استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی: راهنمای بازدید از پارک ملی چینکوتره (Cinque Terre) | ایتالیا (Italy) 

 

9) شهر واتیکان (Vatican City)

9) شهر واتیکان (Vatican City)

واتیکان کوچکترین کشور جهان با مساحتی کمتر از نیم کلومتر مربع است که در داخل شهر رم قرار دارد. بیشتر محدوده واتیکان، توسط دیوار واتیکان محصور شده و در آن کاخ واتیکان، کلیسا و میدان سنت پیتر (St. Peter's)، قرار گرفته و تحت حکومت پاپ، رئیس عالی کلیسای کاتولیک رم، است.

در کلیسای سنت پیتر شاهکارهای میکلانژ (Michelangel)، پیتا (Pieta) و مجسمه های باشکوه ساخت برنینی (Bernini) و دیگر هنرمندان به چشم می خورد و برجسته کاری های اثر میکلانژ در کلیسای سیستئین بیسیار با شکوه است.

در داخل کاخ واتیکان، اتاق های رافائل (Raphael)، آپارتمان های بورجیا (Borgia) و کتابخانه واتیکان و تعدادی موزه که شامل گالری عکس، موزه هنر سکولار، موزه اتروسک (Etruscan) و ... است، قرار دارد. در کاخ واتیکان شما می توانید با مضامین مذهبی قرن 20 میلادی آشنا شوید.

مطلب پیشنهادی: دیدنی های شهر واتیکان، کوچکترین کشور جهان را بشناسید 

 

10) فروم رومی ها (Roman Forum)

10) محل اجتماع رومی ها یا فروم رمی ها (Roman Forum)

فروم رومی ها قلب امپراتوری رم باستان بوده است. در این مکان پیاده روها، معابد، بازارها، دادگاه و ساختمان های رم باستان قرارداشته، اما آثار زیادی از آنها به جای نمانده است. برای درک ساختار کلی این مکان باید کمی قوه تخیل خود را به کار بگیرید.

قدم زدن در فروم رومی ها در وسط شهر مدرن رم مثل این است که دو هزار سال به عقب بر گشته اید. اگر چه آثار به جا مانده در این ناحیه تنها نشان دهنده بخشی از شکوه و عظمت رم باستان است ولی از روی این آثار می توان به جایگاه رم در جهان غرب پی برد.

مطلب پیشنهادی: راهنمای بازدید از فروم رومی ها در رم 

 

11) کلیسای سنت مارک (St Mark's Basilica)

11) کلیسای سنت مارک (St Mark's Basilica)

یکی از مکان های توریستی مهم در ونیز کلیسای سنت مارک است. شما می توانید بازدیدکنندگان زیادی را در میدان معروف پیازا سان مارکو (Piazza San Marco)، در مقابل کلیسای سنت مارک ببینید.

در کلیسای سنت مارک گنجینه های عظیمی از آثار هنری به چشم میخورد. معماری خود ساختمان کلیسا هم که ترکیبی از سبک های معماری است، یک اثر هنری به حساب می آید.

مطلب پیشنهادی: راهنمای کامل بازدید از کلیسای سنت مارک ونیز 

 

12) معبد پانتئون (Pantheon)

12) معبد پانتئون (Pantheon)

معبد پانتئون (Pantheon)، یادگار دوران رم باستان است که به بهترین شکل حفظ شده و بیشتر قسمت های آن بعد از گذشت 2000 سال دست نخورده باقی مانده است. البته پاپ گرگوری سوم (Pope Gregory III)، کاشیکاری های برنز و طلاکاری شده، سقف معبد را حذف کرده بود و پاپ اوربان هشتم (Pope Urban VIII) به سازندگان تاج محراب قلعه سنت پیتر (St. Peter's) و قلعه سنت آنجلو (Sant'Angelo)، دستور داد که سقف این معبد را هم با برنز مذاب بپوشانند.

مطلب پیشنهادی: راهنمای کامل بازدید از معبد پانتئون (Pantheon) 

 

به کمک نقشه زیر می توانید قیمت هتل ها و اقامتگاه های شهرهای مختلف ایتالیا را در نواحی مختلف ببینید و با کلیک بر روی آن، یکی از آنها را رزرو کنید.

Booking.com

 

به این مطلب امتیاز دهید
(13 امتیاز)
12 جاذبه گردشگری برتر ایتالیا (Italy) | قسمت اول - 4.0 out of 5 based on 13 votes

بنر فروشگاه اکسسوری سفر مپگرد 2

فرم خبرنامه
برای اطلاع از تخفیف ها و آخرین مطالب مپگرد در خبرنامه عضو شوید
سمانه قائدی

بلاگر سفر، متخصص دیجیتال مارکتینگ و SEO

کانال تلگرام مپگرد
نظری داری؟

از پر شدن تمامی موارد ستاره‌دار (*) مطمئن شوید. کد HTML مجاز نیست.

برترین های جهان